Skip to main content
Beste allemaal, gewoon even een topic om mijn overstap ervaringen te delen van *igg* naar KPN 4K:



Goed:


  • Prima experia V10a modem snel en redelijk goede WIFI
  • Snelle zenderwissel op de ZTE8001 4K settop box, voelt echt goed aan
  • Stabiliteit en energie verbruik duidelijk beter op de ZTE8001 vergelijken met de Horizon media XL
  • Prima menu structuur op de 4K box
  • Fijn om ipv DSL ethernet te hebben: Switch aangesloten zodat TV en 4K box beide vast internet hebben
  • Dolby en geluid lijkt beter dan bij de vorige aanbieder

Minder goed of kan beter:


  • Lange onderhandeling voordat 2.4 Ghz wordt geaccepteerd [Uiteindelijk opgelost door een vast WIFI kanaal te kiezen en wat andere settings aan te passen]
  • Upscaling van de ZTE8001 is gewoon minder goed, wollige gezichten, vaag [Uiteindelijk een beetje opgelost door te kiezen voor 1080P@50hz alle andere varianten ook de 1080i minder goed]
  • Beeld, ook op de glasvezel kanalen is minder dan voorheen bij de andere aanbieder. Ik heb hier de vele discussies over upscaling, bitrates etc gevolgd. Maar kleuren en scherpte zijn duidelijk minder dan voorheen. Ik blijf maar hopen dat uiteinde KPN de compressie of bitrate hier wat aan kan gaan passen, dit is voor mij echt wel erg belangrijk]

Problemen die ik tegenkwam:


  • Google Play op mijn LG OLED65C7V werkte totaal niet (foutcode 4 bij afspelen eigen content, trailers waren wel te zien), zowel niet via WIFI en ook niet ethernet bekabelt. [Uiteindelijk opgelost door eerst even een WIFI hotspot op mijn android telefoon te maken, te verbinden en dan weer over te schakelen op WIFO of bekabelt via KPN experiabox]
  • Af en toe audiodrops op enkele zenders zoals ARD HD [Nog geen oplossingen gevonden]
Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer