Skip to main content
Als je een programma wilde opnemen kon je voorheen kiezen voor 'aflevering' of 'serie opname'. Die optie is nu weg. Daardoor kun je dus geen serie opnemen. Waarom is de optie weg? En kan die terug komen? Ik gebruikte die optie erg vaak en mis het nu!
Beste @Fleurkpn



Om welke TV zender gaat het? Sommige kun je niet seriematig opnemen omdat de omroep dit verbiedt naar KPN.

KPN is afhankelijk van de omroepen. Sommige programma’s zijn niet eens terug te kijken met “Begin Gemist.” Neem nou Opsporing Verzocht die is niet terug te kijken via Begin Gemist, verder kan het ook nog zijn dat er maar een eenmalige uitzending is, dan is seriematig opnemen ook niet mogelijk.
Hoi Dennis,



Bedankt voor je reactie!

Ik krijg de optie bij geen enkel programma meer. Op rtl, sbs, nl1... Bij dezelfde programma's en omroepen was de optie er voorheen wel.
Hoi Dennis,



Bedankt voor je reactie!

Ik krijg de optie bij geen enkel programma meer. Op rtl, sbs, nl1... Bij dezelfde programma's en omroepen was de optie er voorheen wel.


@Fleurkpn dat is apart, heb je al eens een harde reset geprobeerd van de tv ontvanger? En wil je dan daarna nog eens kijken? Als het nog niet werkt, dan moeten we wat dieper gaan zoeken.



Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.
Bedankt voor je reactie weer Dennis. Mijn profiel heb ik aangevuld. Als ik een harde reset doe, ben ik dan de programma's die zijn opgenomen tot nu toe kwijt?
Bedankt voor je reactie weer Dennis. Mijn profiel heb ik aangevuld. Als ik een harde reset doe, ben ik dan de programma's die zijn opgenomen tot nu toe kwijt?

Nee, je opnames ben je niet kwijt. Deze worden niet op jou kastje bewaard @Fleurkpn, deze worden in de Cloud bewaard bij KPN.
Betreft dit opnames plannen via de decoder of via de site/app?



Had gisteren via de site dat ik voor DNA (SBS6 donderdag) ook geen "serie" kon selecteren.
Welkom op het forum, Fleur! Heb je kans gezien om de reset uit te voeren? Kun je nu wel serieopnames inplannen?
Na de harde reset was de optie er weer op de tv. In de app is de optie nog steeds weg. Misschien kan ik die even verwijderen en opnieuw downloaden straks. Ik gebruikte de optie vooral in de app namelijk.
Verwijderen en opnieuw installeren van de app hielp helaas niet. Via de app krijg ik bij geen enkel programma de optie serie opname. Via de tv kan ik sommige programma's trouwens nog steeds niet in serie opnemen kom ik achter. Beste zangers (npo) bijvoorbeeld niet, maar Killer by the lake (npo) weer wel. Ik heb eerder nooit verschil tussen programma's gemerkt. Is er wat veranderd in de rechten oid?
Niet bij die programma's, Fleur. Ik heb zelf Beste Zangers ook kunnen serieopnemen. Controleer even bij je Geplande Opnames (op de ontvanger en in de app) of daar niet al een (oudere) serieopname van hetzelfde programma staat. In dat geval kun je namelijk geen nieuwe serieopname plannen. Als dat zo is, verwijder die oude serieopname. Daarna kun je dan een nieuwe inplannen.
Heb gecheckt maar heb er geen oude opnames van die programma's in staan. Ik geef t op!
Heel bijzonder. Ik heb ondertussen hier ook nog even verder gekeken en ik zie niets raars. Het zou moeten werken. Opnemenpakket is goed actief (wat ook blijkt uit het feit dat je wel andere dingen kunt opnemen). Het kan dan haast niet anders dan dat er toch ergens een oude opname staat. Je hebt dat gecontroleerd zei je, maar er staat niets. Dit heb je op zowel de ontvanger als de app nagekeken?



Zo ja, een vervolgvraag: heb je toevallig zenders verborgen staan? Ik zie dat je glasvezel hebt, heb je wellicht de reguliere HD-NPO verborgen staan en kijk je naar de glas-HD NPO (661 en verder)? Of andersom? In dat geval kan het nog zijn dat er een oude opname is op een zender die je nu verborgen hebt staan. In dat geval, maak de zender weer zichtbaar, dan worden ook de opnames weer zichtbaar en kun je ze dan verwijderen.
Ook een mogelijkheid: heb je een 2e ontvanger? Zo ja, kijk ook daar in de lijst of er in Geplande Opnames een oude opname staat.