Skip to main content

Weet iemand hoe ik de optische aansluiting kan inschakelen op mijn Denon s302? Voor geluid van tv naar stereo( kabel in optisch in en hoe verder)?

Admin: afgesplitst van originele topic

Hallo @Eddy van den Bosch 

 

Via afstandbediening van de Denon de input op AUX(1) zetten volgens mij, dan zou hij die ingang moeten kiezen.


Bedankt voor dit antwoord, maar de S302 pakt de tulpstekker aansluiting  van AUX1.


Dan is de optische aansluiting op jouw Denon blijkbaar een optische uitgang i.p.v. een optische ingang, maar dat kun je nazien in je handleiding @Eddy van den Bosch 

 


Ook de Optical IN is AUX1

Heb je wel die optical kabel aangesloten?

Misschien moet je dan in de setup de Input Mode veranderen, misschien staat hij nu op Analog?

 

 

 

 


Aux 1 kan als ik bovenstaande zie zowel analoog als digitaal zijn.

GeSP maakt een hele goede opmerking:

Bij mijn Pioneer duurde het weken (gekocht in november 2009) voordat ik doorhad hoe ik de digitale ingangen werkten. Het zijn namelijk standaard op alle knoppen de analoge broertjes. Op de Denon zal het ook zoiets zijn. Maar daar zijn handleidingen voor meegeleverd.

Via het hoofdmenu moet ik naar '’ingangsinstellingen'’ ( het menu is bij mijn Pioneer in het Nederlands te zien op het tv-scherm).
Daar kan ik dan een van de 3 digitale ingangen toewijzen aan bijvoorbeeld de ingangen “TV, DVD, DVR, TAPE 1 en 2”.

Om die vervolgens nog te kunnen gebruiken moet ik, weer uit het menu, na afstemmen op bijvoorbeeld “TV” met de knop SIGSEL op de afstandsbediening kiezen voor de toegewezen digitale ingang ipv de analoge die daarbij hoort.
Ik heb daarbij 4 standen:
PCM alleen digitaal stereo geluid (met Dolby hoor je dan niks)
Digital, alleen de digitale ingang met alle typen die de versterker aankan.
Auto, zodra er geen signaal op de digitale ingang is gesignaleerd gaat ie de analoge weergeven
Analog, alleen de analoge ingang (de aangewezen digitale doet dan niet mee)