Skip to main content

Van een van mijn KPN TV+ boxen werkt de optical poort niet . Heb deze al eens gereset naar de fabrieks instellingen. Maar het helpt niet. Blue tooth apparaat op de andere boxen werkt wel. Denk toch echt dat de optical uitgang defect is. Meerdere keren kontakt gehad met 0800 0402. Zou kontakt opgenomen worden maar tot nu niets. Wel een brief om de oude apparatuur terug te sturen.?

Maar heb deze nog in gebruik,  ivm de aansluiting op mijn gehoor apparaten. Oplossing?

Vervelend dat optical out niet werkt.

Maar… wat is het verband tussen Bluetooth en optical? Dat zijn héél verschillende dingen.

Er komt geen rood licht uit de optische audio aansluiting van die ene box ondanks dat in het menu S/PDIF wel aan staat?

Dan lijkt ie me inderdaad defect en zou de box omgeruild kunnen worden naar mijn mening. Vul voor de kpn moderator, die hier nog komt je profiel zo volledig mogelijk in a.j.b.

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Hoe heb je getest dat de Toslink uitgang op de DIW7022 defect is?


Joop 2011. Door de Bluetooth op de diverse optical uit van de boxen van kpn aan te sluiten.

Op alle 3 kpn boxen werkt deze op de optical aansluiting. Maar op deze dus niet.

Ook niet na een reset naar fabrieksinstellingen niet.  Instelling staat wel ingesteld op spdif.

Waar ook mijn Bluetooth is ingesteld.


Wat heeft bluetooth met die optical uitgang te maken?

Komt er rood licht uit de optical uitgang van de TV+ Box?


Reino sluit een Bluetooth zender voor gehoorapparaten op optical aan.

Staat de S/PDIF uitgang aan in het menu van de DIW7022? En er komt dan geen rood licht uit? 

Dan zal de kpn moderator die hier nog komt vast en zeker een omruil inzetten. Staan je gegevens al in je profiel?

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Kan het niet rechtstreeks met de bluetooth van de DIW7022?

Of via de USB?


PeterG.

 Heb mijn bluetooth zender aangesloten op de kpn + box. Heb er twee. Op de een doet hij het wel. Opde andere niet. De s/pdif staat aan. Op de oude kpn boxen werkt het ook. Dus toch kapot?


Er zijn al enkele boxen geweest waarbij er geen rood licht uit kwam. Als er aan het eind van het optische kabeltje bij jouw ook geen rood licht uit komt is die éne Box defect. En de andere dus niet 🙂

Voor die defecte kan een omruil ingezet worden door de moderator die hier nog komt. 

Een moderator kan alleen wat doen als je gegevens in je profiel staan. Als die er nog niet staan even invullen als je blieft. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Beste @Reino ydema, wat vervelend dit! Voor dit soort dingen kan je het beste telefonisch contact opnemen met mijn collega's via 0800-0402. Zij helpen je graag verder. Mocht je toch willen dat ik er verder naar kijk, is het inderdaad handig om je forumprofiel aan te vullen met je adres en klantnummer. 


Heb mijn forum profiel ingevuld.

Heb toch divers keren kontakt gehad met een medewerker op 0800 0402. Men zou mij terugbellen. Waarvoor weet ik niet.

Is niet gebeurt.


Ik zie inderdaad dat er verzocht is een nieuwe TV+ box te sturen, maar dat dit nog niet gebeurd is. De reden is dat we deze bluetooth apparaten niet ondersteunen. Als die dus niet werken, is dat voor KPN geen reden om de TV+ box om te ruilen. Ik maak uit jouw verhaal op dat bij de ene TV+ box het lampje bij de optical poort niet brandt. Dat lijkt dan toch op een defect en zou niet uitmaken dat we dat niet ondersteunen. Ik ga er nogmaals voor je achteraan. 


Euh... kpn ondersteunt de mogelijkheid om apparatuur op optical out aan te sluiten. Dus die moet werken. 

Wat de consument er dan op aansluit mag natuurlijk niet uitmaken. @Marcia_ .

In dit geval zou ook een soundbar of versterker het niet doen op die optische poort. 


Wat de consument er dan op aansluit mag natuurlijk niet uitmaken. @Marcia_ .

Maar dat geeft @Marcia_ toch ook aan?


@Marcia_ Ik ben er inmiddels achter gekomen dat, door steeds uitproberen, mijn Bluetooth receiver botst met de bluetooth van de +box en de afstand bediening van de + box. Als je de Kpn+ box van de stroom doet, dus geheel uitschakelt. En dan eerst hoor apparaten koppelt met de bluetooth receiver. Dan werkt deze op de hoorapparaten. Daarna + box weer inschakelen. Heel gedoe. Dus blijf ik gewoon de oude box gebruiken in de huiskamer. Probleem van mijn kant opgelost.


@Reino ydema 

 

Hoe ga je het dan oplossen, zodra je de “oude KPN tv decoders” moet terugsturen?


Niet dus. Dan moet KPN maar met een oplossing komen. Eerder stuur ik de box niet terug.


Wat rot dat je daar tegenaan loopt! Ik zal dit ook doorgeven. De nieuwe Box is volgens mij al verstuurd. Mijn advies is om die sowieso wel om te ruilen voor de defecte. Dan heb je in ieder geval werkende apparatuur in huis. 


@Marcia_  Heb kontakt gehad met een collega 0800 0402 heb aangegeven één oude box te houden en een oude en een nieuwe box terug te sturen. Was geen probleem gaf hij aan. Dus probleem opgelost denk ik.

Nog bedankt voor je inzet en het meedenken van mijn probleem.


Heb kontakt gehad met een collega 0800 0402 heb aangegeven één oude box te houden en een oude en een nieuwe box terug te sturen. Was geen probleem gaf hij aan.

Ik hoop dat dit "de standaard" zal worden. Policy van KPN was tot nu toe altijd dat je alle "oude" TV ontvangers moet retourneren.


@Marcia_ Ik ben er inmiddels achter gekomen dat, door steeds uitproberen, mijn Bluetooth receiver botst met de bluetooth van de +box en de afstand bediening van de + box. Als je de Kpn+ box van de stroom doet, dus geheel uitschakelt. En dan eerst hoor apparaten koppelt met de bluetooth receiver. Dan werkt deze op de hoorapparaten. Daarna + box weer inschakelen. Heel gedoe. Dus blijf ik gewoon de oude box gebruiken in de huiskamer. Probleem van mijn kant opgelost.

Hoi @Reino ydema, ik kom hier graag nog even op terug met wat meer info. We hebben dit in de tussenliggende tijd voorgelegd aan het tv team. Zij geven aan dat dit in de basis een issue is vanuit je receiver, danwel hoorapparaten. Deze moeten gewoon verbinding met elkaar kunnen maken, ook als er een ander bluetooth apparaat in de buurt is. Wel verwachten we in een van de komende updates verbeteringen door te voeren rondom bluetooth. Waardoor je op dat moment je hoorapparaten rechtstreeks aan de TV+ Box kunt koppelen. Technisch gezien kan dat nu ook al, maar dan werkt het geluid nog niet goed. Dat zal dan opgelost worden in die update waar ik het over heb.

Houd onze Product Updates categorie in de gaten. Daar publiceren we elke update.


Van een van mijn KPN TV+ boxen werkt de optical poort niet . Heb deze al eens gereset naar de fabrieks instellingen. Maar het helpt niet. Blue tooth apparaat op de andere boxen werkt wel. Denk toch echt dat de optical uitgang defect is. Meerdere keren kontakt gehad met 0800 0402. Zou kontakt opgenomen worden maar tot nu niets. Wel een brief om de oude apparatuur terug te sturen.?

Maar heb deze nog in gebruik,  ivm de aansluiting op mijn gehoor apparaten. Oplossing?

Heb je al geprobeerd de instellingen aan de passen.  ik heb 2.1 en dat werkt bij pcm stereo. toen pas deed het. instellingen-apparaat apparaatvoorkeuren- weergave en geluid-- geavanceerde geluid instellingen