Skip to main content
Goedendag,



Is het mogelijk om bijvoorbeeld in de huiskamer bekabeld tv te kijken en in de slaapkamer draadloos tv te kijken?



Groet,



MIchel.





*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Nee. Draadloos tv kijken kan niet. Voor tv zult u een kabel moeten leggen. Als dat echt niet gaat, dan kunt u DVS overwegen ...



... Maar via WiFi tv kijken is onmogelijk.
Goedendag,



Ik gebruik nu het 'draadloze' systeem en ik wil in de huiskamer bekabeld gaan kijken en in de slaapkamer 'draadloos'. Kan dit?
Draadloos via WiFi tv kijken via de decoder is onmogelijk. Via de dvs kan wel. In de woonkamer via het kabeltje kijken en in de slaapkamer via de dvs kijken, dat kan prima.
Hallo @venwarner , voor de slaapkamer gebruik je dan het eerdergenoemde DVS-systeem.
Er is nog een andere mogelijkheid die goed werkt wifi in bridge mode.,



Zelf gebruik ik twee wifi devices in bridge mode, daarbij werken de twee wifi devices

uitsluitend met elkaar en worden dus niet gebruikt voor welk ander verkeer dan ook.

Je kan er met je mobiel ook geen verbinding mee maken.



De twee wifi devices in bridge mode zien alleen elkaar, ze staan beide op 5 Ghz,

en draaien zonder haperen al meer als een jaar.



Voordeel omdat het om een vaste opstelling gaat, dat je gunstige locaties

voor de twee devices kan uitzoeken waarbij er de beste ontvangst is.



Er loopt dus een stuk kabel van de experia naar de eerste wifi bridge.

en vanaf de tweede bridge loopt er een kabel naar een switch of direct naar de ITV box.



Ik heb het ook wel geprobeerd via normale wifi, maar als deze zwaar wordt belast,

door andere mobile devices gaat het ook haperen.
@WimC Heb je een linkje naar zo'n wifi setje?
Er is een hele reeks van wifi accespoints die het kunnen, maar niet allemaal.

Dus je moet goed bij de specs kijken.



Ik gebruik twee Linksys wap300n wifi devices. Vanwege de prijs. Die kunnen ook wel gewoon

werken als accespoint, maar hebben ook de optie om als bridge te werken.



Het instellen als bridge is even goed lezen, het gaat iets anders als gewoon.
Ik gebruik een oude TP-link router als draadloos accesspoint via WDS (Wireless Distribution System) en werkt perfect, kan ik ook nog 4 appraten bekabeld op aansluiten en met een extra switch zelfs nog meer. Niet geschikt om tv te kijken maar wel voor 'normale' internettoepassingen.
Hallo @venwarner Ik zie dat je al prima op weg bent geholpen door de community. Kun je met de gegeven tips en antwoorden uit de voeten?
Hoi Bart, ik ben inderdaad goed geholpen en alles werkt goed. Fijne dag.

Reageer