Skip to main content
Wij zetten de ontvangers ook altijd helemaal uit. De Netflix instellingen worden dan onthouden, maar na enkele dagen tot een week moeten we weer opnieuw aanmelden. Soms wordt de gebruikersnaam wel onthouden en is het alleen nodig het wachtwoord opnieuw in te voeren, en soms moeten we ook de gebruikersnaam opnieuw invoeren.

Ik heb nog nergens een oplossing gevonden. Dat de gegevens meestal wel onthouden worden betekent m.i. dat het wel de bedoeling is dat de gegevens bewaard blijven, ook wanneer de ontvanger helemaal uitgeschakeld wordt.



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Ik denk dat je ook geen oplossing gaat vinden. Qua software zal er wat moeten worden aangepast maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen.
Als de tv-ontvangers helemaal uitgezet worden onthouden ze de Netflix gegevens niet volledig inderdaad. Daar is momenteel geen oplossing voor, behalve de ontvangers in standby zetten.

Mogelijk dat het in een toekomstige update van de software wordt opgelost, maar daar is nog niets over bekend. Vooralsnog is niet volledig uitzetten de beste oplossing.
Jammer dat dit de conclusie is. Anno 2019 zou je toch mogen verwachten dat het niet nodig is onnodig apparatuur standby te laten staan. De beste oplossing die ik momenteel zie is om Netflix op een andere manier te bekijken. Via Playstation bijvoorbeeld. Zo te zien blijven de gegevens voor Netflix daar gewoon bewaard, ook wanneer het apparaat volledig wordt afgeschakeld van het lichtnet.
Heb exact hetzelfde probleem!



Het is gewoon onzin dat als die ontvangers uitgezet worden, ze hun gegevens verliezen. Dat kan gewoon opgeslagen worden net zoals andere zaken.



Wij hadden Onsbrabantnet met ook twee digitale ontvangers. Werkte fantastisch, niet wekelijks van de lange updates, etc.. helaas moest KPN dat weer om zeep helpen.



Het is toch van de gekke dat die systemen dag en nacht aan moeten binnen staan om zo gegevens vast te houden. Allemaal sluip energie: tv, digitale ontvanger, telefoon ladders, alle electrische apparaten welke maar op standby moeten staan omdat er geen fysieke schakelaar meer opzit. Ja allemaal kleine wattages, maar bij elkaar stiekem veel.



Dus als KPN energie bewust en groen wilt zijn, denk dan iok hier eens over na. Dus systeem echt uit voor diegene die dat graag willen een niet wekelijks updates van minimaal 10 minuten.