Skip to main content

Ik heb een 4K beamer aangeschaft en wil overstappen naar KPN 4K om de 4k optie van de beamer optimaal te gebruiken. Als ik het goed begrijp zullen bij een overstap naar 4K de TV ontvangers vervangen worden door de nieuwe 4k TV ontvangers. Is de Experia V9 wel geschikt voor 4k of moet deze ook vervangen worden?

 

Verder las ik over de problemen van de Arris vip5202 4K TV ontvangers en vraag ik me af of deze problemen, vastlopen en zwart scherm,  inmiddels verholpen zijn. 

 

Ja, de v9 is daarvoor geschikt. Of de problemen verholpen zijn weet ik niet. Doet de beamer het überhaupt op de ontvanger van KPN? Heeft u dat al geprobeerd? 


Naar mijn weten zou het niet veel uit moeten maken of er een beamer of een TV wordt aangesloten op het kastje. Ik heb het nog niet geprobeerd. 


Hallo @Erikz,
Wat is de verwachting exact van de 4k ontvanger? Want er zijn op dit moment slechts 3 tv zenders die in 4k uitzenden (LoveNature, Insight en Xite). De overige zenders zullen allemaal in HD uit blijven zenden en dus geen betere kwaliteit laten zien als de huidige lijn HD ontvangers. Netflix is bijvoorbeeld wel beschikbaar via de ontvanger in 4k (mits het juiste abonnement). 


Ach, als je de apparatuur ervoor hebt wil je het ook gebruiken, toch? en voor 2,50 Euro meer in de maand lijd ik geen armoe. Ik wil naast het afspelen van 4k media inderdaad ook Netflix kijken in 4K en dan op een groot scherm. De beamer is gesponsord door een fabrikant en kost dus niks extra.


Helder @Erikz. De problemen en zwart scherm moeten inmiddels opgelost zijn. Echter vind de uitrol van de software nog volop plaats en het kan dus zijn dat als je nu nog geen nieuw menu ziet, niet automatisch het nieuwe menu binnenhaalt op de 5202. Het kan dus zijn dat je nog een korte tijd met de oude omgeving te maken hebt, waar dus Amazon Prime bijvoorbeeld nog niet in zit. Mocht je wel het nieuwe menu al hebben dan zal je direct de nieuwe software ook op de 5202 te zien krijgen. 


Bedankt voor je duidelijke uitleg @ChrisWissink 


@Erikz Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je al van goed advies bent voorzien door iedereen! Post gerust nog even een bericht als je nog vragen hebt! 


Reageer