Skip to main content
Het lukt maar niet om een heel seizoen op te nemen. Als je een serie wil zien moet je dus elke aflevering afzonderlijk er in zetten en dat kan maar voor een week vooruit.

Ik lees hier dat meerdere mensen dit ervaren en dit is ook geen probleem van gisteren maar van veel langere tijd. Ik zou willen dat KPN dit wat serieuzer op zou pakken want het is uiteindelijk erg vervelend.

En laten we eerlijk zijn, je kan er niet veel aan fout doen toch? Je krijgt bij opname de vraag: één aflevering of heel seizoen?
Hoi @Chris'59 . Welkom op het forum!

Wat jammer dat dit niet wil lukken. Toch moet ik het een beetje nuanceren: Seizoenen opnemen van tv series werkt in de regel prima. Soms doen zich problemen voor. Zo te lezen bij jou ook en ik wil dat graag proberen op te lossen.

Welke serie wil jij graag opnemen en waarbij merk je dat het niet lukt? Alle info is welkom!
Zou dit het geval kunnen zijn? Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnemen-programma-als-serie-lukt-niet-454489#post638309
Het gaat in dit geval om Comedy Central met de series How I met your Mother en Modern Family.

Het is in het verleden ook gebeurd dat een serie opnemen wel lukt, maar dat hij halverwege de serie stopt met opnemen. Ook dan moet je per aflevering opnemen.

met vriendelijke groet,

Chris
Hoe lang is het geleden dat je hier last van had, @Chris'59 ? Het zou eigenlijk gewoon goed moeten werken. In het andere topic staat beschreven:

Als je dit programma al eens eerder hebt opgenomen als serie, en die serie staat nog steeds onder je geplande opnames, dan kun je hem niet opnieuw als serie inplannen.

Ik wil je dan ook vragen om eens te controleren onder geplande opnames of hij daar al bijstaat. Zo ja, verwijder dat. Dan kun je de serie wel weer inplannen.


Dat is het proberen waard.

Als de problemen blijven wil ik dat graag weten, zodat ik het kan doorzetten naar de technische dienst.
Dat is het proberen waard natuurlijk. Ik zal hier nog op terugkomen of dit de oplossing is.
Dat lijkt dus in eerste instantie te lukken. Opname van het seizoen wordt nu geaccepteerd, echter slechts voor een beperkt aantal dagen. Als ik vooruit kijk, zie ik dat er wordt opgenomen t/m Zondag. Daarna, vanaf Maandag aflevering 17, wordt er niet meer opgenomen en dat is heel raar!

mvg,

Chris
Ik snap wat je bedoelt, @Chris'59 . Geen zorg! Je kunt maar een aantal dagen vooruit zien wat er is ingepland is maar omdat jij seriematig hebt aangevinkt zal wel alles worden opgenomen. Het komt dus goed! 🙂
Nee je begrijpt me niet. Ik zie wel degelijk die dag (maandag) en die wordt niet! opgenomen.

Mvg,

Chris
Leuk je even gesproken te hebben, Chris. De programmagids lijkt niet de betrouwbaarste bron, als het om ingeplande serie gaat.

Gelukkig kun je het ook via opnames bekijken. Ik heb een paar screenshots gemaakt hoe het er nu aan mijn kant uitziet. Ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat deze opnames slagen! 🙂 Ik zal navraag doen over waarom de gids niet de juiste informatie laat zien!




Fijn dat dit probleem serieus opgepakt wordt. Je inspanningen worden zeer gewaardeerd. Ook ik heb wat screenshots gemaakt om de verschillen te kunnen laten zien.

screenshot 1 geeft aan dat maandag 17 juni niet langer wordt opgenomen.

screenshot 2 geeft aan dat er 6 afleveringen als een seizoen gepland staan. Ze staan ook als een cluster (6) in de lijst. Zie hier ook het verschil met Modern Family die ik een voor een heb moeten programmeren.

screenshot 3 geeft aan dat er 6 afleveringen gepland staan en dat het t/m zondag dus goed gaat.


Dank voor de info en de screenshots! Merkwaardig! Ik zal hier maandag met de experts voor gaan zitten. Ik laat je de uitkomst uiteraard zo snel mogelijk weten!
Ook vandaag merk ik weer dat de serie "Modern Family" t/m a.s. dinsdag wordt opgenomen.

Ga je kijken bij woensdag, 26-06, 23:30 zie je geen opname gepland staan.

In de praktijk betekent dit dat ik een herinnering in mijn telefoon moet zetten om op woensdag de serie opnieuw te verwijderen uit geplande opnames en opnieuw moet activeren via de gids. Anders mis je stomweg afleveringen van dat seizoen.



mvg,

Chris
Kun je je profiel aanvullen met gegevens, @Chris'59 en mij een seintje geven? De technische dienst wil graag meekijken op jouw account. 🙂
Aangevuld met gegevens.

mvg, Chris
Vandaag zie ik nog 2 geplande opnames voor 26-06 How I Met Your Mother. Seizoen 7 aflevering 10 en 11. Ik moet een reminder voor morgen in de agenda zetten om de serie opnieuw te programmeren. Hij gaat dan verder op 27-06 met Seizoen 7 aflevering 14 en 15. Geen idee waarom aflevering 12 en 13 niet wordt uitgezonden. Kan dit het probleem zijn? Een onderbreking van opeenvolgende nummers?
Hoi @Chris'59 . 12 en 13 zie ik ook niet staan. Dat kan met het uitzendschema van comedy central te maken hebben. :-)

Wat ik alleen niet kan verklaren is dat onze opname lijst verschilt. (voorgaande issue met modern family ) Daarover hoop ik binnenkort meer te weten want dat issue heb ik doorgestuurd naar de technische dienst.
Hoi @Chris'59 . Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren? 🙂
Voor de meelezers: We hebben privé een en ander uitgezocht. Het probleem komt voor uit dat comedy central veel herhalingen uitzend. Hier gaat het mis. Om zeker te weten dat je alles meekrijgt is het tóch raadzaam om handmatig de opnames te plannen. Seriematig is hiervoor niet betrouwbaar genoeg. Op termijn wil KPN over naar een nieuw centraal systeem. Op dat moment zou dit issue niet meer voor mogen komen. Wanneer die overstap gemaakt wordt kan ik onmogelijk voorspellen.
Erwin,



Als een serie afgelopen is wordt deze niet verwijderd. Dit is geen klacht. 😊 Ik las op een gegeven moment van iemand in dit forum het advies om eerst alles te verwijderen. Ik doe dit niet, maar wel van series die het betreft en gewoon leeg staan.



Volgens mij met goed resultaat. Overigens dit is niet om de actie te stoppen. Het moet gewoon op de schop.
@CorL Vandaag voor het eerst! geconstateerd dat een serie automatisch verwijderd wordt uit de lijst. Het probleem is met name dat een serie niet compleet wordt opgenomen maar eerder stopt. Dan is het van belang om hem uit de lijst te halen en kun je hem opnieuw als serie opnemen.