Skip to main content

Regelmatig bij het aanzetten geeft hij dit weer, na 10 tot 15 min. Wachten dan uit en aanzetten, dan werkt hij weer.

Net bij het aanzetten, geen beeld op de zender, wel op de hoofdpagina, jekan van zender wissel.

De doel uitgezet, aan gezet, kreeg ik boven staande.

Nu is hij al enige min. aan het opstarten staat op het scherm..😣😖

Irritant, dit, @Rembo02. Twee vragen:

  1. Heb je de TV+ box ook al eens gereset?
  2. Kun je meer vertellen over hoe de TV+ Box is aangesloten op het modem en wat er aan apparaten in je thuisnetwerk zit?

Beste Erik,

Helaas zie in nu pas jouw bericht, 29 dagen later, mijn excuses 😞.

Dit probleem lijkt nu wel minder te zijn / opgelost.

 

Ik merk dat het product mooi is, maar nog wel veel kinderziektes inzitten, klacht 1 word opgelost en klacht 2 komt ervoor terug.

De ontvangen zit bedraad aangesloten op het modem.

Internet abo is 1GB, dus daar kan het niet aan liggen, ik dacht gang/snelheid is alles,, dat is dus niet de zwakste schakel :):)

Wat ik nog wel heb:

  1. Nu vaak weer veel/regelmatig last van sneeuw/ruis tijden het opstarten,.
  2. De lip sync  wijzigt te pas en te onpas. Soms staat hij tijdens een programma goed, en tijdens het programma veranderd hij.
  3. Bij het overschakelen van zender komt het beeld redelijk snel, maar het geluid komt veel later.
  4. Als je naar een zender kijkt, kan je niet zien welke programma na dit programma komt, of het is er wel. maar kan ik het niet vinden.
  5. Bij het overschakelen van zender hoor je een TIK, soort van vroeger de tulp stekker draaien, z'n soort geluid, dit hoor je dan 1 x, dit is sinds de laatste en of de ene laatste update.
  6. Soms bij het aanzetten van de TV ontvanger, gaat de tv ontvangen niet aan, na veel 5en en 6en doet hij het, voeding loskoppelen e.d. Er banden dan GEEN lampjes op de ontvangen, het TV scherm in dan ook zwart.

De vorige tv ontvangen was daarin wel veel stabieler, qua techniek, mogelijkheden e.d. niet te vergelijken, dat begrijp ik.

Ik vraag me soms wel eens af of het werk/intern geheugen van de TV ontvanger wel voldoende is.

De klachten / opmerkingen lijken voor mij vaak geheugen / buffer zaken te zijn, dat hij het niet kan verwerken.

Ik ben geen deskundige binnen de ICT ;)

Erg fijne dat ongeveer elke 2 weken er updates komen om het product snel op het juiste niveau kan komen, zodat wij als klant ervaren dat er wat word gedaan, je ziet snel verbetering.

dus ben benieuwd wat ons morgen brengt :)


Geen excuses nodig, @Rembo02, kan gebeuren.

Fijn dat het opstarten nu beter gaat. Toch ben ik nog even benieuwd: je geeft aan dat hij bedraad is aangesloten op je modem. Is dit rechtstreeks, of zit er nog iets tussen? Denk aan switch, draadloze verbindingsset, e.d.

 

Een deel van de dingen die je verder noemt zijn bekend en wordt aan gewerkt. Deze kun je nalezen in onze bekende bevindingen.

Voor punt 4, als je tijdens het kijken, op OK of de pijltoets naar beneden drukt krijg je de minigids te zien. Deze laat zien wat het huidige en volgende programma is per zender. Ook kun je met < en > bladeren tussen de zenders. Met OK kun je dan, als je wilt, overschakelen naar een andere zender waar je op staat. 


Ik heb de TV netwerkt en internet werk gescheiden in 2 aparte circuits.

Ja er zit een switch tussen.

Ik gebruik geen draadloze verbindingsset, daar geloof in niet zo in, lijkt me erg storing gevoelig en niet stabiel voor TV.

 

Voor punt 4 ,klopt idd, maar we waren anders gewend :):):):):), dit is nu even anders, misschien wennen.

Bij de vorige tv box, werkte het naar ons idee wel fijner / overzichtelijker.

Tijdens  het tv kijken zag je dan onderin de programma's, wellicht bekend doe dit werkte.


Wat voor switch is het, @Rembo02? Het is belangrijk dat een switch IGMP snooping ondersteunt. Anders kan dit juist met TV problemen geven. Mocht dit bij jou switch niet zo zijn, dan raad ik aan hem te vervangen. 

 

Bij de oudere boxen kon je inderdaad in de infobalk heen en weer bladeren tussen wat er op de andere zenders was. De minigids op de TV+ Box is daar de vervanging van. Dus ik verwacht niet dat dit nog weer verandert naar de manier zoals op de oudere boxen. Maar ik kan me voorstellen dat het even wennen is met hoeveel ruimte de minigids inneemt. :)