Skip to main content

Ik wil opzeggen  ik heb nu bijna een jaar de nieuwe decoder, hij is nog nooit goed geweest. Veel storing, dan stopt hij  gaat daarna weer verder, ik moet hem ook wel eens zelf terug zetten, gaat dan weer nar het begin   dit zijn altijd opnames. Live kijken is ook een probleem,  afgelopen  2 maanden stopte die soms wel 10a12 keer in 5 minuten. En dan zit je een film te kijken. Dit is niet leuk meer.  Er zijn al heel wat monteurs  hier geweest. Diverse andere decoders. Andere kabels en niemand  weet een oplossing   ik had nu een deskundige aan de telefoon die weet het ook niet meer  ik mag niet opzeggen   maar hij heeft voor mij een grote klacht ingediend.  Als ik daar nog wat van hoor. Zo is televisie  kijken niet leuk meer.

Hoi @CorvanGiersbergen84 

Da's niet prettig dat je zoveel ellende ondervindt.
Wat voor aansluiting heb je Glasvezel of DSL

Wat is je internetsnelheid en hoe is alles met elkaar verbonden?
Welk type modem heb je?
Gebruik je ook een Switch en/of een draadloze set Devolo of ander merk?
Hoe meer je verteld hoe beter we je van advies kunnen dienen..


ik mag niet opzeggen

Dit vind ik eerlijk gezegd nog een groter probleem dan een slecht product. Ja, TV+ mag je opzeggen, maar je internetabonnement niet. Dus overstappen naar bijvoorbeeld Ziggo of Odido (als die al beter zijn, maar daar gaat het niet om) geeft je dubbele kosten. 😡 (En terug naar een oude decoder voor wie die had mag blijkbaar ook niet.)

Trouwens, elders schreef @PolarMonk:

Ik heb het inmiddels aangekaart bij de Consumentenbond, deze klucht moet stoppen.

Niet dat ik daar veel hoop op heb, maar wie weet helpt de druk.


@CorvanGiersbergen84 

Opzeggen kan na 1 jaar van je contract dagelijks via MIJNKPN of gratis via 0800-0402

 

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) sinds eind april 2023 en ik moet zeggen dat ik momenteel best wel tevreden ben over de DIW7022

 

Paar vragen, zijn al eerder boven gesteld:

  1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? Dus wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Heb je glasvezel of koper?
  3. In het geval van koper, wat is jouw echte downloadsnelheid?
  4. Hoe staan de instellingen in de DIW7022?

@Arjan van B en @PolarMonk 

Waarom vind jij het goed dat het is aangekaart wordt bij de consumentenbond?

90% van de problemen komen door verkeerde aansluiting (vooral DVS is een grote boosdoener) of verkeerde instellingen. 

 

En maak je niet bezorgt, ik werk niet bij KPN en ik heb ook nooit bij KPN gewerkt.

Als het een echt slecht product was geweest, dan had ik ook actie ondernomen.

Dat heb ik destijds gedaan bij de Humax 5300 (Ziggo decoder met harde schijf).😉(probleem pas na 2 jaar redelijk verholpen destijds. 

 

Hier vind je veel tips voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Advies aansluiten van KPN is:

 


@CorvanGiersbergen84

Opzeggen kan na 1 jaar van je contract dagelijks via MIJNKPN of gratis via 0800-0402

 

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) sinds eind april 2023 en ik moet zeggen dat ik momenteel best wel tevreden ben over de DIW7022

 

@Arjan van B en @PolarMonk 

Waarom vind jij het goed dat het is aangekaart wordt bij de consumentenbond?

90% van de problemen komen door verkeerde aansluiting (vooral DVS is een grote boosdoener) of verkeerde instellingen. 

@joop2011 Ik ben echt ontzettend blij voor je dat alles 100% werkt bij jou, zoals je in elke post weer aangeeft, maar stop eens met het bagatelliseren van andermans problemen en het verdedigen van KPN. 90% van de problemen komt door verkeerde aansluiting, zeg je. Heb je cijfers die jouw bewering staven? Graag laten zien dan, of stoppen met dat soort onzin te roepen. Je doet het hier op dit forum voorkomen dat je een expert bent, maar dat ben je niet. Je bereidheid om te helpen is prijzenswaardig, maar kom niet elke keer aanzetten met je kabeltje en DVS. Onderken eens dat erg veel klanten een probleem hebben, en zet KPN mee onder druk die op te lossen. Vandaar ook mijn klacht bij de Consumentenbond én Klacht.nl. TV+ is een wanproduct en niks meer dan dat.


@PolarMonk 

Noem een reden? Ik baseer mijn verhaal niet alleen op de 2 DIW7022 die ik heb, maar ook op die van enkele anderen die ik ken.

Want ik lieg niet.

En ik bagatelliseer helemaal niet.

Ik schijf alleen wat jij niet wilt lezen / horen. Dat is het grote verschil.

En wat ik noem zijn in 90% van de gevallen de problemen, dus blijf ik ze noemen.

Zie ook in een ander topic, waar ik het een en ander goed beschrijf, ja helaas voor jou niet wat jij wilt horen.

 

Wees eerlijk, is het een wanproduct?

Weet je dat 100% zeker?

Waar baseer jij dat op?

 

Ik ik laat verder helemaal niets zien, sorry @PolarMonk  Ik baseer uit de praktijk en wat ik o.a. in dit forum leest.

Ik draai het om, bewijs jij maar eens dat bij 100% van de gevallen de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) slecht werkt. 

 

@PolarMonk 

Ik laat het hierbij.

Wat je hier verder ook schijft, ik reageer verder niet meer.

Is gewoon zinloos. 😣😣😴 @PolarMonk 


Ik blijf even ver buiten de bovenstaande discussie. Anders dan constateren dat er buiten de 90% ook nog 10% is waar het minder verloopt, en begrip is ook voor die klanten nodig.

 

Opzeggen kan inderdaad na een jaar.

Eerder opzeggen kan volgens de algemene voorwaarden 2023 onder voorwaarden:

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • etc

Volgens mij gaan binnenkort de algemene voorwaarden veranderen. Punten 2 en 3 zouden in jouw geval ook nog van toepassing kunnen zijn, maar dan is dossiervorming en bewijs zeker wel nodig. Gemotiveerd zou je daar misschien nog wel op kunnen beroepen.

jammer van je ervaringen, ik hoop dat het elders wel lukt.

succes


@EAZ1964 

Dank je voor de goede aanvulling.

Inderdaad 90% van de gevallen zijn standaard fouten.

10 % ligt het anders en moet je verder vragen. Vaak is de Sagemcom DIW7022 dan defect of is er iets anders. Dus dan moet je dieper erop ingaan (dat zijn ook de uitdagingen voor mij als KPN klant). 

 

Voor elke probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.


Denken jullie nu echt dat @CorvanGiersbergen84  blij wordt van bovenstaand? 

zoek een plek op faceboek oid om deze battle uit te vechten.


ik had nu een deskundige aan de telefoon die weet het ook niet meer  ik mag niet opzeggen   maar hij heeft voor mij een grote klacht ingediend. 

Dat was dus een deskundige van KPN?

Als zelfs een deskundige van KPN de handdoek in de ring moet gooien dan wil dat toch wel iets zeggen over de betrouwbaarheid van het product.

Dan kan het bij sommige mensen schijnbaar goed gaan maar dat laat onverlet dat KPN hier mijns inziens in gebreke blijft en blijkbaar niet kan leveren wat gecontracteerd is. Mijns inziens is dat voldoende reden om het gehele contract te kunnen ontbinden en niet alleen het TV gedeelte.


Ik spring er tussendoor even in: Heb een aantal berichten verwijderd. 

Denken jullie nu echt dat @CorvanGiersbergen84  blij wordt van bovenstaand? 

zoek een plek op faceboek oid om deze battle uit te vechten.

Dit vat de reden mooi samen. Houd het on topic en respectvol a.u.b. 
Huisregels zijn er met een reden. 


Ik heb 200 gb internet  met dsl  de nieuwste  decoder die vorig jaar uitgekomen is. Een frits box als modem en de decoder zowel de tv zijn aangesloten  met een ethernet  kabel. Tv LG nanocell 4k 65 inch

 

 


@CorvanGiersbergen84

  1. Je hebt de Fritz box als modem / router, welke heb je?
  2. Je hebt dus de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
  3. Alles aangesloten met UTP kabels (zijn dat CAT5E, Cat6, of?)?

 

En wat zijn precies de problemen die je hebt op de DIW7022?

 

Of heb je al besloten naar een andere provider te gaan.

Mag ik weten naar welke je dan gaat?

 

En wat je ook kiest, het is jouw beslising.

Maar kies goed. 😉

 

PS

Ik heb gelukkig geen Facebook.😉


En wat zijn precies de problemen die je hebt op de DIW7022?

 

Veel storing, dan stopt hij  gaat daarna weer verder, ik moet hem ook wel eens zelf terug zetten, gaat dan weer nar het begin   dit zijn altijd opnames. Live kijken is ook een probleem,  afgelopen  2 maanden stopte die soms wel 10a12 keer in 5 minuten.

 


TS schrijft dat er al meerdere monteurs zijn geweest en de TV+ Box al vaker is vervangen. Daarmee is vrijwel uit te sluiten dat de TV+ Box niet correct of volgens een niet ondersteunde aansluitconfiguratie is aangesloten. Of dat de TV+ Box defect is.

Wat me beetje bevreemdt is - dat er al dan niet tijdelijk - een ‘oudere’ ontvanger wordt geleverd om helemaal uit te sluiten dat er iets met het modem, lijn of instellingen is. 

Het pushen van de TV+ lijkt overigens belangrijker dan klanttevredenheid en klantbehoud. Waarom is het standaard niet mogelijk, in geval van aanhoudende problemen met TV+, een ‘oudere’ ontvanger te gebruiken?


Wat me beetje bevreemdt is - dat er al dan niet tijdelijk - een ‘oudere’ ontvanger wordt geleverd om helemaal uit te sluiten dat er iets met het modem, lijn of instellingen is. 

Het pushen van de TV+ lijkt overigens belangrijker dan klanttevredenheid en klantbehoud. Waarom is het standaard niet mogelijk, in geval van aanhoudende problemen met TV+, een ‘oudere’ ontvanger te gebruiken?

Precies mijn punt. Geef de klant de mogelijkheid te kiezen wanneer de TV+ box niet bevalt, of wanneer een nieuw contract wordt aangegaan. Ik heb het tig keer gevraagd, maar KPN is onverbiddelijk.


Ik wil opzeggen  ik heb nu bijna een jaar de nieuwe decoder, hij is nog nooit goed geweest. Veel storing, dan stopt hij  gaat daarna weer verder, ik moet hem ook wel eens zelf terug zetten, gaat dan weer nar het begin   dit zijn altijd opnames. Live kijken is ook een probleem,  afgelopen  2 maanden stopte die soms wel 10a12 keer in 5 minuten. En dan zit je een film te kijken. Dit is niet leuk meer.  Er zijn al heel wat monteurs  hier geweest. Diverse andere decoders. Andere kabels en niemand  weet een oplossing   ik had nu een deskundige aan de telefoon die weet het ook niet meer  ik mag niet opzeggen   maar hij heeft voor mij een grote klacht ingediend.  Als ik daar nog wat van hoor. Zo is televisie  kijken niet leuk meer.

Hoi @CorvanGiersbergen84, welkom! Jammer te horen dat je al geruime tijd problemen ervaart met de TV+ Box. Ik zie hier dat je regelmatig contact met ons hebt gehad, en dat er inderdaad monteur is geweest en dergelijke. Ik kan alleen niet van elk contactmoment de details inzien. Als je wilt, wil ik nog wel een poging met je wagen om te zien of we dit kunnen verbeteren. Maar dan moet ik je wel vragen om nog een keer, voor mij, uiteen te zetten wat je precies ervaart, en hoe alles aangesloten is.

 

Over opzeggen, tenslotte. Wat ik hier zie is dat jij sinds 19 september 2023 bij ons een abonnement hebt. Dat betekent dat je inderdaad niet in z'n geheel kunt opzeggen. Dat kan pas na een jaar. Maar, wat wél kan is TV uit je abonnement halen. Als je echt geen gebruik meer wilt maken van de TV+ Box, is dat een mogelijkheid. Streamingdiensten die je via ons hebt lopen staan daar los van. Die kunnen blijven doorlopen, ook als je geen TV in je abonnement heb.  

Het verwijderen van TV uit je abonnement is ook iets dat je zelf via je MijnKPN zou kunnen doen. Kies dan in de app of browser voor Internet > abonnement aanpassen. Je wordt dan doorgeleid. De eerste pagina die volgt gaat over je internet, maar daarna kun je door naar TV & Entertainment en daar heb je dan de optie om TV te verwijderen.


Besten, @Erik van KPN 

Ik zou dit niet zo interpreteren lijkt me heel discutabel. Ik zou dat zelf direct voorleggen aan geschillencie.

Je kunt namelijk niet gemakkelijk een TV abonnement nemen zonder internet, en KPN zet je daarmee feitelijk in een onmogelijke situatie.

De algemene voorwaarden 13.2 zijn heel helder over het ontbinden van de overeenkomst. Als je een contract hebt met TV en internet, staat nergens dat je dan alleen TV kunt beëindigen, want daarmee is de overeenkomst niet ontbonden.

 

Beste KPN: de regels zo proberen uit te leggen is wel een heel goede manier om te zorgen dat een klant nooit meer terugkomt.

 

PS: {edit}

Naar de geschillencie gaan hoeft niet meer, dit is al gedaan en consuwijzer heeft hier een prima uitleg over:

 

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

 

Compleet alles opzeggen is dus gewoon een consumentenrecht, mits je de regels volgt en KPN de gelegenheid hebt geboden om het op te lossen.


@EAZ1964 👍🏻


Wat jammer toch, dat er zo’n oorverdovende stilte is als  er een kritische noot wordt geuit over een interpretatie van de moderatie. 

Kunnen we een “officieel” KPN standpunt krijgen, liefst  met onderbouwing?

Fijn als we dit onderwerp kunnen sluiten of opschalen.