Skip to main content

Ik heb een qled tv van Samsung en tv via de tv-ontvanger van KPN . aan de tv heb ik op HDMI1 de tv, op HDMI2 de Home Cinema Set en op HDMI3 mijn DVD recorder. Als ik mijn dvd recorder aanzet gaat hij naar HDMI maar als ik dan weer terug wil naar de tv lukt dit niet. Op de afstandsbediening van de samsung staat geen Source. Hoe ga ik weer terug naar mijn tv. Ik gebruik hoofdzakelijk de afstandsbediening van KPN.

goedeavond op de meest afstand bediening zo zit een source knopje wat vreemd dat het niet bij u tv zit maar als u de witte afstand bediening  gekoppeld heb    aan u tv van kpn daar zit wel een source knopje op links onder  👍


Op de ab van KPN zit ook de source knop. Als je die goed hebt ingesteld voor Samsung (heb ik zelf ook) dan kan je die in combinatie met de ring ( links en rechts) en de ok knop gebruiken.

Of je drukt op het “huisje” op de kleine ab (Samsung one remote) en links en rechts op de ring en bevestigen met de knop in het midden.

Nog een mogelijkheid met de Samsung one remote: druk op huisje en klik dan naar links totdat er '’bron'’ of '’source'’ staat. 1 tik naar boven en dan met de ring (l en r) en ok de bron kiezen.

Samsung one remote (uitvoering kan iets verschillen)


Hey @Gart  , welkom terug op het KPN forum 🙂 Ik lees dat @PeterG  en @cornelis48  veel goede informatie hebben gegeven. Ben benieuwd of het inmiddels is gelukt. We horen het hier graag!


Hallo Jiske

Het is helemaal goed gekomen, Allemaal hartelijk bedankt


Reageer