Skip to main content

Op mijn LG OLED 65C9PLA televisie zit de functie “ULTRA HD DEEP COLOR”. Sinds de aanschaf van het KPN 4K UTRA HD pakket starte de tv niet meer goed op. Het beeld valt steeds weg, komt weer even terug en valt weer weg, dit duurt zo een vijf minuten en gaat dan aan. Na het uitzetten van deep color op mijn tv, start hij wel normaal op. Ontbreekt er software op de KPN ontvanger?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Hallo @HvZ11 , zelf heb ik bij de TV-decoder en de 4K-TV alles zoveel mogelijk op automatisch staan voor het beste beeld en geluid.

Ik zou ook even voor die uitgangspositie kiezen en dan op de TV zelf waar nodig aanpassingen doen, tevreden, laten staan, niet tevreden de aanpassing weer ongedaan maken, net zolang de diverse aanpassingen proberen tot het naar je zin is.

 


Ultra deep Color is voor de hdr op je tv zonder dit aan heb je geen HDR. 


Dag @HvZ11. Van harte welkom hier. Ik lees dat je TV opstartproblemen heeft sinds je de een 4K tv-ontvanger hebt. Als je Ultra HD Deep Color uitschakelt, werkt het wel goed lees ik. Dit is een bekend issue en de developers werken aan een oplossing. Momenteel wordt er getest met nieuwe firmware. Dit gebeurt bij interne testers. Hier proberen we bepaalde HDMI-problemen op te lossen, waarmee we hopen ook dit issue te verhelpen. Wanneer de update wordt uitgevoerd is nog niet bekend, maar als het zover is delen we dit hoe dan ook op het Forum. 


Hallo @HvZ11. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. De nieuwe firmware is uitgerold en de updates zijn in volle gang. Je kunt in het algemene topic over de updates voor iTV  lezen wat die update voor jou betekent. Kun je laten weten of het issue met Ultra HD Deep Color is opgelost, zodra je tv-ontvanger de update heeft gehad?


Beste Natasja,

Even Deep Color ingeschakeld, maar het beeld bleef wegvallen. In de rechterbovenhoek kreeg ik de mededeling “HDR” Na het uit schakelen en daarna weer inschakelen bleef het beeld stabiel. Nu even afwachten , hoe het beeld zich houdt na de volgende opstart. Je hoort van mij.

Groet, HvZ11


Beste Natasja,

Vandaag de tv opgestart en kreeg het zelfde probleem. Beeld komt en in de rechterbovenhoek komt HDR te staan en valt dan weer weg. Op het moment dat het beeld weg valt komt er e staan setup box inschakelen. Hoop dat er snel een oplossing komt, want ik heb een duurder abonnement genomen om HDR te ontvangen.

 

Groet, HvZ11


Dag @HvZ11. Bedankt voor je terugkoppeling. Wat is de exacte melding die op je TV verschijnt? En heb je dan Ultra HD Deep Color ingeschakeld? Als je dit uitschakelt, werkt het dan wel nog steeds goed? Welke firmwareversie heeft je tv-ontvanger nu? Ik denk sowieso dat het goed is om deze reactie van Eric te lezen in het algemene topic over de update van je tv-ontvanger.

Gebruik je wel de meegeleverde kabel van je Arris 5202? Gebruik verder bij voorkeur HDMI 1 of 2 van je TV. Verder zou ik voor nu HDMI Ultra HD uitzetten als je problemen ervaart met je beeld door de update. 


Hoi Natasja,

Als ik Ultra HD Deep Color inschakel op het moment dat de tv aanstaat is er niets aan de hand. Op het moment dat HD Deep Color is ingeschakeld en ik de tv ontvanger en de tv inschakel valt het beeld steeds weg en krijg ik de melding setup box inschakelen. Ik gebruik niet de bijgeleverde hdmi kabel. De bijgeleverde kabel is te kort, ik heb 2 meter nodig. Als dit het probleem zou kunnen zijn, dan meteen mijn vraag leveren jullie deze? Software versie  7.7.90_1  HDMI poort 2

 

 


Hallo @HvZ11. Oké, duidelijk. Helaas leveren we die niet. :disappointed:  Zou je daarom toch eens willen testen met de bijgeleverde HDMI kabel? Dan kunnen we uitsluiten of de HDMI kabel de problemen veroorzaakt in dit geval. Er is na de update van je tv-ontvanger naar versie 7.7.90_1 niets veranderd met betrekking tot de Ultra HD Deep Color functie? 


Beste Natasja,

Er is niets veranderd na de update.

Zal de kabel veranderen en dan hoor je van me.

Groet HvZ11


Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de originele kabel. 


Uren gingen voorbij nadat ik mijn LG tv had verplaatst en HDR doorlopend beeldstoeing gaf en niet was uit te schakelen. Nadat ik de meegeleverde hdmi kabel uit de arris doos haalde was het problemen weg!


Uren gingen voorbij nadat ik mijn LG tv had verplaatst en HDR doorlopend beeldstoeing gaf en niet was uit te schakelen. Nadat ik de meegeleverde hdmi kabel uit de arris doos haalde was het problemen weg!


Goed om te lezen dat het gebruiken van de meegeleverde HDMI-kabel voor jou heeft geholpen, @Den Elzent. :thumbsup_tone2: ​​​​​​​


Reageer