Skip to main content

Hoe krijg je de oranje strepen weg. Heb net kon geïnstalleerd en nog nooit gehad

Dit heb ik nog nooit gezien. Hoe heb je het aangesloten en wat exact?


Zitten op glasvezel en hebben tv modem. Aangesloten zoals beschreven 


Misschien een andere HDMI kabel proberen of HDMI poort op tv 


Het lijkt op een HDMI kabel die niet helemaal fris is of een kabel die niet helemaal goed aangedrukt in de aansluiting zit. (geen geweld gebruiken hoor). 


Heb een aantal andere kabels geprobeerd maar nodig steeds hetzelfde


Hoi @Helsib 
Is het misschien een OLED-TV?
Dan moet je de pixels refreshen, hoe dat gaat hangt van het merk TV af.

Dat zijn waarschijnlijk restbeelden van het OLEDscherm.
Deze moet je verwijderen en ik zeg moet, want het wordt steeds erger n.l.
Hoe? hangt van je TV af, Philips noemt het Restbeelden verwijderen.

Let wel, dit geldt alleen voor een OLED TV en het verwijderen duurt ongeveer 1 uur.


Het is inderdaad oled van Philips. Heb restbeelden verwijderd, maar krijg nog steeds de oranje stippels/strepen


Heb je wel een uur gewacht met opnieuw aanzetten?
En heb je de melding gekregen dat het gelukt was?
Zo niet dan moet je nog een keer.
Te vroeg aanzetten dan moet hij weer helemaal opnieuw beginnen.
Als ik het moet doen dan zet ik het aan als ik ga slapen, dan is het de volgende morgen wel klaar.

 

Update:
Er komt een nieuwe update aan, misschien helpt dat?
 

 


Hallo @Helsib zie ook onderstaande link:

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.21.2 | KPN Community

 


Ik heb gisteravond de restbeelden verwijderd en vanochtend weer aangezet. Er stond dat het was verwijderd. Wacht even de update af of dat helpt.


Heb de update zelf uitgevoerd maar de oranje strepen blijven, behoorlijk irritant om zo te kijken


en als je een andere bron op je TV aansluit? 
b.v. een DVDspeler of iets dergelijks? heb je dan ook nog die strepen?


Andere bron aansluiten geen last ook niet als ik van telefoon stream. Ligt dan aan kastje van kpn?


Dat geloof ik nu ook @Helsib 
Ik ga even een KPNmoderator  vragen
Heb je je forumprofiel ingevuld?

 

Update:
Je kunt morgenochtend vanaf 08:00 uur tot 18:00 uur ook even bellen, dat gaat wat sneller.
0800 0402


Ja is ingevuld 


@Helsib bedankt voor het invullen van je profiel. 

De technische dienst wil nog even een blik op de zaak werpen. Hierdoor kan het zijn dat je eerst nog een gesprek binnenkrijgt van ons. Dat zal binnen 2 werkdagen zijn. Wil je hier laten weten of je dit gesprek hebt ontvangen? En laten weten of op basis daarvan een nieuwe ontvanger is gestuurd?


Ben gisteren gebeld moest de ontvanger omzetten van dolby visionair naar HDR 10. Dit gedaan , maar is nog niet opgelost, lijkt wel iets minder maar is nog niet goed.


Wat jammer dat het probleem nog niet helemaal is verholpen. Als het goed is heb je een sms ontvangen met daarin een telefoonnummer en een code. Ik wil je vragen om te bellen met dit nummer zodat mijn collega's dit weer verder kunnen oppakken. 


2 keer kpn gesproken. Zou nieuwe ontvanger krijgen, maar tot op heden niks ontvangen. Inmiddels kijk ik nu sinds overstap naar kpn op 23/6 naar een verschrikkelijk beeld. Wat is dit voor service?


Ik heb aan onze technische dienst doorgegeven dat de ontvanger inmiddels is omgezet van dolby visionair naar HDR 10 en dat dit het probleem niet heeft verholpen. Ik ga er vanuit dat zij zo snel mogelijk contact met jou opnemen om dit probleem te verhelpen. 


Kan het ding niet gewoon geruild worden. Kan de technische dienst het apparaat zelf op hun gemak analyseren en is de klant blij. 


Kan het ding niet gewoon geruild worden. Kan de technische dienst het apparaat zelf op hun gemak analyseren en is de klant blij. 

@DLD Als ik de mogelijkheid zou hebben om de ontvanger om te ruilen, dan had ik daarvoor gekozen i.p.v. een bericht naar de technische dienst 😉


Eindelijk nieuw kastje ontvangen en probleem na bijna 2 maanden opgelost 


Nu heb ik het nieuwe kastje, maar zie ik wel het homemenu van kpn, maar als ik klik op zender krijg ik geen beeld???? Wanneer gaat dit nu eens een keer goed?


@Helsib : ik probeer te achterhalen.  De nieuwe ontvanger deed het dus eerst wel? En nu heb je geen beeld meer?