Skip to main content

Hi,

Ik betreur erg de communicatie met KPN. Ik zou graag een privé mail willen sturen maar zelfs dit kan niet. Ik moet dit openbaar delen op een forum?

Ik las op de website dat wanneer ik samen ga wonen en niet het abonnement kan mee verhuizen , ik het resterende termijn de opvolgende maand moet betalen.

Dit is mijn tweede contract bij KPN , na tevredenheid weer verlengd onlangs . Dus belde ik met de klantenservice en vroeg of dit ook voor mij gold?

Nu kreeg ik een sarcastische opmerking , dat jullie niet discrimineerde tussen nieuwe en oude klanten. En dat ik natuurlijk dat termijn terug moest betalen. 

Dus het loont niet meer om lang ergens klant te blijven? Wat is dit voor een kul!

 

 

Iedereen heeft gewoon een maand opzegtermijn. Ook klanten die al heel lang klant zijn.

Daarnaast: als u onlangs nog verlengt heeft, een nieuw jaarcontract afgesloten heeft dus, dan zult u de resterende contractperiode af moeten kopen.


Bedankt voor je reactie@Nick83 

 

Ik begrijp hoe het zit. Maar omdat je dus een nieuw contract afsluit bij je huidige provider zit je hier net zoals een nieuwe klant aan vast. 

Ik ben juist bij dezelfde providers gebleven om dit te verkomen , en het enige abonnement waar ik belachelijk veel moet betalen is kpn.

Misschien kunnen ze een boete instellen IPV resterende termijn. 

Ik zou nu nog tien maanden het termijn moeten betalen. Dat is belachelijk veel. 

 


Hoi @Sue87. Welkom op het KPN Forum! Wat leuk dat je gaat samenwonen! Trek jij bij jouw partner in (of andersom) of verhuizen jullie beide naar een nieuwe woning? Hebben jij alleen een abonnement bij KPN of jouw partner ook? Is het jaarcontract van het abonnement van jouw partner nog niet voorbij, dan zouden jullie kunnen overwegen om dat abonnement op te zeggen. Als je opzegt binnen het jaarcontract dan wordt de resterende termijn inderdaad in één keer in rekening gebracht. Een contract sluit je af voor 1 jaar. Na 1 jaar heb je 1 maand opzegtermijn. De einddatum van je contract vind je in MijnKPN.


@Vikash  bedankt voor je reactie.

 

Al die mogelijkheden hebben we al bekeken maar mijn partner zit net aan een nieuw contract voor de tv vast. Ik dacht ik ben al langer bij mijn maatschappij , die zullen daar dan niet moeilijk over doen. Ik snap dat wanneer je nieuw lid bent het niet kan opzeggen . Maar dit is ook nog eens met een reden, samenwonen!

Maar niks is minder waar. Nieuw contract, ook al is het een verlenging , resterende termijn terugbetalen!

Fijn hoor met een baby op komt , samenwonen, krijgen we van alleen kpn nog een rekening van bijna 400 euro!

Gelukkig zijn mijn andere abonnementen coelanter . Of zonder kosten, of kleine boete van 50,-

 


Hoi @Sue87. Welkom op het KPN Forum! Wat leuk dat je gaat samenwonen! Trek jij bij jouw partner in (of andersom) of verhuizen jullie beide naar een nieuwe woning? Hebben jij alleen een abonnement bij KPN of jouw partner ook? Is het jaarcontract van het abonnement van jouw partner nog niet voorbij, dan zouden jullie kunnen overwegen om dat abonnement op te zeggen. Als je opzegt binnen het jaarcontract dan wordt de resterende termijn inderdaad in één keer in rekening gebracht. Een contract sluit je af voor 1 jaar. Na 1 jaar heb je 1 maand opzegtermijn. De einddatum van je contract vind je in MijnKPN.

Ik had het graag anders willen vertellen, maar helaas. Uit jouw verhaal begrijp ik dat jouw partner geen contract heeft afgesloten bij KPN, XS4ALL of Telfort. Klopt dat? Als dit wel het geval is dan kan je het “Samenwonen doorgeven” formulier invullen. Ik begrijp dat dit niet goed uitkomt met een baby op komst en het samenwonen, maar helaas kan ik er niets anders van maken:disappointed_relieved:


@Vikash 

Nee helaas niet. Ik snap alleen niet dat er geen uitzonderingen worden gemaakt als je al langer klant bent. Bij nieuwe klanten begrijp ik deze regel echt wel!

Jammer voor ons. Dat wordt een bittere pil.

 


@Vikash  bedankt voor je reactie.

 

Al die mogelijkheden hebben we al bekeken maar mijn partner zit net aan een nieuw contract voor de tv vast. Ik dacht ik ben al langer bij mijn maatschappij , die zullen daar dan niet moeilijk over doen. Ik snap dat wanneer je nieuw lid bent het niet kan opzeggen . Maar dit is ook nog eens met een reden, samenwonen!

Maar niks is minder waar. Nieuw contract, ook al is het een verlenging , resterende termijn terugbetalen!

Fijn hoor met een baby op komt , samenwonen, krijgen we van alleen kpn nog een rekening van bijna 400 euro!

Gelukkig zijn mijn andere abonnementen coelanter . Of zonder kosten, of kleine boete van 50,-

 

 

Met alle respect: Je hebt onlangs je abonnement verlengd. Dat doe je normaliter om bepaalde voordelen te krijgen. Als je het niet verlengt blijf je namelijk ook gewoon klant maar dan is je eerste contract voorbij en heb je een maand opzegtermijn.

Door je abonnement echt te verlengen ben je (naar ik aanneem) bewust een nieuw contract voor een jaar aangegaan met de daarbij behorende voordelen. Dat je dat jaarcontract niet kan opzeggen zonder de rest af te kopen lijkt me dan niet vreemd. KPN als provider is namelijk op zijn beurt ook een jaarverplichting aangegaan met de partijen die de diensten leveren (de operator/netwerkbeheerder).

 

Dat andere partijen coulanter zijn, en dan vooral de energiemaatschappij, komt niet omdat die aardiger zijn maar omdat er een wettelijke plicht is dat ze daaraan moeten meewerken en een maximale boete van 50 euro mogen berekenen. Als ze hadden gekund hadden zij je ook aan het contract gehouden. Geen enkel bedrijf is een filantropische instelling. Zij maken kosten en hebben jouw inkomsten nodig om die te dekken.


@Ward_ 

 

Gelukkig kunt u het leven net zo goed plannen als KPN. Met alle voordelen van dien. 

Ik helaas niet , daar kwam een zwangerschap doorheen 

En ja , tuurlijk is er een nieuw contract , wanneer je dit niet doen moet je meer betalen. Dus ik wou gewoon weer een scherp tarief!

Filantropische instellingen laat me niet lachen. Ik denk dat ik er anders bij zit dan de aandeelhouders van KPN hoor. 

 


@Ward_

 

Gelukkig kunt u het leven net zo goed plannen als KPN. Met alle voordelen van dien. 

Ik helaas niet , daar kwam een zwangerschap doorheen 

En ja , tuurlijk is er een nieuw contract , wanneer je dit niet doen moet je meer betalen. Dus ik wou gewoon weer een scherp tarief!

Filantropische instellingen laat me niet lachen. Ik denk dat ik er anders bij zit dan de aandeelhouders van KPN hoor. 

 

Ward verwoordt het toch erg netjes, in tegenstelling tot de sarcastische toon van jou. 


@Mariish 

Omdat ik niet begrijp dat er mensen zijn die vrijwillig op dit forum zitten en op dit probleem reageren ? Dit is niet op te lossen . Ik wou alleen een reactie van KPN.  

Ik ga hem nu ook sluiten. Ik hoef geen meningen van anderen. 


Hallo @Sue87 ,

 Ik wou alleen een reactie van KPN.  

Met alle respect en gefeliciteerd met de komst van de kleine.

Je kunt, net zoals bij veel grote firma's, niet meer mailen, maar er zijn bij KPN gelukkig ook andere opties:

chatten of bellen.

Je hoeft je vraag dus niet in een openbaar forum te stellen. As je dat wel doet kun je reacties van mede-forumleden verwachten, zoals ik nu ook naar jou doe.

Zie ook onderstaande link voor contact met KPN

https://www.kpn.com/service.htm

Succes.

 


 

Ik helaas niet , daar kwam een zwangerschap doorheen 

 

 

Klinkt lullig, maar een zwangerschap komt niet zomaar uit de lucht vallen


 

Ik helaas niet , daar kwam een zwangerschap doorheen 

 

 

Klinkt lullig, maar een zwangerschap komt niet zomaar uit de lucht vallen

Hallo @arie61 , jawel, dat kan wel, kijk maar bij Maria, 2.020 jaar geleden.


 

Ik helaas niet , daar kwam een zwangerschap doorheen 

 

 

Klinkt lullig, maar een zwangerschap komt niet zomaar uit de lucht vallen

Hallo @arie61 , jawel, dat kan wel, kijk maar bij Maria, 2.020 jaar geleden.

🤣


Hoi @Sue87. Welkom op het KPN Forum! Wat leuk dat je gaat samenwonen! Trek jij bij jouw partner in (of andersom) of verhuizen jullie beide naar een nieuwe woning? Hebben jij alleen een abonnement bij KPN of jouw partner ook? Is het jaarcontract van het abonnement van jouw partner nog niet voorbij, dan zouden jullie kunnen overwegen om dat abonnement op te zeggen. Als je opzegt binnen het jaarcontract dan wordt de resterende termijn inderdaad in één keer in rekening gebracht. Een contract sluit je af voor 1 jaar. Na 1 jaar heb je 1 maand opzegtermijn. De einddatum van je contract vind je in MijnKPN.

@Vikash 

Dit beagstigd mij als bestaande klant. Als je een beetje in dit forum kijkt zie je dat bestaande klanten zich niet kunnen aanmelden als nieuwe klant om daarmee voor introductievoordelen in aanmerking te komen.


Is dit weer gewijzigd en ziet KPN nu een wijziging van een overeenkomst weer als een nieuw jaarcontract. 

Ik begrijp overigens niet wat de originele poster bedoeld met verlengen, want overeenkomsten lopen stilzwijgend door

Voorlopig ga ik dus zeker niet over op Hussel nu ik dit lees.