Skip to main content

Op dit moment gebruik ik alleen KPN Internet 50 Mbps via koper, dit omdat er op onze locatie geen KPN glasvezel beschikbaar is.

Het huidige abonnement is KPN Hussel.

Nu overweeg ik om de optie KPN TV toe te voegen.

Als ik dat doe, wat moet er dan technisch in huis gebeuren?

In de huiskamer zit vlak bij de Samsung Smart TV een coax aansluitpunt.

In de meterkast staat de modem / router van KPN en volgens mij is die via een speciale splitterkabel op het ISRA punt aangesloten.

Verder zit er ook nog een doos met een coax aansluiting maar die wordt nu niet gebruikt. Deze doos is 3 jaar geleden nog wel gebruikt toen ik nog TV via koper van Caiway gebruikte.

Moet ik verder nog ergens mee rekening houden?

 

Hallo @srna513006  een tv-abo kun je toevoegen in MijnKPN, kost €10 per maand, dan krijg je een tv-decoder van KPN in bruikleen die je bij je tv-toestel plaatst en via een HDMI-kabel (meegeleverd) met je tv-toestel verbindt.

Verder dien je de netwerkkabel (meegeleverd) rechtstreeks te verbinden met je modem.

Coax kun je vergeten, kun je bij KPN niets mee.

Succes.

 


Ok bedankt, zo ver helder, dus gaat het TV signaal ook via Internet van de KPN modem.

Op dit moment heb ik één  UTP kabel lopen van één van de 4 gele UTP poorten op de KPN router (Experiabix v10) en die loopt naar de woonkamer tot vlak bij de TV.

Daar is die op een Gigabit 5-poorts netwerkswitch aangesloten.

Vanuit deze netwerkswitch loopt 1 UTP kabel naar de TV om daarop b.v. Netflix te kunnen kijken en 1 naar een Mediabox om naar Internetradio te kunnen luisteren.

Kan ik nu op de netwerkswitch een 3e UTP kabel toevoegen en deze dan te gebruiken om op de KPN TV-decoder aan te sluiten t.b.v. het TV signaal?

 

 


Kan ik nu op de netwerkswitch een 3e UTP kabel toevoegen en deze dan te gebruiken om op de KPN TV-decoder aan te sluiten t.b.v. het TV signaal?

Ja. Maar de switch moet wel IGMP-Snooping ondersteunen. 


Ok, dan ga ik eerst uitzoeken of dit het geval is want want ik kan geen 2e UTP kabel trekken.

 


Ok, dan ga ik eerst uitzoeken of dit het geval is want want ik kan geen 2e UTP kabel trekken.

Dat is ook niet logisch, een 2de utp-kabel. Als de switch niet geschikt is, dan vervangt u gewoon de switch. Deze verkoopt KPN zelf:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052


Ok, wederom helemaal duidelijk.

Als de huidige TP-LINK switch niet werkt dan is dit een prima oplossing.

 


Hoi @srna513006. Ik zie dat er inmiddels een antwoord is gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Je kan via de tv-ontvanger van KPN ook naar Netflix kijken en luisteren naar een radiozender, als jouw switch niet geschikt is en je niet direct een andere wil aanschaffen. Dan is het wel verstandig om de switch er tussenuit te halen totdat je een switch hebt dat wel IGMP-Snooping ondersteund. Welke switch heb je eigenlijk nu in huis?


TP-Link TL-SG105

Volgens mij is deze geschikt voor IGMP Snooping…..

 

 


Je kan via de tv-ontvanger van KPN ook naar Netflix kijken….

Ok, dat wist ik niet maar gaat dat dan via mijn al bestaande Netflix account of moet ik mijn huidige Netflix account opzeggen en dan Netflix bij KPN aanvragen?

Mocht het laatste het geval zijn wat zijn dan de kosten per maand bij KPN voor het meest goedkope Netflix abonnement, nu betaal ik daarvoor € 7 ,99 p/m.

 


TP-Link TL-SG105

Volgens mij is deze geschikt voor IGMP Snooping…..

 

 

Ik lees toch wat problemen met die switch.  Ik zou deze aanschaffen. 


Dat had Nick83 twee dagen geleden ook al geadviseerd, ik antwoordde ook maar allen op de vraag van @Vikash.

Als het met de huidige switch niet lukt kan dat natuurlijk altijd nog.

 


Ok, dat wist ik niet maar gaat dat dan via mijn al bestaande Netflix account of moet ik mijn huidige Netflix account opzeggen en dan Netflix bij KPN aanvragen?

Je kan inloggen met jouw bestaande Netflix account, dat hoeft niet per se via KPN.

Â