Skip to main content

LS,

 

Waarom worden de foutcodes van de STB nog steeds niet herkend op de website..?

Doen we als gebruikers iets verkeerd met ingeven van de codes..?

Of is de website van KPN gewoon niet up-to-date als het gaat om herkennen..?

 

ps:

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik vindt het prima dat topics worden samengevoegd, maar deze vraag hoort niet tussen de storingen met de STB en AVS foutcodes.

De vraag heeft namelijk betrekking op de website van KPN en het niet herkennen van de foutcodes, niet op de foutcodes zelf (en de recente storing).

mvrgr,

 

 

 

 

Hallo @YoInTy,

Inmiddels heb je je eigen topic gekregen zie ik 🙂. De meeste codes staan op foutcode.tv en op de pagina van de KPN site. Helaas zijn de AVS foutcodes hier nog niet aan toegevoegd omdat deze meestal in de infrastructuur zit en niet in de ontvanger zelf. 


De meeste codes staan op foutcode.tv en op de pagina van de KPN site.

Helaas staan daar dus alleen de numerieke foutcodes,

  

Helaas zijn de AVS foutcodes hier nog niet aan toegevoegd

Dat is dus erg onwenselijk want mensen zien een foutcode die ze gewoonweg niet terug kunnen vinden,

  

omdat deze meestal in de infrastructuur zit en niet in de ontvanger zelf. 

Ik denk dat het voor de meeste gebruikers niet zo veel uitmaakt waar de fout in zit.
Dat is niet kort door de bocht bedoeld, maar vat deze STB & AVS codes dan voor mijn part samen met een linkje (op de pagina's met foutcodes) naar een apart pagina of melding dat de foutcode verwijst naar een probleem wat de eindgebruikers dus bv niet kan oplossen maar alleen kan melden.

 

Heel simpel geschetst: ik heb een apparaat dat een foutcode geeft. En als ik dan bij de leverancier ga kijken voor een oplossing, dan wil ik als klant niet vervolgens de mededeling krijgen dat die foutcode niet bestaat. (De eerste keer heb ik de code echt op wel 5 verschillende manieren geprobeerd in te voeren.)


Dag @YoInTy. Welkom hier op het Forum. Ik begrijp dat het vervelend is dat je vaak aan loopt tegen de melding dat de foutcode niet bestaat. Logisch dat je bij het ingeven van een foutcode een oplossing verwacht. Wel klopt het wat @ChrisWissink hier bovenstaand aangeeft. Ik kan je ook niet beloven dat hier verandering in komt, maar ik geef je feedback graag door aan de juiste partijen. Kun je voorbeelden aan mij doorgeven van foutcodes? Dan kan ik die voorbeelden meenemen.


voorbeelden:

STB-ZAP-01

AVS-TO-001


Dank je wel, @YoInTy. Ik heb je feedback doorgegeven. Ik hoop dat er spoedig verandering in komt.


Ik heb nog nooit een melding met foutcode gehad die herkend werd.😡


Dat is flauw @Mieke1956 :slight_frown:

Welke foutcode(s) heb je recentelijk te zien gekregen? Ik ga m'n best doen om er meer informatie over te achterhalen!