Skip to main content
Beantwoord

Optische aansluiting op de tv-ontvanger

  • January 21, 2020
  • 9 reacties
  • 4570 keer bekeken

Hoi, net nieuw bij KPN, dus nog stoeien met de aansluitingen.

Ik probeer mijn Arris5202 via een optische kabel aan te sluiten op mijn Philips tuner-versterker FR996, zonder resultaat.

Nieuw kabeltje, lampjes aan beide zijden oke.

Instelling bij geluid staat optical-uitgang op stereo.

Wat doe ik verkeerd?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en topic naar juiste categorie verplaatst

Beste antwoord door huistijger

Hoi @Frans007 
Heb je wat aan de gebruiksaanwijzing?
Daarin staat hoe je de optische ingang kunt kiezen, Nederlands vanaf pagina 92

Optische ingang kiezen staat op pagina 103 en 104

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2020

Het kán helaas zijn dat de optical out v.d. Arris defect is.

Heb je een ander apparaat met opt out om dat kabeltje en je aansluiting/instelling op je versterker te testen. Werkt dat wel dan vrees ik voor de opt out van de Arris.


  • January 21, 2020

Hallo @Frans007 , als je de andere geluid-uit-aansluiting op de tv-decoder verbindt met je stereo werkt het dan wel?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2020

Ander apparaat met optical aansluiting heb ik niet, brengt me wel op het idee om de arris (2e tv) te wisselen, maar helaas geen resultaat 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2020

Je bedoelt dat het met die ander Arris ook niet werkt optisch op je versterker?
Is dat ook een Arris 5202?

Het lijkt erop dat het in de versterker lijkt te zitten. Als het met 2 ontvangers niet lukt. (optisch v.a. de tv nog te proberen?)

Heb je 't ooit optisch gebruikt? Op mijn versterker dien ik de optische aansluitingen via het menu vd versterker te koppelen met een ingang. Standaard (fabriek af) doen alleen de analoge ingangen het derhalve.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2020

Nooit optische aansluiting op de versterker gebruikt Peter, kan ook niet direct de informatie vinden bij de PhilipsFR996 hoe in te stellen. Ben er ook bang voor dat het in de versterker zit.


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 22, 2020

Hoi @Frans007 
Heb je wat aan de gebruiksaanwijzing?
Daarin staat hoe je de optische ingang kunt kiezen, Nederlands vanaf pagina 92

Optische ingang kiezen staat op pagina 103 en 104


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2020

Heren, mag ik jullie hartelijk danken voor het meedenken en met name het doorzetten van de gebruiksaanwijzing. Het zat hem inderdaad in de instelling van de versterker. Het werkt als een t..t !


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2020

Mooi! Héél veel plezier ermee en ervan.

Je versterker ondersteunt ook Dolby. Derhalve kan je bij de output v.d. Arris bij optical voor Dolby  kiezen. Bij deze HD-zenders heb je dan Dolby weergave. Mits je natuurlijk meer dan de 2 stereo-speakers er op hebt aangesloten. Minstens 5 + subwoofer.


Jasper van KPN
Moderator

Hoi @Frans007, goed om te lezen dat je het met de hulp van Peter, huistijder en Jan hebt kunnen vinden en je nu via de versterker kunt luisteren :slight_smile:

Veel kijk- en luisterplezier!