Skip to main content

Kan niet meer opnemen via telefoon

Hallo @Rihu kun je iets duidelijker zijn met je vraagstelling, wat kun je precies niet meer met je telefoon?

Gaat het om een mobiele telefoon of een vaste telefoon, want je stelt je vraag in de verkeerde rubriek?

 


Ik wil buiten huis via mijn telefoon een programma op kunnen nemen maar dat lukt niet meet


Hallo @Rihu wat voor (fout)melding krijg je dan als je buitenshuis iets op wilt nemen?

Ik begrijp uit jouw verhaal dat dat dus eerst wel kon?

 


Ja dat kon ik eerst wel

Krijg geen foutmelding

Op de telefoon geeft hij aan dat hij opneemt

En thuis dus niet

Heb het op 2 telefoons geprobeerd maar het gast niet 


Hallo @Rihu en wat wil je precies op kunnen nemen? via de tv-app op je telefoon een tv-programma of iets anders?

 


Via de KPN app 

Staat erbij gemakkelijk opnemen via je mobiel als je niet thuis bent

Hum hum

En natuurlijk een tv-programma 


Hoi @Rihu en welkom op het forum! Wat gek dat de opnames niet willen lukken. 😕 Goed dat je verschillende telefoons getest hebt. Staan de opnames ook niet in de iTV app op de telefoons wanneer je de opname daar ingepland hebt? Mochten ze wel op de telefoons staan, dan is de ontvanger resetten hopelijk de oplossing (stap 2). Staan de opnames daarna wel in het overzicht op de ontvanger? 


Ja inderdaad dan staat hij er wel in

Maar daarna pakt hij de volgende weer niet

Dus het lukt niet


Als je de ontvanger reset staan de opnames er dus wel in? Staat de ontvanger toevallig van de stroom af als je opnames inplant? Die worden namelijk online (via de cloud) gesynchroniseerd, en als de ontvanger helemaal geen stroom heeft wanneer er opgenomen wordt laadt deze ze ook niet in. 


Nee de ontvanger staat altijd aan

Dus dat is het niet


Hmm, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt @Rihu? Dan kijk ik of ik wat in de verbinding kan vinden. 


Heb het een en ander aangevuld maar heb van KPN geen contractnummer volgens mij

Wij zijn van telfort over gegaan naar KPN 


Bedankt! Ik zie dat je twee tv-ontvangers hebt, staan de opnames die je vanuit je telefoon doet op geen van de ontvangers, of missen ze alleen bij één bepaalde ontvanger? Mocht dat laatste het geval zijn, wil je dan het serienummer van de ontvanger waar het om gaat in je profiel zetten onder persoonlijke opmerkingen? Geef hier dan ook weer een seintje als je dit gedaan hebt. Het serienummer vind je op een sticker aan de onderkant van de ontvanger.

Mochten ze op beide ontvangers missen, laat het weten! Dan loop ik het verder door. 


De tweede ontvanger hebben we geprobeerd aan te sluiten

Maar die start helaas de hele tijd opnieuw op 

Dus niet te gebruiken

serie nummer van de intvanger bij de t.v. is ****


Helder. Nog even wat iets om uit te sluiten voor de zekerheid. Staan de zenders waar je de opnames van hebt niet toevallig op verborgen in de tv-ontvanger? Dit controleer je als volgt: 

■ Druk op 'menu' van de afstandsbediening en ga naar 'Instellingen'

■ Ga naar 'Zenders verbergen'

■ Toets de pincode in

■ Controleer of er bij een of meerdere van de zenders een wit kruis staat

Als dat niet van toepassing is, laat het hier weten! 


Nou nee 


Fijn, dan is dat het niet. Ik heb de software van de ontvanger op afstand opnieuw laten installeren, ik hoop dat hij daarna de opnames wel goed synchroniseert. Laat je weten of dit geholpen heeft? Ik hoop dat het niet ongelegen kwam. 


Hij doet het nog steeds niet


Pfff. ☹️ Dan maar harde maatregelen. Ik heb een omruil van de tv-ontvanger voor je aangevraagd. Je ontvangt een SMS op het 06-nummer eindigend op 1909 met alle informatie. Neem deze goed door, daar staat in hoe je de ontvanger om kunt ruilen en ook waar de nieuwe ontvanger geleverd wordt. Hij ligt morgen op het PostNL punt uit de SMS klaar na 14:30, en je ontvangt ook een SMS wanneer de nieuwe ontvanger klaar ligt. Vergeet ook niet om een geldig legitimatiebewijs van de contractant mee te nemen als je de ontvanger omruilt! Ik hoor graag van je hoe het met de nieuwe ontvanger gaat. 


Alvast bedankt 

Hoop dat het gaat werken 

Alvast bedankt


Graag gedaan! 


Nieuwe ontvanger aan gesloten

Probleem is er nog steeds 

App opnieuw geïnstalleerd 

Helpt ook niet 

Maar ander abonnement zoeken denk ik


Kan het zijn dat u in de app op uw mobiel inlogt met een ander account? Bijvoorbeeld dat van uw ouders ofzo? Of kennissen, vrienden? Ik noem maar een zijstraat…

Als u op de tv ontvanger opneemt, ziet u de opnames in de app dan wel?


Andersom doet hij het Dus wel

Op t.v. opnemen zie ik hem ook in mijn telefoon 


Echt heel apart dit. 😕 Ik had gehoopt dat de TV-ontvanger niet alles even goed synchroniseerde, maar dat is er dus niet aan de hand. Welk type toestel gebruik je, en heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd sinds dit speelt? Je hebt het op 2 toestellen getest, dus ik ben benieuwd hoe het gaat wanneer je de app op één van deze toestellen opnieuw installeert. Zijn de opnames van de toestellen dan wel zichtbaar in het opname menu op de ontvanger? Is het iTV abonnementsnummer in de app en de decoder wel gelijk? Ik vermoed van wel, gezien opnames op de ontvanger wel op je toestel te zien zijn, maar voor de zekerheid vraag ik het toch.