Skip to main content
Vraag

Overstappen naar TV+ kan pas als mijn huidige abonnement is afgelopen?

• 22 februari 2025
  • 20 reacties
  • 235 keer bekeken

Gelet op de problemen die ik ondervind met de DVS adapters (zie mijn vorige topics), heb ik besloten om over te stappen naar KPN TV + BOX. Wat schetst mijn verbazing: volgens de medewerker van de KPN winkel kan dit pas wanneer mijn huidig abonnement is afgelopen. Ik moest maar Klantenservice contacten en vragen of zij een uitzondering willen / kunnen maken. Er kan van alles gewijzigd worden in MijnKPN, maar dit dus blijkbaar niet? Afgezien van het feit dat ik het vreemd vind dat ik mijn TV abonnement bij dezelfde provider niet kan wijzigen (volgens de KPN medewerker verandert er niks aan de kosten), wil ik weten wat de achterliggende reden hiervan is? Of staat dit contractueel vastgelegd in mijn contract (wat ik overigens online en thuis niet kan vinden, maar dat terzijde) en heb ik dat niet gelezen? 

20 reacties

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 22 februari 2025

Waarom denk je dat overstappen naar deze boxen je probleem oplost?

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 22 februari 2025
Roos79 schreef:

Omdat die via wifi aangesloten kunnen worden en die "draadloze" verbindingsset dan dus de deur uit kan.

@LeBeau, Voor TV+ moet je dus een TV+ abonnement aangaan. Je moet dus jouw huidige Hussel of oudere abonnement verlengen en dat kan alleen als de vaste contractduur van jouw huidige contract verstreken is.

• 3346 reacties
  • 22 februari 2025
LeBeau schreef:

(volgens de KPN medewerker verandert er niks aan de kosten)

Het totaalbedrag misschien niet. Sterker nog: Het kan wezen dat je goedkoper uit bent. Maar het nieuwe abonnement is totaal anders opgebouwd. Alles bestaat uit losse "modulles" met allemaal een aparte prijs.

Je zal nu waarschijnlijk een "pakket" hebben waarbij tv een vast onderdeel is. Of je hebt Hussel. Daarbij is tv wel al een apart onderdeel. Maar de basisprijs daarvan is 10 euro voor de eerste ontvanger. Bij de nieuwe abonnementsvorm is de basisprijs voor de eerste tv ontvanger € 12,50. Dus dat is niet uitwisselbaar. Je zou met een Hussel abonnement te weinig betalen voor de tv ontvanger. 

Ik schrijf met nadruk "basisprijs". Want inmiddels kan het zijn dat je meer betaald door de jaarlijkse inflatiecorrectie. Maar dat is bij alle abonnementen van KPN. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 22 februari 2025
wjb schreef:
Roos79 schreef:

Omdat die via wifi aangesloten kunnen worden en die "draadloze" verbindingsset dan dus de deur uit kan.

@LeBeau, Voor TV+ moet je dus een TV+ abonnement aangaan. Je moet dus jouw huidige Hussel of oudere abonnement verlengen en dat kan alleen als de vaste contractduur van jouw huidige contract verstreken is.

Aha dat wist ik niet, maar dan moet de wifi in die ruimte wel voldoende zijn anders werkt het alsnog niet natuurlijk.

• 3346 reacties
  • 22 februari 2025

Heb je SuperWiFi's? Dan kan je de ontvanger met een utp kabeltje aansluiten op een draadloze SuperWiFi.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 22 februari 2025

Hallo ​@LeBeau ,

LeBeau schreef:

Afgezien van het feit dat ik het vreemd vind dat ik mijn TV abonnement bij dezelfde provider niet kan wijzigen (volgens de KPN medewerker verandert er niks aan de kosten), wil ik weten wat de achterliggende reden hiervan is? 

De reden hiervoor is dat je jouw abonnement ergens in de afgelopen twee jaar hebt verlengd. Op dat moment heb je ongetwijfeld een tijdelijke korting gekregen. KPN wil nu natuurlijk dat je ook de contractperiode zonder korting gaat uitzitten. 

Een nieuw abonnement met KPN TV+  is namelijk (meestal) goedkoper. 

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) namelijk goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice en via MijnKPN. Het kan ook via deze rechtstreekse link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 22 februari 2025

Onder Hussel kun je ook voor TV+ kiezen. 

Heb je echter onlangs je "internet+tv" of Alles-in-1 verlengt dan zal je moeten wachten totdat je daar weer contractvrij op bent.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 22 februari 2025
PeterG schreef:

Dat is inderdaad sinds kort mogelijk mits contractvrij. Maar als je toch over wil naar KPN TV+ kun je beter verlengen via de link uit mijn bericht hierboven omdat je dan meestal goedkoper uit bent. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 22 februari 2025
PeterG schreef:

Hoe dan?

Volgens mij is het alleen mogelijk om bij verlengen te kiezen voor TV+ maar dan ga je dus wel een nieuw contract aan voor één of twee jaar.

Ik heb een Hussel abonnement en ben "contractvrij" maar ik zie in MijnKPN echt geen mogelijkheid om voor TV+ te kiezen.

• 3346 reacties
  • 22 februari 2025
Noordzee schreef:
PeterG schreef:

Dat is inderdaad sinds kort mogelijk mits contractvrij. 

Heb je hier een linkje van? Is hier een topic over? En wat is hier het nut van als da alleen kan als je contract vrij bent? Want dan kan je toch net zo goed gewoon overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm? Is vaak goedkoper. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 22 februari 2025
wjb schreef:
PeterG schreef:

Hoe dan?

Volgens mij is het alleen mogelijk om bij verlengen te kiezen voor TV+ maar dan ga je dus wel een nieuw contract aan voor één of twee jaar.

Ik heb een Hussel abonnement en ben "contractvrij" maar ik zie in MijnKPN echt geen mogelijkheid om voor TV+ te kiezen.

Check het Nieuws-topic in ontmoet. Ik heb PeterG twee dagen terug daar ook heen verwezen. Het kan al enkele weken….. 

Marlon92 schreef:
Noordzee schreef:
PeterG schreef:

Dat is inderdaad sinds kort mogelijk mits contractvrij. 

Heb je hier een linkje van? Is hier een topic over? En wat is hier het nut van als da alleen kan als je contract vrij bent? Want dan kan je toch net zo goed gewoon overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm? Is vaak goedkoper. 

Nee. En eens, de nieuwe abonnementsvorm is goedkoper je moet alleen wel verlengen. 

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 22 februari 2025

Heb je hier een linkje van? Is hier een topic over? 

Hoi ​@Marlon92 .

TV+ onder Hussel, mits contractvrij, staat hier. Een topic waar je nota bene zelf ook actief was.

Dan kun je inderdaad ook meteen naar de huidige propositie. 

Alexandra van KPN:

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/hoe%2Dkrijg%2Dik%2Dals%2Dbestaande%2Dklant%2Dde%2Dkpn%2Dtv%2Dbox%2D629453?postid=2070107#post2070107

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 22 februari 2025
Noordzee schreef:
wjb schreef:
PeterG schreef:

Hoe dan?

Check het Nieuws-topic in ontmoet. Ik heb PeterG twee dagen terug daar ook heen verwezen. Het kan al enkele weken….. 

Maar de mogelijkheid is er simpelweg niet tenminste ik kan hem met geen mogelijkheid vinden.

Dan kan er wel gezegd worden dat het moet kunnen maar de praktijk is echt anders. Zelfs via het verlengaanbod is er met geen mogelijkheid voor TV+ te kiezen.

• 3346 reacties
  • 22 februari 2025
PeterG schreef:

Heb je hier een linkje van? Is hier een topic over? 

Hoi ​@Marlon92 .

TV+ onder Hussel, mits contractvrij, staat hier. Een topic waar je nota bene zelf ook actief was.

Dan kun je inderdaad ook meteen naar de huidige propositie. 

Alexandra van KPN:

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/hoe%2Dkrijg%2Dik%2Dals%2Dbestaande%2Dklant%2Dde%2Dkpn%2Dtv%2Dbox%2D629453?postid=2070107#post2070107

Ow... ik zie het nu ja. Dat heb ik dan later weer gemist en niet meer gelezen. Zo vaak zit ik ook weer niet op dit forum, ik kom hier maar zo af en toe 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 22 februari 2025

Ik kan het niet checken wjb, want ik zit al op KPN TV+. Ik ga daarom uit van wat de moderators schrijven in de diverse topics over dit onderwerp. 

Via de telefoniche klantenservice kun je het trouwens ook regelen. (volgens de moderators) 

Het blijft overigens in mijn ogen (meestal) handiger om de link te gebruiken uit mijn eerste reactie van dit topic. Dat werkt sowieso en is bij de meeste klanten (wjb is de uitzondering) goedkoper. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 22 februari 2025
Noordzee schreef:

Ik kan het niet checken wjb, want ik zit al op KPN TV+. Ik ga daarom uit van wat de moderators schrijven in de diverse topics over dit onderwerp. 

Ik kan het wel checken en ik kan je verzekeren dat er geen enkele mogelijkheid is om TV+ toe te voegen vaan mijn Hussel abonnement. Sterker nog, zelfs het verlengaanbod is een 12 of 24 maanden Hussel abonnement met resp. 3 maanden €5,- en 6 maanden €7,50 kortingen. Zelfs verlengen vanuit Hussel naar TV+ is via MijnKPN onmogelijk.

Noordzee schreef:

Het blijft overigens in mijn ogen (meestal) handiger om de link te gebruiken uit mijn eerste reactie van dit topic.

Dat is inderdaad de enige manier om van Hussel naar TV+ over te stappen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 22 februari 2025
wjb schreef:
Noordzee schreef:

. Zelfs verlengen vanuit Hussel naar TV+ is via MijnKPN onmogelijk.

Dat klopt, dat verlengen naar TV+ werkt alleen via die speciale link. 

wjb schreef:

Noordzee schreef:

Het blijft overigens in mijn ogen (meestal) handiger om de link te gebruiken uit mijn eerste reactie van dit topic.

Dat is inderdaad de enige manier om van Hussel naar TV+ over te stappen.

Nee, telefonisch via 0800-0402 is ook mogelijk. Zo had ik het gedaan. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 22 februari 2025
Noordzee schreef:
wjb schreef:
Noordzee schreef:

. Zelfs verlengen vanuit Hussel naar TV+ is via MijnKPN onmogelijk.

Dat klopt, dat verlengen naar TV+ werkt alleen via die speciale link. 

Maar dat is toch heel iets anders dan de stelling dat Hussel- en XS4ALL-klanten KPN TV+ nu ook kunnen toevoegen aan hun abonnement.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 22 februari 2025

Klopt wjb, maar zoal gezegd, kan ik dat niet checken. Misschien handig om dat in ontmoet nog eens aan de kaak te stellen. 

Wat betreft dit topic kan de TS in elk geval wat hebben aan mijn eerste reactie (uit dit topic) zodra het abonnement contractvrij is. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 25 februari 2025

Het is hier grijs en frisjes buiten maar dit toverde toch een glimlach op mijn gezicht. 

Reageer