Skip to main content

Gisteren de nieuwe KPN+ kastjes ontvangen en direct aangesloten. Mooie interface, wel even wennen. Wat mij (helaas) direct opviel is dat programma's die niet via KPN+ zijn opgenomen, maar met het oude kastje, zijn niet terug te kijken. Ik zie de programma's wel staan maar kan ze niet afspelen, enkel verwijderen. Doe ik iets verkeerd? 

Hallo @DontEatYellowSnow als je die programma's opgenomen hebt van de glaszenders 661 t.e.m. 670, is dat inderdaad niet meer mogelijk, helaas.

Die betreffende zenders zitten nu op kanaal 1 t.e.m. 10.

 

 

 


Hallo @DontEatYellowSnow als je die programma's opgenomen hebt van de glaszenders 661 t.e.m. 670, is dat inderdaad niet meer mogelijk, helaas.

Die betreffende zenders zitten nu op kanaal 1 t.e.m. 10.

klonk logisch dus heb ik nieuwe planning voor opnames gemaakt. Programma’s van gisteravond kan ik alleen verwijderen, de button afspelen wordt niet getoond. Online naar oplossing gezocht: 30 seconden stroomloos maken, bracht helaas niet de oplossing. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben bij wie de afspelen button plotseling is verdwenen. Overigens: plus pakket én opname pakket staan aan.


Update:

zojuist KPN gebeld om het abonnement terug te laten zetten naar het oude. 30 minuten in de wacht gestaan, word ik doorverbinden met ene Thijs. Hij kan mij niet helpen en ‘verbindt mij door’. Dus niet… ik krijg een bandje te horen bedoeld voor KPN personeel: “wacht niet langer dan 30 seconden om klant door te verbinden”. Je raadt het al: ik word er uit gegooid. Dus terugbellen. Het was inmiddels 17.05 uur. “Voor dergelijke vragen zijn wij momenteel gesloten (had aangegeven tv abonnement te willen opzeggen). Verbinding werd WEER verbroken. Dus, mocht iemand van KPN met enigszins respect voor klanten dit lezen: schroom niet en onderneem actie!

inmiddels is 1 ding duidelijk geworden: afspelen van opnames is niet mogelijk als het als serie ingepland staat. Kies je een losse uitzending vanuit de gids en neem je die op, dan werkt het wel. 
een andere bijkomstigheid: de Teletekst knop is verdwenen op de afstandbediening. Dus wil je een buitenlands programma ondertitelen, jammer de bammer. Ook de ondertitelingsknop in beeld draagt hier niet aan bij. Wel bij Nederlandse programma’s, niet, in dit geval Duits programma. 
al met al reden genoeg om terug te gaan naar het oude, moet er wel iemand bereidt zijn je te helpen en niet om 16.59 uur in de lift staan, onderweg naar huis. 
@Paul_


Hallo @DontEatYellowSnow als je bovenin op opgeslagen] klikt komt er een nieuw scherm met je opgenomen programma's. Daar staat inderdaad niet het woord afspelen] bij, maar je klikt gewoon op het icoon van het opgenomen programma, dan kun je kiezen voor afspelen of verwijderen.

Is het een serie, dan laat het icoon na klikken meerdere iconen zien van de serie-opnames en kun je de betreffende icoon aanklikken, nogmaals om af te spelen of te verwijderen.

Om 17u00 is op zaterdag de helpdesk dicht, kun je maandag weer terecht, behalve voor storingen en niet werkende diensten, zoals geen internet, telefoon of tv, dan is de helpdesk 24/7 bereikbaar.

Als bestaande klant kun je niet terug naar de oude situatie, want de oude tv-decoder wordt onwerkbaar gemaakt en moet je terug sturen. Na 1 maand kun je wel het betreffende tv-abo opzeggen en zelf zorgen voor iets anders waarmee je tv wilt kijken.

Als nieuwe klant kun je binnen 14 dagen na activatie je abo kosteloos opzeggen.

 


Hallo @DontEatYellowSnow als je bovenin op popgeslagen] klikt komt er een nieuw scherm met je opgenomen programma's. Daar staat inderdaad niet het woord dafspelen] bij, maar je klikt gewoon op het icoon van het opgenomen programma, dan kun je kiezen voor afspelen of verwijderen.

Is het een serie, dan laat het icoon na klikken meerdere iconen zien van de serie-opnames en kun je de betreffende icoon aanklikken, nogmaals om af te spelen of te verwijderen.

Om 17u00 is op zaterdag de helpdesk dicht, kun je maandag weer terecht, behalve voor storingen en niet werkende diensten, zoals geen internet, telefoon of tv, dan is de helpdesk 24/7 bereikbaar.

Als bestaande klant kun je niet terug naar de oude situatie, want de oude tv-decoder wordt onwerkbaar gemaakt en moet je terug sturen. Na 1 maand kun je wel het betreffende tv-abo opzeggen en zelf zorgen voor iets anders waarmee je tv wilt kijken.

Als nieuwe klant kun je binnen 14 dagen na activatie je abo kosteloos opzeggen.

 

Ik wou dat je gelijk had maar helaas. Sommige opgenomen programma’s die ik handmatig heb ingesteld, tonen een achtergrond in kleur en kan je afspelen. Zowel via knop als op het plaatje te klikken. Bij de opnames waar ik het over heb zijn de achtergronden zwart wit, is er geen button en kan je wel op het plaatsje klikken om vervolgens alleen verwijderen te kunnen kiezen.

ik weet dat ze 17.00 uur dicht zijn, ik belde om 16.35 uur, heb een half uur in de wacht gestaan - werd doorverbonden - verbinding werd verbroken en toen….. was het dus na 17.00 uur en was niemand meer bereikbaar. 


Ik wou dat je gelijk had maar helaas. Sommige opgenomen programma’s die ik handmatig heb ingesteld, tonen een achtergrond in kleur en kan je afspelen. Zowel via knop als op het plaatje te klikken. Bij de opnames waar ik het over heb zijn de achtergronden zwart wit, is er geen button en kan je wel op het plaatsje klikken om vervolgens alleen verwijderen te kunnen kiezen.

Dit wijst er toch op, @DontEatYellowSnow, dat dit opnames zijn die gemaakt zijn op je oude ontvanger, en van HD Glas kanalen. Zoals Jan al benoemde:

Hallo @DontEatYellowSnow als je die programma's opgenomen hebt van de glaszenders 661 t.e.m. 670, is dat inderdaad niet meer mogelijk, helaas.

 

Op TV+ zijn deze zelfde zenders in een zelfde of hogere kwaliteit beschikbaar. Maar dit is wel een andere stream dan de HD Glas kanalen op de oudere ontvangers. Wat betekent dat opnames daarvan op de TV+ Box niet af te spelen zijn. Je kunt ze alleen verwijderen. 

 

Daarnaast is het ook niet mogelijk om terug te gaan naar interactieve tv zoals je eerst had. Ja, je kunt TV+ opzeggen, maar dat betekent helemaal geen tv meer hebt. 


Ik schreef toch duidelijk dat die het alleen niet doet bij seriematige opname? Handmatig kan je terugkijken, ingeplande niet. Heeft niets met de zender te maken. Moet ik er soms een tekening bij maken? 


Ik wou dat je gelijk had maar helaas. Sommige opgenomen programma’s die ik handmatig heb ingesteld, tonen een achtergrond in kleur en kan je afspelen. Zowel via knop als op het plaatje te klikken. Bij de opnames waar ik het over heb zijn de achtergronden zwart wit, is er geen button en kan je wel op het plaatsje klikken om vervolgens alleen verwijderen te kunnen kiezen.

Dit wijst er toch op, @DontEatYellowSnow, dat dit opnames zijn die gemaakt zijn op je oude ontvanger, en van HD Glas kanalen. Zoals Jan al benoemde:

Hallo @DontEatYellowSnow als je die programma's opgenomen hebt van de glaszenders 661 t.e.m. 670, is dat inderdaad niet meer mogelijk, helaas.

 

Op TV+ zijn deze zelfde zenders in een zelfde of hogere kwaliteit beschikbaar. Maar dit is wel een andere stream dan de HD Glas kanalen op de oudere ontvangers. Wat betekent dat opnames daarvan op de TV+ Box niet af te spelen zijn. Je kunt ze alleen verwijderen. 

 

Daarnaast is het ook niet mogelijk om terug te gaan naar interactieve tv zoals je eerst had. Ja, je kunt TV+ opzeggen, maar dat betekent helemaal geen tv meer hebt. 

Laat maar, ik heb geen zin om steeds te moeten uitleggen wat ik zie en wat het wel doet. Nee het zijn geen oude opnames (opnames van gisteren die seriematig staan ingepland kunnen niet teruggekeken worden, handmatig aangezette opnames (dezelfde zender als de seriematige planning) doen het wel). Maar ik zal wel de enige zijn met dit probleem.


Ik schreef toch duidelijk dat die het alleen niet doet bij seriematige opname? Handmatig kan je terugkijken, ingeplande niet. Heeft niets met de zender te maken. Moet ik er soms een tekening bij maken? 

Ja. Maar die serie opnames moet je even annuleren. Daarna opnieuw als serie programmeren via de gids van tv+.

 

(Serie) Opnames annuleren 

Ga naar gepland. Dat kan via het hoofd scherm Opgeslagen of gepland onder de serie zelf.

Via ok staat er "serie opname annuleren".