Skip to main content

Ik probeer de ontvanger opnieuw op te starten zoals wel vaker maar na 95% krijg ik de melding dat er geen zenders in de lijst staan en dat ik het bij instellingen moet oplossen maar hoe dan? Op de afstandsbediening zit geen knopje instellingen. Help?!

Heb al opnieuw opgestart en het modem opnieuw opgestart, helpt niet, hij blijft op 95% staan.

Ik heb/had hetzelfde probleem, nu een work-around gevonden maar weet niet voor hoe lang.

Kennelijk is er inderdaad een iTV update geweest voor de tv kastjes, wanneer ik naar de laatste versie update kom ik ook niet verder dan 95% en een melding in beeld dat er geen actieve zenders in de lijst zijn.

 

Als ik vervolgens de tv ontvanger met de schakelaar achter, uitschakel, 10 sec wacht, weer inschakel en bij het eerste blauwe beeld direct de aan/uit knop indruk bovenop de ontvanger, dan krijg je een extra menu, hier kan je kiezen om de software te verwijderen waarna die opnieuw gaat downloaden.

 

Dit werkt, je kan dan weer tv kijken, echter meld hij ook direct dat er een update klaar staat, als je deze installeert  begin je weer van voor af aan, stopt bij 95% en een melding geen actieve zenders in lijst, nieuwe update werkt dus bij mij niet.

 

Ik gebruik niet de experiabox maar een eigen modem/router, dit heeft tot afgelopen week altijd vlekkeloos gewerkt. Zijn er ook mensen met hetzelfde issue en een oplossing?


Ik heb/had hetzelfde probleem, nu een work-around gevonden maar weet niet voor hoe lang.

Kennelijk is er inderdaad een iTV update geweest voor de tv kastjes, wanneer ik naar de laatste versie update kom ik ook niet verder dan 95% en een melding in beeld dat er geen actieve zenders in de lijst zijn.

 

Als ik vervolgens de tv ontvanger met de schakelaar achter, uitschakel, 10 sec wacht, weer inschakel en bij het eerste blauwe beeld direct de aan/uit knop indruk bovenop de ontvanger, dan krijg je een extra menu, hier kan je kiezen om de software te verwijderen waarna die opnieuw gaat downloaden.

 

Dit werkt, je kan dan weer tv kijken, echter meld hij ook direct dat er een update klaar staat, als je deze installeert  begin je weer van voor af aan, stopt bij 95% en een melding geen actieve zenders in lijst, nieuwe update werkt dus bij mij niet.

 

Ik gebruik niet de experiabox maar een eigen modem/router, dit heeft tot afgelopen week altijd vlekkeloos gewerkt. Zijn er ook mensen met hetzelfde issue en een oplossing?

Bij mij precies hetzelfde. Na KPN gebeld te hebben, hebben ze een nieuw kastje gestuurd. Het is exact hetzelfde model, en geeft exact dezelfde storing. Heb dit kastje een maand geleden ontvangen en gewacht, hopende dat de software ondertussen gefixt zou zijn. Ik gebruik ook eigen router en heeft het altijd perfect gedaan. En doet het ook gewoon als ik die software verwijder functie gebruikt heb. Alleen de update die erna komt wil ik voorkomen, en dat lijkt niet mogelijk, want het hele menu is weg. Zou graag nog steeds willen weten of er nog wat aan gedaan wordtz want dit lijkt me duidelijk liggen aan de software...


Ha @AlexvMeer, welkom! Er is op dit moment wel een probleem met herstartende ontvangers. Deze moeten daarna echter wel gewoon doorlopen en dus niet blijven hangen.. Dit is in onderzoek, want wij realiseren absoluut hoe vervelend dit is. Mochten we daar meer informatie hebben, delen we dit in het algemene topic over het nieuwe menu van de ontvanger. Excuses voor het ongemak!