Skip to main content

Eind deze week stap ik over van Telfort naar KPN met de overstapservice. De apparatuur heb ik reeds in huis.

Vragen:

  1. Kan ik de iTV -ontvangers reeds installeren, nog gekoppeld aan de Telfort Experiabox v10?
  2. Zo ja, heeft dat consequenties bij de overstap naar de KPN Box 12?

Je kunt het beste gewoon wachten totdat het internet het niet meer doet. Dan is u verbinding over gezet van Telfort naar KPN en kunt u de apparatuur van KPN aansluiten.


@Nick83 bedankt. Klinkt logisch maar als ik nu alvast wat werk kan doen dan ben ik straks sneller klaar - zo is mijn denken.


De bekabeling en aansluitingen zijn het zelfde, als het goed is.

Ik sluit mij daarom bij Nick83 aan.

Wacht tot eind deze week en zet de apparatuur over, alvast veel succes.


@joop2011 . Ook jij bedankt.  Ik zal mijn voorwerken maar de kop indrukken en wachten :sunglasses:


@TonKon 

je krijgt van kpn nieuwe apparatuur v12 en de nieuwste 4k ontvangers “dacht ik”

het is dan plug en play experiabox omwisselen en de tv ontvanger(s) omwisselen

enige wat je dan nog moet indien nodig de experiabox in richten na eigen smaak

wifi naam en wachtwoord en verdere instellingen (als je dat nu ook hebt)

anders de gegevens op de sticker op de experiabox gebruiken

tip maak hier even een foto van kan makkelijk zijn

 


@peter-keetfm  bedankt voor je reactie.


Hoi @TonKon, ik sluit me aan bij de rest dat je beter kunt wachten met het aansluiten van de tv ontvangers. Dit omdat je de tv ontvangers moet activeren met je abonnementsnummer en pincode. En voor je KPN abonnement werkt dat nog niet. Dus als je ze nu al zou aansluiten zou je ze moeten aanmelden bij je Telfort abonnement met je Telfort gegevens. Wat wellicht ook niet werkt als je al aan de max zit qua aantal aangemelde tv ontvangers bij Telfort. Waarna ze dan volgende week weer door ons afgemeld zouden moeten worden (dit kun je niet zelf) waarna jij ze met de KPN gegevens weer opnieuw moet aanmelden. 

Het is dus veel werk voor relatief weinig toegevoegde waarde. De rest is, zoals Peter al benoemt, plug en play. Dus je kunt volgende week de Telfort Experia Box weghalen en de V12 plaatsen met gebruik van dezelfde kabels die je nu hebt. En dan hetzelfde voor je tv ontvangers. Het enige wat je dan nog aan werk moet doen is dus de tv ontvangers aanmelden, en eventueel wat instellingen aanpassen op je V12.


@Erik_  Hartstikke bedankt. 

Ik was al overstag om te wachten maar met je uitleg over de gevolgen ben ik erg blij. :sunglasses: