Skip to main content

Beste KPN,
Ik probeer enkele dagen vooruit wat films op te nemen. Dat lukt niet, omdat bijvoorbeeld van de BBC de gegevens van slechts één dag vooruit beschikbaar zijn, en zelfs van NPO of welke andere zender ook, is slechts zes dagen vooruit iets beschikbaar. Dat is merkwaardig want in de papieren gids van mijn omroep staat alles keurig te lezen. 

Is er iets misgegaan of is dit beleid?
Groet, Toon van der Ven

Welk BBC kanaal bedoel je ? Aan de andere kant, ik zie hier op BBC1&2 en First de EPG een week vooruit, maar dan wel op een niet-kpn systeem.


Hallo Kees,,

't Betreft BBC1, BBC2 en BBC First: is gewoon alleen maar 'n mededeling dat erg geen programmagegevens bekend zijn. wat natuurlijk onzin is. 


Dag @Toon van der Ven, bedankt voor je bericht.

Je kunt opnames inplannen aan de hand van de TV Gids. Voor de programmering van de TV Gids zijn wij afhankelijk van de levering vanuit de TV Zenders. De zenders maken hierbij hun eigen keuzes. De ene levert het een week van tevoren aan, de andere een dag. Hier hebben wij verder geen invloed op. Zodra de programmering bekend is bij ons, kun je de opname inplannen.


Bedankt maar dat begrijp ik niet. 

In mijn papieren VPRO-gids, die ik al enige tijd in huis heb, hen ik 'n overzicht van twee weken (deze keer) en meestal één week. Dat moet dan met jullie digitale dienst toch ook lukken?

BVD,
Toon

 


Ik snap die gedachtegang, ik kan het alleen niet anders maken. De programmering komt bij ons in de TV Gids zodra we dit krijgen aangeleverd van de leverancier (met andere woorden: de zender). 


Bedankt Denise,
Dan zou 't mooi zijn om dat 's aan te kaarten want 't is natuurlijk vreemd dat die omroepen dan wel zenders hun informatie eerder met elkaar delen dan met 'n aanbieder als KPN. Wat zou 'n goed adres daarvoor zijn?
Groet, Toon

PS
Super dat jullie op zon- en feestdagen doorwerken: respect.


Ik zal jouw feedback intern doorzetten. :blush:


Beste Denise, flauwekul verhaal, bij Ziggo minstens een week zichtbaar voor die zenders. Is dus weer onwil van KPN! En omdat je alleen maar via de EPG wat kunt opnemen is dat UITERMATE hinderlijk!!


Nu over een week op BBC-first :

Schermafdruk van mijn ontvanger.


Bedankt.
'T probleem is niet dat ik geen informatie heb maar dat KPN niks met de informatie doet. Toen we nog 'n ouderwetsche dvd-recorder hadden, konden we minstens 'n week vooruitplannen: ideaal voor korte vakanties. 


Dat snap ik! Voor de vakanties kun je gebruik maken van de KPN iTV app. Hiermee kan je namelijk ook opnames inplannen. Ideaal voor wanneer je dus niet thuis bent, maar een programma niet wilt missen.


De data staat ter beschikking, KPN is te beroerd om dat te implementeren (lees blijkbaar betalen?) en de mensen krijgen als advies om dat dan maar op vakantie via de app te doen. Werkt dat ook in VK en Zwitserland? Door bekende redenen zijn er nu natuurlijk niet zo veel mensen op vakantie, maar dit is gewoon belachelijk.


Dag @Toon van der Ven, bedankt voor je bericht.

Je kunt opnames inplannen aan de hand van de TV Gids. Voor de programmering van de TV Gids zijn wij afhankelijk van de levering vanuit de TV Zenders. De zenders maken hierbij hun eigen keuzes. De ene levert het een week van tevoren aan, de andere een dag. Hier hebben wij verder geen invloed op. Zodra de programmering bekend is bij ons, kun je de opname inplannen.

Wat komen toch steeds veel door KPN medewerkers geplaatste halve waarheden in dit forum.

Je zou kunnen lezen de direct aan KPN geleverde informatie. Maar als dat al zo is, dan doet KPN daar niets mee, zoals weer andere moderators hebben verteld. KPN maakt gebruik van een buro dat de informatie verzameld en die levert dit als een datastream aan KPN. 

En als klanten dan zeggen, dat het niet goed gaat. Dan gaat men bij KPN iets doen als golven en geeft een Trumpiaans antwoord.  

(Overigens vind ik het vreemd dat Toon dit antwoord heeft gemarkeerd als beste antwoord, want het druist in tegen wat hij heeft geschreven.) 

 

 

 


 Ik deel je verbazing.

(Overigens vind ik het vreemd dat Toon dit antwoord heeft gemarkeerd als beste antwoord, want het druist in tegen wat hij heeft geschreven.)

Dat heeft de vraagsteller niet gedaan maar iemand van kpn, is mijn sterke vermoeden, dan is het is nl. afgehandeld cq “opgelost”.

Dat is ook een manier, goed, op sommige vragen is geen goed antwoord maar in dit geval zou er toch echt iets gedaan moeten worden.

 


Ik kan mij inderdaad niet herinneren iets als beste antwoord gemarkeerd te hebben.

Hoe 't werkt met de app zal ik 's uitzoeken.