Skip to main content
  1. Hallo beste forum moderator(en),

    nu we behoefte hebben aan het gebruiken van een tweede TV hebben we onze oude Motorola 1963
    uit de kast gehaald. Deze geeft foutcode: F12.

    We hebben voor onze eerste TV een Motorola Vip 1853. 

    Zouden we 1 vd tv ontvangers kunnen omruilen?
    We betalen in ons abonnement volgens mij voor een extra/tweede tv ontvanger.

    Alvast bedankt!

    B. van der Veen 

Hallo @VdVeenHsum ,

Via de onderstaande link kun je een Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: 

 Apparatuur omruilen.

Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet.

De oude Motorola ontvangers beginnend met 19 kunnen alleen via de telefonische klantenservice omgeruild.

Lukt het niet via de tool? Bel dan morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402


Dank voor het snelle antwoord. Het is me gelukt om via de tool de VIP1853 om te ruilen.
Voor de 1963 lukt dat me niet omdat deze niet verschijnt via de tool. Heb de 1963 verbonden op de manier waarop de 1853 was verbonden. En de online tool wel hem niet herkennen en blijft de Vip1853 vertonen (terwijl deze nu niet in het netwerk hangt).

Suggesties? Groet!

 


Als je nu nog steeds betaalt voor die 1963, dan kun je die morgenochtend vanaf 8.00 omruilen via 0800-0402.

Maar als dit nog een derde ontvanger is, die niet meer geregistreerd staat? Dan werkt de omruiltool niet. 


Dank. Ga ik dat morgen doen. 
Kan het zijn dat het nieuwe modem (KPN V12 F5358) en de ‘oude’ Motorola 1963 elkaar niet verdragen?

 


Dat weet ik niet zo, maar die oude Motorola’s zijn zwaar verouderd. Die moeten nodig vervangen worden. 


Helder!

 


@VdVeenHsum

 

“Hallo beste forum moderator(en), “

Blijft grappig.

Zoals je hebt gemerkt helpen KPN klanten elkaar op een forum.

Ook ik ben KPN klant. 😉

 

Ik ben verbaast dat deze zeer oude KPN tv decoder nog in omloop is.

Volgens mij hoeft deze niet eens retour.

 

Hoe heeft u de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox (KPN router / modem)? (Box12 heeft u zag ik (V12 bestaat niet).

Vooral de DVS zijn altijd grote probleem dingen.😉

 

Morgen meteen 08000402 (gratis) bellen en snel omruilen. 

Of via de link van @Noordzee 

Daar krijgt u heel veel plezier van (de nieuwe KPN tv decoder) 😉😊

 

Waarschijnlijk is de KPN tv decoder VIP 1963 al afgemeld.

Voor hoeveel decoders betaald u per week? 


@joop2011

Dat vermoed ik ook. Maar dat hoort hij morgen ongetwijfeld van de telefonische klantenservice. En als de (derde?) ontvanger niet meer geregistreerd staat, dan kan die gratis teruggestuurd worden naar het retouradres voor KPN-apparatuur:


KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
 

Meer informatie vind je op: KPN terugsturen apparatuur


Best grappig inderdaad, en dat er half gelezen word is ook best grappig, @VdVeenHsum Heeft het over de tweede decoder die die nu weer uit de kast heeft gehaald omdat er behoefte is om weer op een tweede TV te gaan kijken, en ineens komt er een derde in de antwoorden bij.

Maar nu even proberen serieus te doen, morgen bellen is een optie, alleen zal dat niet gaan lukken om hem om te ruilen, het is gelukt om de in gebruik zijnde decoder omgeruild te krijgen, dit zal eerst afgehandeld moeten zijn, KPN systemen staan maar 1 wijziging per keer toe dus kun je beter even wachten tot de eerste is omgeruild.

Betaal je nog steeds voor twee decoders, dan zou je kunnen overwegen eerst de niet werkende in te ruilen en daarna de werkende via nogmaals de omruil tool, werkt dit niet kan je altijd nog bellen


De 1963 is zo'n 12 jaar oud. En gaat nooit meer werken. Die heeft al die jaren in de kast ook veel te veel updates gemist. En sinds eind 2020 is er een nieuw platform voor ITV waar de 1963 helemaal niet op kan werken. Hardware niet geschikt. 

De oude Motorola ontvangers beginnend met 19 kunnen alleen via de telefonische klantenservice omgeruild. Gratis nummer 0800-0402. 


Best grappig inderdaad, en dat er half gelezen word is ook best grappig, @VdVeenHsum Heeft het over de tweede decoder die die nu weer uit de kast heeft gehaald omdat er behoefte is om weer op een tweede TV te gaan kijken, en ineens komt er een derde in de antwoorden bij.

Maar nu even proberen serieus te doen, morgen bellen is een optie, alleen zal dat niet gaan lukken om hem om te ruilen, het is gelukt om de in gebruik zijnde decoder omgeruild te krijgen, dit zal eerst afgehandeld moeten zijn, KPN systemen staan maar 1 wijziging per keer toe dus kun je beter even wachten tot de eerste is omgeruild.

Betaal je nog steeds voor twee decoders, dan zou je kunnen overwegen eerst de niet werkende in te ruilen en daarna de werkende via nogmaals de omruil tool, werkt dit niet kan je altijd nog bellen

 

Dat bedoelde ik ook in mijn vraag.

Ik tikte alleen per ongeluk per week i.p.v. per maand.

Ik ben ook benieuwd voor hoeveel KPN tv decoders hij / zij per maand betaald.

 

Maar zowel een Motorola 1963 als een Motorola 1853 nog hebben, verbaast mij het meest.

Beide zijn allang afgeschreven.

Ik verwacht dat het niet al te lang meer zal duren voordat de Arcadyan HMB 2260 ook wordt afgeschreven.😉 Langzaam ook een oudje aan het worden.😉😊


Zolang KPN niet actief die motorola’s omruild voor de nieuwere exemplaren zal men ze nog wel even in gebruik houden, het is maar een fractie van de klanten die hier op het forum komen, en de meesten komen dan voor hun eigen probleem en leest niks anders, dus ik begrijp het wel dat er nog genoeg boven water komen drijven.


Van de Motorola ontvangers wordt alleen de 1853 nog ondersteund. Echter is het wel dat ie minder functies heeft dan de 2260, 2952, 5202, 8001. Uitgekleed menu.


Van de Motorola ontvangers wordt alleen de 1853 nog ondersteund. Echter is het wel dat ie minder functies heeft dan de 2260, 2952, 5202, 8001. Uitgekleed menu.

 

En de Motorola is super traag.

Ik had hem een keer per vergissing ontvangen.

Maar omdat ik toen glasvezel had en de glasvezel zenders al actief waren, mocht ik hem meteen omruilen (gelukkig).