Skip to main content

Goedenavond, ik kom terug van een weekje vakantie en wil een serie die ik heb opgenomen terugkijken, staan er alleen nog 3 films als opgenomen. Ik had van alles nog staan (en niet van heel oude datum). Ik heb opgezocht wat ik kon doen op de site van KPN maar dat hielp niet. Mijn opnamepakket staat nog op “aan” dus daar kan het ook niet aan liggen. Wat kan ik doen om mijn opnames terug te krijgen?

Vervelend. 

Welke ontvanger? Mis je ze ook in de app en http://tv.kpn.com?


Dag PeterG, ik heb 2 kastjes bij mijn TV staan, 1 Arris en 1 KPN rond kastje….Aan mijn antwoord kun je wel zien dat mijn digitale kennis vrij slecht is…..


Tja, slecht.

Jij bent namelijk wel onze ogen en handen. En als die onderdelen het in dit geval af laten weten (ahum) dan wordt het natuurlijk wat lastiger. …. je kunt natuurlijk ook foto's maken 😉

Maar.

Ik vermoed dat je Arris kastje nu draadloos is verbonden met behulp van een Superwifi2 punt.

Schakel de Arris eens 1 minuut uit met de schakelaar op de achterkant!! 😉😎

Verder nog wel de vraag (essentiële informatie om te bepalen of het de Arris is die niet goed laadt):

Zijn de opnames online nog (wel) beschikbaar? Dus,

Zie je de opnames wel nog staan in de app op je telefoon?

Je kunt ook via je laptop naar http://tv.kpn.com gaan, inloggen met je tv abonnementsnummer (14 cijfers) + pin, en daar even checken.

Is dit het ronde kastje van kpn bij je Arris?

 


DAnk je wel weer PeterG voor je bericht!

Ik zie GEEN schakelaar achterop het Arres kastje.

En ook op mijn Iphone of mijn tablet zie ik de oude opnames niet terug. En wat nog gekker is, als ik op mijn TV in het menu Opnames kijk zie ik allerlei nieuwe opnames die ik helemaal niet heb ingesteld. Formule 1, vechtfilms, en daar kijk ik nooit naar. Dus het wordt nu nog vreemder. 

En ja, dat ronde kastje onderaan jouw bericht is de Superwifi. 

 

Groetjes,

Marian


Dan heb je denk ik de VIP5202. 

Dan even de stekker uit het stopcontact halen. 

En ik ben benieuwd of ze er dus online nog zijn. Dat geeft ook veel informatie. 


DAnk je wel weer PeterG voor je bericht!

Ik zie GEEN schakelaar achterop het Arres kastje.

En ook op mijn Iphone of mijn tablet zie ik de oude opnames niet terug. En wat nog gekker is, als ik op mijn TV in het menu Opnames kijk zie ik allerlei nieuwe opnames die ik helemaal niet heb ingesteld. Formule 1, vechtfilms, en daar kijk ik nooit naar. Dus het wordt nu nog vreemder. 

En ja, dat ronde kastje onderaan jouw bericht is de Superwifi. 

 

Groetjes,

Marian

Hoi @Marian van Wijk . Wat vreemd.  En kan iemand anders in jouw huishouden die opnames ook gemaakt hebben? Hoe is dit verder afgelopen?


zie ik allerlei nieuwe opnames die ik helemaal niet heb ingesteld. Formule 1, vechtfilms, en daar kijk ik nooit naar. Dus het wordt nu nog vreemder.

Staat de decoder wel onder het juiste abonnementsnummer (14 cijfers) aangemeld. 

In je MijnKPN kun het voor jouw juiste nummer zien en vergelijken met dat in de decoder.

Anders is het iemand die bijvoorbeeld via de website toegang heeft en gebruikt. Ooit iemand je gegevens verstrekt of op een "vreemde” computer ingelogd op http://tv.kpn.com ?


Dag PeterG,

 

Ik denk dat inderdaad iemand anders mijn gegevens gebruikt. Nu waren er alweer 2 opnames weer en stond er een opname gepland voor Chateau Meiland. Dat is echt een programma waar ik nooit naar kijk. Dit verklaart ook die andere ingestelde opnames waar ik over schreef. Dat moet het wel zijn maar wie heeft daar nou baat bij? 

 

Hoe kan ik de decoder (is dat het Arris kastje VIP 2592?) opnieuw aanmelden?


Oh ja, ik had al geschreven dat ik op mijn tablet en telefoon ook mijn oude opnames NIET meer kan vinden (dat bedoel je toch met “online”?)


Ja, dat bedoel ik.

Heb je op je vakantie misschien op een "vreemde" computer ofzo ingelogd op je televisie account?

Want vóór je vakantie had je geen gespook ik je opnames, toch?


Klopt voor mijn vakantie had ik nergens last van. 

Ik heb wel op een boot ingelogd op NPO maar gewoon op mijn Ipad, ik kan me niet herinneren dat ik op KPN heb ingelogd.

volgens mij maakt iemand anders gebruik van mijn account want net kreeg ik weer een email van Sky in het Duits of ik mijn aanmelding wilde bevestigen en ik heb me helemaal niet aangemeld.

 

Wat kan ik doen om dit alles te laten ophouden? Er waren wel werkzaamheden hier in de straat tijdens mijn vakantie ivm de aanleg van glasvezel maar dat kan er toch niet mee te maken hebben?


Ik heb werkelijk geen idee meer wat betreft die opnames. 

Een oplossing lijkt mij dat je een nieuwe itv-abonnementsnummer krijgt. Maar dat wordt zelden gedaan. ( @Erwin_ )

Wat die aanmelding op Sky betreft: iemand kan een typfout hebben gemaakt bij het aanmelden. Ik negeer ze altijd. Heb al meerdere van dat soort mails gehad. Voor diverse diensten en verschillende talen.


Ik vind het allemaal maar raar. Het lijkt er toch op dat ik gehackt ben, of kan niet met een TV?  Ik begrijp dat je Erwin mee hebt genomen in je antwoord aan mij. Ik heb nu al een paar mails van die Sky gekregen maar verwijder ze meteen. 

Heel erg bedankt hoor dat je zo je best doet om mij te helpen!


@Marian van Wijk Volgens mij is deze vraag nog niet gesteld:

Heb je misschien een tijdje geleden een vorige ontvanger retour gestuurd? Of heeft een monteur misschien die vorige ontvanger omgewisseld voor een nieuwe?


Ja ik heb een tijdje geleden, ik denk december vorig jaar, mijn KPN abonnement opgezegd en daarna toch weer teruggekomen bij KPN, een maand later of zo. En toen moest ik inderdaad de oude ontvanger terugsturen en kreeg een nieuwe. En in juli heeft een KPN monteur een klacht verholpen en meteen zo’n Super Wifi “ding” geplaatst…


Ja ik heb een tijdje geleden, ik denk december vorig jaar, mijn KPN abonnement opgezegd en daarna toch weer teruggekomen bij KPN, een maand later of zo. En toen moest ik inderdaad de oude ontvanger terugsturen en kreeg een nieuwe. En in juli heeft een KPN monteur een klacht verholpen en meteen zo’n Super Wifi “ding” geplaatst…

Ik vermoed dat jouw oude ontvanger nu bij een andere klant staat en dat die ontvanger nog gekoppeld is aan jouw abo...

Dit zal door @Erwin_ of een andere moderator opgepakt moeten worden.


Aha, dat zou het kunnen verklaren.. wat een goeie tip! En wie kan ervoor zorgen dat @Erwin of andere moderator het oppakt? 


Dat moet @Erwin_ doen zodra hij weer hier komt.

Maar als je toen een maand geen abonnement had is de kans klein dat het hetzelfde tv abonnementsnummer is.


DAnk je PeterG. Ik heb niet een maand geen abonnement gehad, want ik had een overstaptijd en heb  heel snel na opzegging weer een nieuw abonnement aangevraagd, 

 


Is @Erwin_  nu degene die mijn probleem kan oplossen? want het gaat nog steeds door, opnames die worden ingesteld en niet de mijne zijn….. Dat ik mijn oude opnames kwijt ben, daar leg ik mij nu maar bij neer.


Ja. De case is onder @Erwin_ .


dank je wel PeterG!


@Marian van Wijk  Zou jij je profiel willen invullen en mij daarna hier een seintje geven?  Zou je ook je itv account nummer in je profiel willen zetten?

 


Beste Erwin, als het goed is heb ik mijn profiel ingevuld. Ik weet niet wat een itv account is maar ik heb mijn KPN klantnummer ingevuld, is dat voldoende?

groet Marian


Beste Erwin, als het goed is heb ik mijn profiel ingevuld. Ik weet niet wat een itv account is maar ik heb mijn KPN klantnummer ingevuld, is dat voldoende?

groet Marian

Nee. Het itv abonnementsnummer (14 cijfers meestal beginnend met 2000000….) is hierbij ook echt nodig.

Dat vind je in de decoder. 

Bij Arris/Arcadyan: instellingen - informatie.

Dat kan Erwin dan ook vergelijken met het bij je abonnement horende nummer.


Reageer