Skip to main content

Opstartproblemen tv-ontvanger, regelmatig zwart wit ruis in beeld

• March 9, 2025
  • 7 reacties
  • 27 keer bekeken

Zijn er al oplossingen een maand verder? Ik heb ook bijna elke keer opstartproblemen in de woonkamer. Slaapkamer nooit, woonkamer 9 van de 10 keer wel. Of de tv zegt dat er geen bron is aangesloten of er is zwart wit ruis in beeld. Na een paar keer proberen en of wat minuten wachten doet die het wel maar het duurt me te lang. Ook heb ik 1 maal geen beeld gehad. Alles schijnt wel up to date te zijn. Wat te doen?

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat klinkt toch als een slechte verbinding tussen ontvanger en de tv René. Heb je al eens een andere kabel en/of HDMI-poort op de tv getest?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 11, 2025

Ik heb de kabels gebruikt die ik bijgeleverd kreeg.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Zou je die eens los kunnen halen en op een andere poort op je tv kunnen aansluiten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Ik heb meerdere ingangen gebruikt en het maakt geen verschil. Hdmi kabel omgedraaid wegens er geen richting op staat maar ook dat maakt geen verschil. Ik kan de hdmi wisselen met die van de slaapkamer maar ik het lijkt me sterk dat dat het probleem is. Als die het eenmaal doet blijft alles het doen. Tot ik alles uit doe en weer aan wil doen. Dat lijkt me ook niet met de ruis te maken te hebben. Soms ruis maar meestal zwart beeld en de tv die zegt dat er niks is aangesloten. Ik wil die kabelwissel nog wel proberen vande week.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is mijn ogen ook het laatste wat je kan testen René. Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

Hdmi kabel zo een 2 weken geleden gewisseld met de slaapkamer en sindsdien geen problemen meer. De kabel die voor problemen zorgde in de woonkamer doet het dus wel in de slaapkamer. Raar maar waar.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen René,  dat is inderdaad wel maf. Misschien maakte die dan toch niet goed contact. Maar fijn dat alles weer werkt nu en dat je dit nog even met ons deelt :-) . Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!