Skip to main content

Vroeger kon je bij instellingen aanzetten dat nieuwe opnames standaard NIET zouden verwijderen bij te weinig ruimte. Deze instelling is verdwenen en een opname wordt nu standaard verwijderd. Hierdoor verlies ik nu opnames waarvan ik dat niet wil. Je moet elke keer bij een opnameĀ  handmatig uitzetten, ook bij series. Heb ik bij een opname van een serie (vooraf of achteraf) aangegeven dat het niet verwijderd moet worden, bij de volgend opname van die serie staat het weer op wel verwijderen. Ik neem altijd eerst de hele serie op en ga ze dan achter elkaar bekijken. Maar dat gaat nu regelmatig mis want tevens aanpassen kan alleen via tv scherm, niet via app, dus opnemen omdat je er niet bent gaat zo vaak mis.
Kan deze standaardĀ  instelling voor opnames weer terug komen, standaard NIET verwijderen!!! Of dat je het bij een serie eenmalig hoeft aan te passen!!!
Zoals de situatie nu is geeft heel veel ergernis.

Ā 

Welkom op het forum @IrmavS. Deze optie hebben we eruit gehaald. Dit om te voorkomen dat klanten erĀ tegenaan lopen dat een geplande opname het niet doet omdat ze die optie aan hebben staan en het geheugen qua opnames is vol. Gelukkig kun je het dus wel voor elke opname weer handmatig instellen, kan wel wat lastig zijn bij series dat ben ik met je eens.Ā 


Aha, dus er wordt wel rekening gehouden met klanten die geplande opnames niet kunnen maken door ruimte gebrek, maar NIET met klanten die juist willen voorkomen dat ze opnames in series kwijt raken, mooi is dat. Mochten jullie toch ook rekening willen houden met de 2e groep, dan zou het heel fijn zijn dat het voor series mogelijk wordt het eenmalig te stellen zoals vroeger wel kon. Ik ben regelmatig van huis en mis hierdoor op deze manier opnames. En die app voor onderweg die is waardeloos, daar kan je niets mee regelen, geen opname weggooien en ook niet mogelijk "niet verwijderen bij ruimte gebrek aanzettenā€. Ik was jaren lang een heel enthousiaste Telfort klant, maar de laatste (kpn) tijd helemaal niet meer. Veel storingen en deze ellende.


Er is inderdaad in dit geval een keuze gemaakt. Helaas pakt die voor jou nu niet zo gelukkig uit. Je suggestie om de optie bij series weer terug te krijgen heb ik doorgegeven aan de ontwikkelaars.Ā 


Beste kpn,

Ik vind het ook echt WAARDELOOS dat deze optie eruit is gehaald!!


Ik baal er ook van dat deze optie er niet meer is!! Heb de halve zondagmiddag als een

simpele iedere opname handmatig verzet. Dit wordt dus een wekelijks terugkerend klusje, grrrr ā€¦

Zorg er dan in ieder geval voor dat je het Ć©Ć©nmalig in kunt stellen als je een nieuw programma/serie

aan het instellen bent. Hoe moeilijk kan het zijn ????? Als het apparaat kan onthouden dat het kruisje

standaard aanstaat, zou je zeggen dat het bij instellingen mogelijk zou moeten zijn om dat ook uit

te kunnen zetten.


Inderdaad erg hinderlijk dat opnames na 1 jaar worden verwijderd. Ik vind het gewenst dat de kijker zelf die optie in de hand heeft. Graag die optie weer herstellen of de mogelijkheid bieden om dat persoonlijk zelf weer in te stellen!


Inderdaad erg hinderlijk dat opnames na 1 jaar worden verwijderd. Ik vind het gewenst dat de kijker zelf die optie in de hand heeft. Graag die optie weer herstellen of de mogelijkheid bieden om dat persoonlijk zelf weer in te stellen!

Zie punt 53 van deĀ feature requests KPN TV+.