Skip to main content

Op 26 december per 8 januari overgestapt van Ziggo naar KPN met de digitale TV.

KPN bood de overstapservice aan. Wij gingen er dan ook vanuit dat KPN dit zou regelen.

Ik maak nog geen gebruik van internet bankieren, dus kom ik er na maanden pas achter dat mijn abonnement bij Ziggo niet is stopgezet.

Gebeld met KPN die geven aan nooit overstap service aan te bieden, wat vreemd is als dit zwart op wit op papier staat..

Vervolgens Ziggo gebeld en die geven aan dat ik nu moet opzeggen, met een opzegtermijn en dus nog 3 maanden dubbel mag betalen.

Ik vind het vreemd dat KPN diensten aanbied en vervolgens zegt van niks te weten. Waardoor ik bijna 100 euro aan extra kosten heb….

Als je op 26 december de aanvraag zou hebben gedaan met overstap service had je nooit al op 8 januari aangesloten kunnen worden, denk dat je het vinkje niet hebt aangevinkt bij de overstapservice en dat het daardoor niet is opgezegt bij Ziggo.

Er zal ook in de bevestiging niet hebben gestaan dat je gebruik maakt van de overstap service en nu terug vallen op ik wist het niet omdat ik niet internet bankier gaat ook niet helemaal op omdat je van Ziggo geen opzeg bevestiging hebt gehad en verzoek om je apparatuur terug te zwnden , je had het kunnen vermoeden dat er iets niet goed ging in het verhaal.

Staat het wel in de contract bevestiging dan heeft KPN een fout gemaakt en zullen ze er wel wat mee moeten doen, dus als je je forum profiel invult kan de moderator van dienst dit gelijk voor je nakijken en actie ondernemen.


Goedemiddag @Hannie1708! Goed dat je hier aan de bel trekt, ik kan het volgende aangeven:

We bieden zeker een overstapservice aan, in ieder geval tussen Ziggo en KPN (en vice versa).
Deze service moet aangevraagd worden en ook bevestigd staan in jouw bevestiging. Om de reactie van @Doornekamp33 aan te vullen: we houden dan rekening met de standaard opzegtermijn van één maand. Het kan helaas zo zijn dat de overstapservice niet goed gaat, ondanks dat in jouw bevestiging vermeld staat. Als dat ook bij jou het geval is, dan verzoek ik je vriendelijk om het abonnement bij Ziggo alsnog zelf op te zeggen en een mail te sturen naar correctie-overstap@kpn.com. Vermeld in je mail het volgende: het klantnummer van KPN KPN, uitleg + bewijs (facturen Ziggo en opzegbevestiging van Ziggo). Je krijgt vanuit onze administratie binnen 5 werkdagen een terugkoppeling.