Skip to main content

Vandaag een KPN medewerker aan de lijn gehad voor een vraag over KPN Veilig en hij bood mij aan om het inmiddels verlopen TV contract te verlengen naar TV+. Ik heb nu Interactieve TV met twee Arris VIP5202 kastjes aangesloten op een Experia10 modem met glasvezel. Best tevreden, goed beeld en geluid en eigenlijk alles wat we willen.

Volgens de medewerker is het beeld en geluid van de nieuwe TV+ weer beter dan wat we nu hebben en heeft de Android besturing meer mogelijkheden (wat ik nu niet mis...).

Ik heb gelezen dat TV+, zeker in het begin, behoorlijk wat aanloop problemen had. Hoe is het nu en adviseren jullie een overstap of blijven bij het oude (wat wel wat duurder is dan het nieuwe contract) ?

En kan ik de Logitech Harmony Hub blijven gebruiken? Ik kwam een bericht tegen dat deze niet meer zou werken met de nieuwe TV+ kastjes?

Hallo @Franson ,

Het is lastig om een advies te geven. Veel klanten hebben al gereageerd. Lees dat maar eens door. Hier staat alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ : 

 


Ja, dat topic met 2k antwoorden had ik al doorgenomen….

Maar daarin bevinden zich heel veel oude berichten met problemen die inmiddels zijn opgelost met updates.

Aangezien dat topic gesloten is kan ik niet goed inschatten hoe de huidige stand van zaken is. Meer ook omdat er geen weg terug is…..


Je kunt dit topic raadplegen met bekende wensen : 

 

Verder is er elke twee weken een product-update. Die kun je hier teruglezen:

https://forum.kpn.com/product-updates


@Franson 

Persoonlijk ben ik wel tevreden met de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box)

Hij is ondertussen aardig stabiel en de beste kanalen zitten nu zoals het hoort op 1 - 10.

Er komen nog vele updates en hij wordt steeds beter.

Mocht je een DVS gebruiken, dan werkt de DIW7022 niet goed mee.

Via de WIFI van de V10 of V10A werkt hij niet voor de beste beeldkwaliteit, dan moet je een SuperWIFI punt erbij zetten (indien nodig 2)

Via een “vaste” UTP kabel werkt hij perfect.

 

Maar of je wel of niet moet overstappen, kan alleen jij zelf bepalen. 😉


Mooi, positief dus. Ik zou de TV+ kastjes sowieso bedraad aansluiten, die mogelijkheid heb ik.

Wat ik zeer belangrijk vind is dat het beeld en het geluid niet slechter is dan wat ik nu heb.


Ik zit hier zelf ook over na te denken en ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Ik ga eens online kijken wat de baten en lasten worden als ik dit doe. 


Hoi @Bachhimself @Franson ,

Persoonlijk zou ik de iets hogere abonnementskosten voor lief nemen en iTV behouden.

TV+ heeft nog kinderziektes en het gebruiksgemak van puur het TV deel is bij de oude ontvangers volgens velen beter.

 


Als je nu al een tv met Android-TV hebt……. heb je 't voor de apps al niet nodig die TV+ box.

En je hebt de wat mij betreft nog steeds beste ontvanger de Arris vip5202 voor het televisie gebeuren.

Met die combinatie ga je er met TV+ op dit moment niet op vóóruit…

 

Verder heb je 't over de KPN Veilig licenties.

Aangezien je de 5202 hebt heb je nu Hussel met al standaard 5 licenties. Ook daarmee ga je er met het nieuwe abonnement niet op vooruit.

 

Binnen je huidige Hussel abonnement kun je voor € 4,99 tien extra licenties hebben. En voor nog eens dat bedrag dus 20.


Duidelijk. Ik blijf even bij iTV. Ik ga die apps toch niet gebruiken en Chromecast heb ik al.

Ik heb echter twee KPN Veilig licenties. Dat was ook de reden dat ik KPN gebeld had.

Bij het 'oude' abonnement hoort volgens de medewerker ook twee licenties.

Als ik het nieuwe abonnement zou nemen zou dat inderdaad vijf licenties worden.


Dat ligt aan je abonnement @Franson .

Bij Hussel 50 en 100mb/s heb je 2 licenties.  Bij Hussel 200mb/s of hoger heb je 5 licenties. 

Je zou dus , indien mogelijk,  je snelheid kunnen upgraden. 


Oke, ik heb (had) 100mb/s maar KPN heeft dit gratis verhoogd naar 200mb/s. 

Dan zit daar het verschil in licenties.


Je zou dan op eigen kosten kunnen upgraden,  dat kost dan 3,50 meer per maand. Dan kan je gewoon op 5 apparaten KPN veilig zetten. 


Maar ja. Wat kost upgraden naar 200 Mb/s extra? En 10 extra licenties kost € 4,99 extra….


Je zou dan op eigen kosten kunnen upgraden,  dat kost dan 3,50 meer per maand. Dan kan je gewoon op 5 apparaten KPN veilig zetten. 

 

Bij het abonnement KPN tv+ heb je standaard 5 licenties voor KPN veilig.

Totaal ben je dan dus veel voordeliger uit met het KPN tv+ abonnement.


Joop2011 Schreef:

Bij het abonnement KPN tv+ heb je standaard 5 licenties voor KPN veilig.

 

Totaal ben je dan dus veel voordeliger uit met het KPN tv+ abonnement.

Dat klopt. Dat is dan de afweging, maar gezien het feit dat de omzetting niet teruggedraaid kan worden zou ik persoonlijk gewoon de hogere kosten voor lief nemen. Die keuze ligt bij @Bachhimself en @Franson . 

 

 

 


Ik volg want ik zit in dezelfde omstandigheden.

Hier Hussel 100 (xDSL) met de V10, de 5202 en een Samsung QLED 55 inch TV.

Ik ben feitelijk heel tevreden met de huidige configuratie en vooral geen storingen.

Of wij (79 en 76 jaar) bij een upgrade naar TV+ echt een betere beeldkwaliteit ervaren is nog maar de vraag, op zich hebben wij nu ook een mooi scherp beeld.

 


Ik ben eigenlijk ook benieuwd of de beeldkwaliteit beter word. Ik heb nu prima beeld met de Arris5202. Ik maak geen gebruik van 4K maar HD en de scherpte is uitstekend.

Kan me niet voorstellen dat TV+ daar nog een schepje bovenop doet.

Als er een mogelijkheid was geweest om terug te keren naar iTV had ik het wel aangedurfd maar voor mijn gevoel staat TV+ nog een beetje in de kinderschoenen.

 


Als je de HDglas zenders kijkt heb je op dit moment al de best mogelijke beeldkwaliteit. Enige nadeel is dat de NPO HDglas zenders op 661-663 zitten en niet op 1-3. 

 

Sterker nog:  Bij terugkijken/pauzeren/opnames is het beeld van iTV nog altijd beter.

Alleen op DSL word de beeldkwaliteit met TV+ op sommige zenders beter, maar ook dan: bij terugkijken/pauzeren/opnames is het weer slechter.

 

 

 

 

.


Ik heb inderdaad glasvezel en ik ben er al aan gewend dat deze zenders in de 600 serie staat. Ik gebruik een Logitech Harmony dus heb daar geen last van.

Ik kwam ook een draadje tegen dat de Harmony Hub niet samenwerkt met TV+. Bekend?


Dan kijk je al naar de best mogelijke beeldkwaliteit, @Franson .

De TV+ Box werkt niet samen met de Harmony Hub i.v.m. het ontbreken van IR.


Dan houd het op. Bij mij staat de beeldkwaliteit op nr. 1, de apps gebruik ik toch niet.

Daarnaast gebruik ik een uitgebreide surroundset, ook met tv kijken. Daarvoor is de Harmony onmisbaar binnen ons gezin.


Ik heb inderdaad glasvezel en ik ben er al aan gewend dat deze zenders in de 600 serie staat. Ik gebruik een Logitech Harmony dus heb daar geen last van.

Ik kwam ook een draadje tegen dat de Harmony Hub niet samenwerkt met TV+. Bekend?

 

De Logitech kan je helaas niet gebruiken met de nieuwe Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

De zenders met de betere beeldkwaliteit zitten bij de DIW7022 op  1- 10 (op de “oudere” KPN tv decoders op 661-670 op glasvezel)

En op de DIW7022 ook bij DSL als de download minimaal 40 Mb/s is.


Zo zie je maar dat de ervaringen wisselen. Voor mij is TV+ uiteindelijk de reden geweest om KPN TV maar de deur uit te doen.


Kortom, bij glasvezel klanten hebben de HD+ zenders de HD Glaszenders vervangen. Met dit verschil dat ook bij terugkijken en opnames HD+ gebruikt wordt. Bij de nieuwe TV+ ontvangers krijg je dan nog een lagere kwaliteit, dus bij de 5202 heb je juist de beste kwaliteit. Verkeerde voorlichting van de kpn medewerker dus