Skip to main content

Goedenavond, ik kom terug van een weekje vakantie en wil een serie die ik heb opgenomen terugkijken, staan er alleen nog 3 films als opgenomen. Ik had van alles nog staan (en niet van heel oude datum). Ik heb opgezocht wat ik kon doen op de site van KPN maar dat hielp niet. Mijn opnamepakket staat nog op “aan” dus daar kan het ook niet aan liggen. Wat kan ik doen om mijn opnames terug te krijgen?

PeterG, ik heb ingevuld nummer: *************


👍

Wel even hier weghalen (bericht bewerken via de 3 puntjes rechtsonder bij het bericht). Alleen in profiel plaatsen. Ikzelf heb 't erbij op de regel klantnummer (thuis abonnement). Aldus:

xxxxxxx; itv abonnements nummer: 2000000xxxxxxx

Het is gewoon een tekstvak.


PeterG, ik heb gedaan wat jij schreef dus bij mijn profiel die regel ingevuld. Maar mijn klantnummer weghalen lukt me niet met die 3 puntjes zoals jij schrijft. Daar krijg ik alleen “melden” en “link naar reactie” niet zoals “verwijderen” …


Het werkt ook alleen maar binnen één uur na plaatsen. Toen ik het aangaf was daar nog geen kwartier van verlopen...


OK, dank je wel Peter 


@Erwin

Ik zag net weer een geplande opname op mijn TV die ik niet heb ingesteld. Ik neem dus aan dat het nog niet is opgelost?

groet, Marian van Wijk


@Erwin_ ☝️


Ik zie twee aangemelde tuners, @Marian van Wijk .  Daar lijkt het probleem dus vandaan te komen aangezien jij aangeeft dat je maar één itv-tuner hebt. M.a.w. je kijkt televisie op één plek. Dat klopt toch? Geen ontvanger meer in de slaapkamer of iets dergelijks? 

Nu heb ik dus ook twee serienummers gevonden:

    
1. VIP5202 (M9221xxxx652)

2  VIP5202 (M9211xxxx087)

 

Kun jij vertellen welke van deze twee nu bij jou thuis staat? Het serienummer is op het kastje te vinden. 

 


Dag @Erwin_ , nummer 2 staat bij mij. dus eindigend op 087…..

(het lijkt wel een detective..)


Dank, @Marian van Wijk .

De ‘exotische’ tuner heb ik verwijderd.  Als de eigenaar daarvan er nu gebruik van wil maken zal hij/zij het accountnummer + pincode opnieuw moeten invoeren. 

Kan best zijn dat iemand volledig onbewust meegelift heeft omdat de box niet netjes was opgeschoond.  

Mochten de spookopnames toch terugkomen, laat het weten. 


@Erwin_ Dan heb ik toch de vraag hoe het komt dat dit probleem zo af en toe hier op het forum voorbijkomt. De procedures zouden toch zo moeten zijn dat elke tv-ontvanger die retour komt (óf via de post, óf via de monteur) altijd volledig gereset wordt?

Het hoeft volgens mij niet moeilijk te zijn om dit op een praktische manier te regelen. Zorg ervoor dat elke monteur een doos met stickers bij zich heeft met op elke sticker een tekst als ‘Resetten!’ of ‘Loskoppelen van abo!’, of wat dan ook.


@Erwin ik krijg nu al 2 x een bericht via het forum dat ik mijn instellingen moet wijzigen in mijn profiel…maar alles is al ingevuld met Ja/Nee, wat moet ik dan nog doen? groet Marian van Wijk


@Erwin ik krijg nu al 2 x een bericht via het forum dat ik mijn instellingen moet wijzigen in mijn profiel…maar alles is al ingevuld met Ja/Nee, wat moet ik dan nog doen? groet Marian van Wijk

Dat weet ik even niet.  Ik heb alles wat ik nodig heb. Je hoeft niks aan te passen.

Als het blijft gebeuren maak even een screenshot van zo'n melding. 


@Erwin_ Dan heb ik toch de vraag hoe het komt dat dit probleem zo af en toe hier op het forum voorbijkomt. De procedures zouden toch zo moeten zijn dat elke tv-ontvanger die retour komt (óf via de post, óf via de monteur) altijd volledig gereset wordt?

Het hoeft volgens mij niet moeilijk te zijn om dit op een praktische manier te regelen. Zorg ervoor dat elke monteur een doos met stickers bij zich heeft met op elke sticker een tekst als ‘Resetten!’ of ‘Loskoppelen van abo!’, of wat dan ook.

Tja, alles wat retour komt hoort opgeschoond te worden. Dat is een soort lopende band proces. 

Waarom dit er dan tussendoor glipt (als dat het geval is) weet ik niet. Ik zal nog eens navragen bij die afdeling. 


@Erwin_  nou Erwin als het goed is, is het dus nu voorbij dat iemand anders mijn gegevens van de vorige decoder deelt. Ik zie nu nog geen nieuwe opnames ingesteld dus ik hoop dat het voorbij is. 

DAnk aan jou, aan PeterG dat het voorbij is. Maar ik ben het eens met Katana 321 dat zoiets eigenlijk niet hoort te gebeuren. Ik koop ook alleen maar refurbished telefoons vanwege de kosten en tot nu toe is de telefoon altijd leeg. Het zou fijn zijn als je dat nog eens zou willen doorgeven aan de betreffende afdeling. 

DAnk voor jullie hulp!

groet,

Marian van Wijk


Beter PeterG, nog steeds stelt iemand anders opnames in via mijn decoder, nu weer de GP van Japan en Chateau Meiland. WAnneer wordt het opgelost? Heb je enig idee?

 

groet, Marian van Wijk


Er is geen enkele andere decoder meer gekoppeld aan je abonnement. 

In 9999 van de 10000 x is dit dan opgelost. Nog nooit meegemaakt dat het dan niet opgelost was.

Wat ik dus al eerder vroeg. Ooit op een vreemde computer ingelogd op je tv abonnement? En vergeten uit te loggen. 

Iemand moet, via jouw, op een of andere manier aan je gegevens zijn gekomen. Tv abonnementsnummer en de tv pincode. 

Annuleer consequent de ongewenste geplande opnames zodat ze niet gemaakt worden. De ander moet het merken toch!

Verander eens de pincode van je tv abonnement!!

http://kpn.com/pincode

Er zijn geen andere huisgenoten?

 


Dag Peter, dank weer voor je snelle reactie. 

Ik heb mijn pincode veranderd, op jouw advies via menu, instellingen, privacy etc. 

En ik kan me echt niet herinneren dat ik op een andere computer heb ingelogd, ik gebruik buitenshuis altijd mijn Ipad en daar kijk ik zelden TV op.

Dus ik heb echt geen idee. 

Ik verwijder sowieso consequent alle op te nemen programma’s die ik zelf NIET heb ingesteld. 

En nee, er zijn geen andere huisgenoten. 

 

Ik blijf het volgen ……Nogmaals dank voor al je reacties en adviezen!

 

groet,

Marian van Wijk


@Marian van Wijk . Het moet haast wel zijn, zoals @PeterG  vermoed. Ik heb net een dubbelcheck gedaan en er is maar één tuner aangemeld. En dat is die van jouzelf.

Hopelijk heeft het aanpassen van de pin het gewenste effect. 


Dag Erwin, ik hoop het ook! En als het echt niet helpt dan weet ik nog niet wat ik ga doen…Jij ook reuze bedankt voor je hulp. KPN mag blij zijn met mensen zoals jullie!

groet

Marian van Wijk


Nou, helaas ook vanavond weer een melding van een filmopname die ik NIET heb ingesteld. Kennelijk heeft het veranderen van de pincode niet geholpen. 

Wat ik niet goed begrijp is dat stel dat iemand anders mijn vorige decoder heeft gekregen die niet gereset is, dan moet de naam en email van diegene toch bekend zijn en moet hij of zij gecontact kunnen worden?

Ik heb nu de neiging om over te stappen naar een andere provider want ik vind dit toch heel vervelend. Dat ik net weer naar mijn opgenomen programma’s kijk (via menu en opnames) en dat ik dan weer een film ingesteld zie die ik niet zelf heb gekozen. Toch het gevoel dat iemand anders in mijn huiskamer zit maar die ik niet zie…..


Het is allemaal wel heel raar en irritant. Nog nooit meegemaakt dat het resetten van alle ontvangers op een abonnementsnummer niet hielp in dezen. 

En het wijzigen van de pincode. 

Ik zie bijna nog maar één laatste optie. En dat is dat je een nieuw itv abonnementsnummer krijgt. 

@Erwin_ . Zou dat een optie zijn? Moet ook even rekening gehouden worden met de pincode...resetten huidige decoder...


Hoi PeterG, zie foto, nu zijn ook die paar opnames die ik nog had staan (4) gewist….

Kan behalve jouw suggestie voor een nieuw abonnementsnummer ook een monteur eens langskomen om ter plekke te kijken of zet dat geen zoden aan de dijk?

@Erwin_ , het zou echt heel fijn zijn als dit kan worden opgelost want het is niet echt leuk meer …..

 


Bizar. Alles weg.😥

Heb je gecheckt of ze online ook zijn verdwenen?

Via de kpn tv app in je telefoon 

website http://tv.kpn.com 

Online is een ander platform, maar er zit voor opnamen wel een koppeling opdat het dezelfde programma's zijn. Echter is het wel eens voorgekomen dat ze op het Arris/Arcadyan platform waren verdwenen maar online niet. En andersom.

Dit kan ook e.e.a. zeggen over de situatie.


alleen 2 opnames gepland..verder niks


Reageer