Skip to main content

Ik heb nu deze week twee series gezien die ik wil opnemen wat niet lukt.

het gaat om TV2 France, Mirage; en Il a déja tes yeux. (beide series worden uitgezonden februari/maart 2020)

De optie Serie opnemen is er niet.

Als je een enkele kiest staat er wel: geplande opname seirie Mirage. Maar het blijft echt een enkele opname, geen serie. Zo wordt de serie zelf een mirage (luchtspiegeling) zal ik maar zeggen).

Ik denk dat het om het volgende gaat: Een slimpieper heeft de titel voorzien van de aanduiding ‘serie’ maar niet het vinkje aangezet dat het om een serie gaat. Opnemen geeft dan niet de optie: serie opnemen. Ik neem niet aan dat het om een systeemwijziging gaat.

Ik hoop dat dat rechtgezet kan worden. Of het bij andere zenders speelt weet ik niet.

 

Hi @albert-kui, welkom terug.

Ik denk dat het om het volgende gaat: Een slimpieper heeft de titel voorzien van de aanduiding ‘serie’ maar niet het vinkje aangezet dat het om een serie gaat. Opnemen geeft dan niet de optie: serie opnemen. Ik neem niet aan dat het om een systeemwijziging gaat.

Ik hoop dat dat rechtgezet kan worden. Of het bij andere zenders speelt weet ik niet.

Slimpieper is een nieuw woord voor mij, maar dit is niet hoe serie-opnemen werkt. Het is niet een kwestie van “een vinkje aanzetten”. Het gaat er om dat de juiste (meta)data wordt meegezonden met de betreffende programma's. Dus vanuit de contentleverancier moet het seizoennummer en afleveringnummer worden meegezonden. Je kan dat ook zien in de programmabeschrijving in de gids. Zie je die info daar staan? Mijn vermoeden is namelijk dat die info gewoonweg niet wordt meegeleverd, maar dat het wel in de titel is gezet. Vind ik ook wel vreemd moet ik zeggen. 


Bedankt. Ik zou het dus aan France2 moeten vragen. Het staat er echt niet bij. 

Maar ja wat is het NL adres?

Ik heb het gemeld bij France2 zelf en ze geven zelfs de mogelijkheid voor buitenlanders om een klacht in te dienen (dat geeft hoop).

TV5 heeft een Nederlandse vestiuging en levert betere service, heel jammer dat die verdwenen is van het scherm maar ja, 2 cent per maand (wat ik las) is wel heel erg veel vergeleken met de abonnementsprijzen die we betalen. 

 


Ik heb geen idee of dat iets uit gaat halen eerlijk gezegd, maar hopen kan altijd. Het lijkt altijd makkelijker dan dat het is.

Ik heb werkelijk geen idee waar die 2 cent vandaan komt overigens.


 

Ik heb werkelijk geen idee waar die 2 cent vandaan komt overigens.

 

TV5 heeft dit ooit op Internet geplaatst. Ik dacht overigens dat het 1,5 cent was. Maar als zovaak stond er weer niet “per wat”. Als dat per seconde per gebruiker is kan dat dus best oplopen. 

Het is overigens voor mij niet terug te vinden. Er staan teveel vragen om TV5 weer in het pakket van KPN te krijgen dat je dit binnen die honderduizenden links dit niet terugvindt.

:yum:  


Serie opnemen wordt helemaal niet ondersteund bij kanaal France 2. Dat zal het wel verklaren.

Ook niet bij bv. de Duitse zenders. Zal rechten € kwestie zijn.