Skip to main content
Beantwoord

Opnieuw opstarten melding geen zenders in de lijst

  • July 27, 2020
  • 28 reacties
  • 7694 keer bekeken

Ik probeer de ontvanger opnieuw op te starten zoals wel vaker maar na 95% krijg ik de melding dat er geen zenders in de lijst staan en dat ik het bij instellingen moet oplossen maar hoe dan? Op de afstandsbediening zit geen knopje instellingen. Help?!

Heb al opnieuw opgestart en het modem opnieuw opgestart, helpt niet, hij blijft op 95% staan.

Beste antwoord door Elmavp

Jaaaa, bij mij is alles ook weer oké en dat zonder herstarten!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 27, 2020

Welkom op het forum.

Welke KPN TV decoder heb je?

Probeer eens een volledige reset, zie hier. (dus inclusief nieuwe software)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2020

Model HBM2260. Als ik op menu druk gebeurt er niks...


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2020

Op de decoder blijft 95p staan en het beeld is zwart met een blauwe balk onderin nadat de melding geen actieve zenders in de lijst is verdwenen. Incl software opnieuw laden klinkt logisch maar hoe doe ik dat als hij nergens op reageer?


Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • July 27, 2020

Aangenaam hier hetzelfde probleem, het is hopeloos op deze manier 


  • Nieuwkomer
  • July 27, 2020

Bij mij ook precies hetzelfde!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2020

Stekker van de decoder eruit gehaald en opnieuw, nu heb ik weer Tv maar m’n opnames kunnen nog steeds niet geladen worden. Iets terugkijken kan ook niet. Dat was de hele reden dat ik ging herstarten. Code AVS-TO-0001.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2020

Aha, misschien is het iets door de laatste software update of zo? Het lijkt me dan in elk geval bij kpn liggen als er meer mensen zijn met dit probleem.


  • Nieuwkomer
  • July 27, 2020

Zelfs dat veranderd bij mij niks.


MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 27, 2020

Er is momenteel een storing gaande met ITV, ik weet niet of dit er mee te maken heeft. Ik weet niet of de storing landelijk is, maar via postcode en huisnummer op de storingspagina kreeg ik zojuist de info, en dat het naar verwachting rond 18:45 uur is opgelost.


Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • July 27, 2020

Klantenservice is ook heel goed bereikbaar,  niet dus.  Bijna 45 minuten in de wacht en nog geen persoon aan de lijn


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2020

Dan ga ik er maar vanuit dat die storing het probleem is. Nu opnieuw herstarten durf ik niet want dan ben ik vast weer alles kwijt, nu heb ik tenminste tv…

Nee, bellen werkt niet, bij mij werd gewoon meteen de verbinding verbroken. Lekker handig...


  • July 27, 2020

Klantenservice is ook heel goed bereikbaar,  niet dus.  Bijna 45 minuten in de wacht en nog geen persoon aan de lijn

Waarschijnlijk zijn we dus niet de enige, bij ons is het ook. 14:45 gestart en weer om 18:45 verwacht klaar. :sob::cry: .


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • July 27, 2020

Goedemiddag allen! Er is inderdaad op het moment een storing met iTV. Daar heeft dit probleem waarschijnlijk ook mee te maken. De storing is gemeld en hier wordt hard aan gewerkt. Voorlopig adviseren we om niet te gaan herstarten of resetten (tv-ontvanger)! Zodra we meer weten of een oplostijd hebben laat ik weer van me horen!


  • Nieuwkomer
  • July 27, 2020

Ik ben al een half uur aan de lijn met de klantenservice. Heb de kastjes van boven en beneden gewisseld en probleem blijft. Ligt dus aan het kastje die is waarschijnlijk kapot.


  • July 27, 2020

Ik ben al een half uur aan de lijn met de klantenservice. Heb de kastjes van boven en beneden gewisseld en probleem blijft. Ligt dus aan het kastje die is waarschijnlijk kapot.

Er is een storing, weten ze dat niet bij de klantenservice en laten ze jou de trap op en af lopen met apparatuur? :sob::sob::sob:


  • July 27, 2020

Goedemiddag allen! Er is inderdaad op het moment een storing met iTV. Daar heeft dit probleem waarschijnlijk ook mee te maken. De storing is gemeld en hier wordt hard aan gewerkt. Voorlopig adviseren we om niet te gaan herstarten of resetten (tv-ontvanger)! Zodra we meer weten of een oplostijd hebben laat ik weer van me horen!

Leuk Susan, 

Maar als de klantenservice 45 minuten op zich laat wachten en dit forum vol staat met adviezen door KPN moderators om te resetten bij soortgelijke problemen, dan is jouw boodschap toch echt wel mosterd na de maaltijd (Of beter de bekende zin van Winatou “Te laat te laat zei Winatou ………….). 


Marco.Hueting
Nieuwkomer

Hier hetzelfde probleem.

Gebeurd wel vaak de latste tijd.:rage:


KIkViAgEmNlRWAuT
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Hier hetzelfde. Dacht eerst dat het aan het kastje lag, maar het tweede kastje had het ook. Toen op de storingspagina van KPN gekeken en toen bleek er een storing te zijn. Dan maar even meeliften op de Ziggo Go credentials van familie en via ChromeCast kijken :)


Marco.Hueting
Nieuwkomer

Sinds die update heb ik vaker problemen gehad met de zenderlijst.

Die update zal wel goed zijn bij die nieuwr modellen tv kastjes,maar de vaste klanten laten ze met die oude troep zitten.

Geef die vaste klanten ook eens een nieuwer model,wij betalen er toch ook voor!!!!;


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2020

Goedemiddag allen! Er is inderdaad op het moment een storing met iTV. Daar heeft dit probleem waarschijnlijk ook mee te maken. De storing is gemeld en hier wordt hard aan gewerkt. Voorlopig adviseren we om niet te gaan herstarten of resetten (tv-ontvanger)! Zodra we meer weten of een oplostijd hebben laat ik weer van me horen!

Beste Susan, ik blijf voorlopig van de decoder af en hoor erg graag wanneer ik weer kan herstarten voor de opname-functies. Alvast bedankt!


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Voor een voortgang van de storing, kan je het beste dit topic in de gaten houden. Daar zullen we updates plaatsen en natuurlijk laten weten wanneer het verholpen is. Excuses voor het ongemak!


Marco.Hueting
Nieuwkomer

Bij mij doet hij het weer!

Opnemen ook.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat goed om te lezen, Marco! De storing is nog niet afgemeld, maar er wordt inderdaad aan een oplossing gewerkt. Excuses voor het ongemak!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 27, 2020

Jaaaa, bij mij is alles ook weer oké en dat zonder herstarten!


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Gelukkig maar :-).