Skip to main content

Waarom gebeurt het wanneer ik per ongeluk de stekker van de oude telefoonkabel tijdens schoonmaken lichtjes stoot de internet (alles, tv/radio ook) uitvalt? Ik had begrepen trouwens dat deze niet meer nodig was, maar is kennelijk nog verbonden!

Hoi @Patricia8 . 

Dat is voor mij lastig te zeggen op afstand. Het klinkt alsof dat kabeltje gebruikt wordt voor de aanvoer van jouw signaal.

Heb je misschien een foto van de situatie? Misschien ook van je meterkast?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Die oude stekkers gaan loszitten nvvt.

Hier een eerder onderwerp er over :

https://forum.kpn.com/internet-9/wandcontact-doos-496951


Bedankt voor jullie reacties. Erwin mijn profiel heb ik aangevuld. Er zit

geen aansluiting in de meterkast, alleen in de woonkamer, hierbij een foto.

Hoi @Patricia8 . 

Dat is voor mij lastig te zeggen op afstand. Het klinkt alsof dat kabeltje gebruikt wordt voor de aanvoer van jouw signaal.

Heb je misschien een foto van de situatie? Misschien ook van je meterkast?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 


Hallo @Patricia8 , wat zit er aangesloten op die stekker die in het aansluitpunt steekt?

 


Is de oorspronkelijke telefoonaansluiting neem ik aan. Toen ik 12 jaar geleden in dit huis kwam heeft de kpn monteur de kabel verlengd en aangesloten op mijn destijds computer die aan de andere kant van de kamer stond. 

 


Ik bedoel niet in de computer zelf  🙂  Toen internet 3-1 met ethernet kabel, later draadloos geworden. 


Hallo @Patricia8 , als ik het zo lees en zie is de 1e foto je internetaansluiting en dan is het logisch dat dat uitvalt als je er tegen stoot.

 


Hoi @Patricia8 . Het lijkt er op dat er een vrij ouderwetse verlengstekker gebruikt is. Uit eigen ervaring weet ik dat die dingen op termijn kunnen gaan storen. Er zit vast ergens iets los. 

Je kunt overwegen om een nieuwe verlengstekker te kopen. Ken je een handig iemand in jouw omgeving? Voor een hobbyist is dit relatief eenvoudig op te lossen, gok ik.

Ik wil ook wel een monteur aansturen, maar daar zitten kosten aan verbonden.

 


Bedankt voor je advies, ik zal kijken of ik iemand kan vinden.


Bedankt voor je advies, ik zal kijken of ik iemand kan vinden.

Hallo @Patricia8 , als ik in A'dam woonde had ik je graag even geholpen, maar ik woon veel te ver weg.

Misschien heb je een handige buurjongen, neef, collega die dat even voor je kan fixen.

Succes.

 


Heel aardig van je, Ik vind wel iemand denk ik, nog bedankt!