Skip to main content
Vraag

Overschakelen TV zenders traag of niet bij KPN TV+

• April 3, 2026
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Bij overschakelen van TV zenders blijft het beeld zwart en springt dan naar “start”

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2026

Dan worden de multicast streams niet gevonden. De TV+ box zou dan na 6 seconden automatisch op de unicast stream moeten schakelen. Vreemd dat ie naar START gaat.

Heb je misschien een eigen modem in gebruik. Of switches (ook vrijwel nooit geschikt voor multicast streams).

Probeer (test) het eens met de TV+ box via de wifi van het modem. Eerst op multicast. 

En ook

Met Videomodus op unicast.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@renebennie, welkom bij onze community. 

Dank aan Peter voor zijn uitleg en de gestelde vragen. Ook ik ben benieuwd of je een eigen modem gebruikt en hoe de TV+ box is aangesloten. Merk je ook een verschil tussen wifi en aansluiten via een kabel? 

Probeer ook de TV+ box te resetten. Ga naar Instellingen. Ga naar Instellingen. Kies voor Apparaat (open algemene instellingen), Apparaatvoorkeuren, Over en dan Terugzetten op Fabrieksinstellingen.
Op onze website vind je alle opties om dit te doen: De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten
Laat je nog weten of het zo lukt? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 7, 2026

Hallo,

TV + TERUGGEZET naar fabrieksinstellingen.

Overschakelen zenders nog enigsinds traag. Vervelender is dat het heluid mij overschakelen weg is. Na uitschakelen ontvanger en weer aanzetten is het geluid terug.

Hoogst irritant en sinds vorige week ineens gebeurt.KPN + geruime tijd actief en geen problemen met overschakelen.

( wat wel enigsinds tegenvalt is het geluid van de kpn + box. Inmiddels hen ik de box geinstalleerd op onze tweede tv in de slaapkamer)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dit hoort zeker niet zo te gaan. Ik ben benieuwd naar het volgende: 

• Heb jij glasvezel van ons? Zo ja, zou je voor het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos willen maken? En daarna ook hetzelfde met je modem? Graag de modem in ieder geval herstarten ook als je geen glasvezel hebt. 
  • Je geeft aan dat je de TV+ box op een andere tv hebt aangesloten. Ervaar je dit ook op deze andere televisie? 
  • Mag ik ook weten hoe je de TV+ Box hebt aangesloten? Is dit via een netwerkkabel of wifi? En maak je dan ook gebruik van eventuele wifi versterkers of switches? 

Ik hoor graag van je. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 9, 2026

Hallo Alex,

Beide tv 's zijn via een netwerkkabel verbonden.

De storing heb ik niet met de box.

Bij overschakelen van zender heb ik meestal geen geluid.

Het tv kastje uit en aan zetten helpt dan.

Je andere suggesties ga ik in het weekend proberen.

Je hoort van mij

Gr. René 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

En......ik heb glasvezel via jullie🤔

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

Hallo Alex,

Op jouw advies de stroom van het modem en het glasvezelkastje af gehaald.

Volgens mij is het probleem opgelost. Geluid valt niet meer weg en wisselen van zender gaat ook goed.

Bedankt voor het advies en fijn weekend.

Gr. René