Skip to main content

Recent is bij ons in de wijk glasvezel aangelegd. Sinds 3 juli is dat bij ons aangesloten. Hiervoor géén glasvezel en Ziggo. Nu dus overgestapt op glasvezel en KPN. Abonnement met internet 1Gbite, KPN TV+ en zenders en vast bellen. Wij hadden met deze overstap en glasvezel aansluiting een verbetering verwacht. Maar wat een drama. Wifi valt telkens uit. Heel erg instabiel. KPN TV+ via box op televisie werkt helemaal niet. Moet wel 3 a 4 keer per avond opnieuw opgestart worden en als het dan eindelijk lijkt te werken, valt de wifi verbinding weer eens weg. En de KPN TV app voor de telefoon werkt heel slecht en haalt het qua functionaliteit helemaal niet bij de TV app van Ziggo. Programma’s nauwelijks terug te kijken of start in programma van daarvoor en doorspoelen kan vaak niet. Navigeren in die app om terug te kijken programma’s op te zoeken eigenlijk niet te doen. En na raadpleging KPN wifi manager die bij verbindingscheck groene vinkjes aangeeft bij internetsnelheid en modem check na bij wifi snelheid dan resultaat van download 34 Mbite/s. Terwijl als we op TV bij apparaat instellingen kijken bij Wifi verbinding er daar aangegeven wordt dat die uitstekend is op die momenten dat wifi niet weggevallen is.  We dachten met overstap naar KPN te betalen voor goede service….ergernis een maand later is heeel erg groot!!! Aangeboden en beloofde diensten werken helemaal niet naar behoren. KPN hoe verklaren jullie dat??

Hier zijn we ook over van Ziggo naar KPN maar ervaren we dit niet, we zijn er juist op vooruit gegaan. Lijkt mij alleen wel heel frustrerend als je achteruit gaat, terwijl je  met glasvezel hoopt er op vooruit te gaan. 
 

Wat ik eigenlijk concludeer is dat je WiFi enorm instabiel is en de ene keer gewoon goed werkt en met regelmaat in de avond ineens raar doet. Ik lees iets over 30mbite/s wat zeker aan de lage kant is. Heb je al eens een speedtest gedaan via https://speedtest.net wanneer je naast je router staat op je telefoon? Kan je die resultaten delen? En ook de resultaten wanneer je bedraad (op een computer bijvoorbeeld) deze test doet? 

Zou helemaal mooi zijn als je zo’n test ook kan doen wanneer je het in de avond merkt. Dat je het verschil hebt. Heb je geprobeerd TV+ bedraad aan te sluiten? Merk je dan verschil? 

Heb je ook al eens de router 2 minuten van het stroom gehaald? Wellicht helpt het ook als je kan aangeven welke router je hebt en of je eventueel andere hardware gebruikt. 
 

Als je meteen je forumprofiel invult met je contractnummer en verdere gegevens kan een moderator ook meteen meekijken als ze er zijn. Dat scheelt weer langer wachten. 😁


 


 


Dit zijn resultaten van wifi netwerk. Hebben glasvezel (zwarte kastje in meterkast) en kpn router van stroom af gehaald om te herstarten op aanwijzing van kpn medewerkers waarmee we via klantenservice telefonisch contact hadden. Dat heeft geen verbetering opgeleverd. Meting resultaten hierboven zijn van na het opnieuw opstarten. Ik zal morgen in de loop van de dag je andere vragen proberen te beantwoorden en mijn profiel invullen. Alvast bedankt voor je reactie in deze nachtelijke uurtjes 


Hoi @Laura van der Sluijs .  Welkom op het forum.

Dit kan allemaal veel beter.  Maar dan moet ik wel meer weten over de situatie thuis (hoe alles is aangesloten). En ik wil de verbinding doormeten.

Je profiel is nog niet ingevuld dus ik kan nog niet meekijken.