Skip to main content

Hi team KPN,

Net zoals anderen, ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. De installatie van de glasvezel WiFi was -zoals verwacht- geen probleem. Toch ondervind ik met het aansluiten van de tv-ontvanger wat hinder.. Na wat artikelen online zag ik dat ik op dit moment niets meer kan met mijn coax aansluiting met verdeler in de meterkast die naar de woonkamer is getrokken. Wat zijn mijn opties op dit moment? Het is namelijk niet mogelijk om de tv-ontvanger direct aan het modem te bevestigen. 

  • Zou het werken als ik de coax kabel in de meterkast vervang door een utp kabel?

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben! Tot die tijd kijk ik via iTV.

Groet Felien

Als je geen loze leidingen hebt is inderdaad het vervangen van de coax kabels door utp kabels een oplossing. Is relatief eenvoudig te doen!


Hoi @Felien ,

Het klopt wat @zeilbood zegt hoor, maar mocht dat niet lukken is MoCa ook een optie.Of via superwifi.Maar bekabelen met UPT heeft uiteraard de voorkeur.

Zou je, mocht je voor MoCa willen gaan, een foto willen maken van de connector die op de coax kabel zit?Deze moet wel een beetje recent zijn.


Hi @Felien, welkom op ons forum en leuk om te lezen dat je onze diensten afneemt.

@zeilbood geeft al aan dat het geen probleem zou moeten zijn om de huidige Coax te vervangen door UTP. Er zijn natuurlijk nog andere alternatieven, zoals die van @martijn197108, maar bekabeld geeft je de meeste zekerheid. 🙂