Skip to main content

Mijn glasvezel+ tv abonnement recent verlengt bij kpn. Voor tv 2 nieuwe decoders ontvangen merk Sagecom type android. Bij het vorige interactieve tv een Arris in gebruik gehad.

Nu zou ik graag de Arris kastjes blijven gebruiken met het tv+ abonnement kan/mag dat? Problemen met de Sagecom:

  • Geen infrarood, dus naast de Logitech remote een remote van kpn nodig.
  • Menu is minder overzichtelijk.
  • Zappen en andere handelingen gaan minder soepel.

 

 

 

Hallo @michiel193 de 'oude' tv-ontvangers moeten op verzoek van KPN weer retour en kun je dus niet houden.


@michiel193 

Het nieuwe menu went vrij snel. 


Hallo @michiel193, je kan je tv proberen te koppelen aan de afstandsbediening van de Sagemcom (de KPN +Box). Dan heb je nog steeds maar een afstandsbediening nodig. 

En verder ben je er inderdaad snel aan gewend.


Bedankt beide, het menu werkt inderdaad prima maar trager dan die van het Arris kastje.

Ook een minpunt is het ontbreken van infrarood en daardoor noodzaak van dubbele afstandsbedieningen komende van een Logitech Harmony.

Momenteel zie ik geen voordelen/verbeteringen om de Sagecom te verkiezen boven de Arris dus zodoende zou ik graag de Arris blijven gebruiken, kan/mag dat?


Momenteel zie ik geen voordelen/verbeteringen om de Sagecom te verkiezen boven de Arris dus zodoende zou ik graag de Arris blijven gebruiken, kan/mag dat?

Helaas biedt KPN die optie niet. Bij een TV+ abonnement wordt alleen de TV+ Box ondersteund.

Als het goed is heb je ook een verzoek gekregen om de "oude" TV ontvanger te retourneren. Deze zullen, als ik KPN mag geloven, ook afgesloten worden.


Bedankt beide, het menu werkt inderdaad prima maar trager dan die van het Arris kastje.

Ook een minpunt is het ontbreken van infrarood en daardoor noodzaak van dubbele afstandsbedieningen komende van een Logitech Harmony.

Momenteel zie ik geen voordelen/verbeteringen om de Sagecom te verkiezen boven de Arris dus zodoende zou ik graag de Arris blijven gebruiken, kan/mag dat?

Zoals ik al eerder schreef, nee, die moeten retour @michiel193Â