Skip to main content

Hoi,

Zo'n 5 jaar geleden hebben wij dit huis gekocht, al die tijd hebben wij net als de vorige bewoners, een ziggo aansluiting gehad. 

Nu gaan wij binnenkort over op KPN. 

Ik probeer nu de aansluiting voor te bereiden voor de aansluiting van de nieuwe Fritxbox. 

Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat er enkel een langwerpige inbouwdoos in de muur zit, waar de kpn kabel uitkomt. 

Nu dat ik een nieuwe rj45 aansluiting er direct in te zetten en daarvan dan alleen de benodigde 4 aders aan te sluiten. Maar zijn er frames te koop die ik in de rechthoekige inbouwdoos kan plaatsen, zodat ik er 2 nieuwe aansluitingen in kan monteren? 

 

Alvast bedankt

Hallo @Johan12344321 ,

Bedoel je zoiets? 
 

https://www.elektramat.nl/niko-new-hydro-inbouwdoos-2-voudig-zwart-761-75000/?channable=0141ac696400363139313438f3&utm_source=google-surfaces&utm_medium=organic&gclid=Cj0KCQiAgaGgBhC8ARIsAAAyLfF1ZS5oPwaci_PoeDeAYEYgM3ygg7q1xXGxBj4-9jUEeOyAAh4tVbAaApzMEALw_wcB


ik denk dat dit meer bedoelt wordt:

 

 


In plaats van de oude varkenssnuit kun je een deel van een rj45 inbouwdoos gebruiken. Dat past wonderwel.

 

 

Het raam laat je weg, en het middendeel past precies in de opening in je langwerpige ptt doos. 

Je gebruikt 2 draden. Blauw en rood. Die monteer je op positie 4 en 5.

 


Dit is mijn probleem. De netwerkkabels aan de bovenkant moet je even negeren, dit is namelijk een hobbie project van de vorige eigenaar..... maar zoals je kunt zien komt de kpn kabel aan de onderkant binnen, maar de langwerpige doos heeft enkel aan de bovenkant 1 montage punt en aan de onderkant. Dus als ik enkel aan de onderkant een nieuwe wcd plaats voor een RJ 45 aansluiting, kan ik deze nergens aan monteren. 

 


 

Zoiets heb ik nodig. Alleen geen idee waar ik dat kan kopen 


Óf een monteur laten komen, óf een plaatje van hout oid op het gat monteren dmv de montage gaten en er vervolgens zo'n mooie doos in monteren. Dan wel met de ring. 

 

Maar ik zou opteren voor een kpn monteur.

Die maakt er dan dit van:

 


Ook ik zou je willen adviseren een monteur te laten komen. Als jij de klantenservice belt en aangeeft geen ISRA punt te hebben kan deze in de meeste gevallen kosteloos worden gestuurd. Je krijgt dan een punt zoals DLD hierboven deelt en dan heb je direct garantie dat het werkt. Officieel mag je zelf niet eens aan de invoerkabel van KPN komen. 


Ja die had ik gebeld, dat klinkt allemaal leuk, maar die hebben alleen tijd tijdens kantoortijden. Dus dan moet ik daar een dag voor vrij nemen en daar heb ik zeer slechte ervaring mee. Daarnaast ben zelf ITer en Medisch Technicus. Ik heb bedrijfsnetwerken aangelegd, dus het is niet dat ik niet weet wat ik doe, vandaar dat ik op zoek ben naar zo'n frame. 


Ik weet bijna zeker dat KPN zo'n frame niet opstuurt. Dus u zult toch die monteur moeten laten komen. 


 

Zoiets heb ik nodig. Alleen geen idee waar ik dat kan kopen 

Zo'n frame gebruiken we niet meer sinds de PTT tijd en zal KPN niet meer hebben. Tegenwoordig hebben we de ISRA punten zoals DLD op de foto heeft welke in de schroefgaten boven en onder het gat past.

Verder hebben we ook tijdblokken van 1700-2100


Nou, nieuwe ontwikkeling. Monteur kon zeker niet in de avond gepland worden. Ik moest maar iemand regelen of een dag vrij nemen..

Uit eindelijk na veel gezeur sturen ze nu toch een isra set op. De goede.man kon mij niet vertellen wat er in die set zit, dus ik ben benieuwd. 

Ik krijg m als t goed is morgen. 

Bedankt iig voor alle reacties