Skip to main content

Dit is een oude aansluiting in wand. Deze heb ik verlengd met nieuwe tel kabel naar de modem. Tv stoort hierdoor erg veel. Ook de draadjes zitten te los. Is hier een oplossing voor. Ook de kleuren komen niet overeen. Groen nieuw zit aan rood oud. Wit licht oranje nieuw aan wit licht oranje oud.

 

Je hebt dus wel verbinding.

De kleuren van de draden maken niets uit en als de verbinding tussen de 2 kabelsoorten goed is dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat de oorzaak hier in zit.

Eenvoudig te testen door er aan te rommelen en dan zien of de verbinding weg valt.

Ook de kleuren komen niet overeen. Groen nieuw zit aan rood oud.

Ik zie geen groen, maar hoe dan ook moet het signaal op de middelste 2 contactjes van het smalle plugje komen.

 


Als het goed is heb je bij je pakket ooit een montagedoosje gehad. Zet die er op en koop een goeie kabel waar de stekker al aanzitten. Zoals het nu zit is vragen om problemen. 


Dit is al zo oud ik ga spitten naar de doos van telfort dat was origineel. Bedankt voor de tip.

 


En anders koop je er 1 bij de bouwmarkt.


Ik heb wel verbinding. Internet geen problemen als ik draadjes aanraak wordt het nog erger en staat tv beeld even stil. KPN maar bellen of hun mij kunnen helpen. Bedankt voor de reacties.


Ik heb wel verbinding. Internet geen problemen als ik draadjes aanraak wordt het nog erger en staat tv beeld even stil. KPN maar bellen of hun mij kunnen helpen. Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat je beter een monteur kan laten komen, deze maakt de aansluiting in orde. Vraag wel duidelijk of de monteur dan gratis is, het is nooit erg slim om zelf te experimenteren. Maak je per ongeluk iets kapot, en moet de monteur dan komen, dan wordt er wel kosten in rekening gebracht.


Nou ja al zou die niet gratis zijn zou ik em nog laten komen. Als het daarmee goed opgelost wordt is me dat wel wat waard.


Bedankt voor alle reacties. Ik wil me nu afmeldden zodat ik geen antwoorden meer krijg. Sterretje geprobeerd maar dat gaat niet. Ik lees bij veel mensen dat ze zich willen afmeldden en het niet lukt. Ik ben daar ook 1 van. Kan iemand mij verwijderen?


Dat kan een moderator voor je doen. Die reageert binnenkort.  Tot dan kan je alle vormen van reacties uitschakelen in je profiel.