Skip to main content

Ik heb nog een lopend contract Hussel. Is het mogelijk over te stappen naar TV+?

Ik vraag dit voornamelijk omdat wij de stb-nmc-400 errors van jullie VIP5202 helemaal beu zijn en jullie, als ik in de forum zie hoeveel onopgeloste vragen hierover zijn, niet in staat blijken te zijn deze op te lossen. Ik wordt aan de telefoon afgepoeierd met onzinnige twijfels aan de kwaliteit van de bedrade verbinding met jullie Fritzbox en over welke apparaten er nog meer in huis zijn. Netflix, HBO, YouTube, en zelfs KPN live TV en opnames en terugkijken hebben geen enkele last van stb-nmc-400, enkel en alleen het live terugspoelen (van sommige zenders?). Er is niks mis met mijn thuisnetwerk, punt. Ik zit al 45 jaar in dit vak.

Groet, Nick

Hallo @saintnick overstappen kan pas als je contractvrij bent, eerder niet.

Voor je probleem kun je dit forum raadplegen of bellen.


Ik denk dat als je KPN belt dat men dit gewoon voor je zal regelen uit coulance.


Ik heb nog een lopend contract Hussel. Is het mogelijk over te stappen naar TV+?

Ik vraag dit voornamelijk omdat wij de stb-nmc-400 errors van jullie VIP5202 helemaal beu zijn ...

Als u die op de 5202 heeft, dan zal de TV+ ontvanger ook niet goed werken. Dan mankeert er iets aan uw netwerk. Deze error geeft aan dat IGMP-snooping niet goed werkt. De TV+ ontvanger gebruikt ook IGMP-snooping. Op dezelfde manier als de 5202.

Problemen hiermee kunnen komen doordat er een switch of router gebruikt word die het niet ondersteund. Of dat er een ander apparaat in uw netwerk IGMP-snooping verstoord. Bijvoorbeeld omvormers van SMA zijn hier een bekend voorbeeld van.

 


@saintnick 

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit er allemaal tussen).

 

Vooral een DVS kan voor dit soort problemen zorgen.


Ik heb nog een lopend contract Hussel. Is het mogelijk over te stappen naar TV+?

Ik vraag dit voornamelijk omdat wij de stb-nmc-400 errors van jullie VIP5202 helemaal beu zijn ...

Als u die op de 5202 heeft, dan zal de TV+ ontvanger ook niet goed werken. Dan mankeert er iets aan uw netwerk. Deze error geeft aan dat IGMP-snooping niet goed werkt. De TV+ ontvanger gebruikt ook IGMP-snooping. Op dezelfde manier als de 5202.

Problemen hiermee kunnen komen doordat er een switch of router gebruikt word die het niet ondersteund. Of dat er een ander apparaat in uw netwerk IGMP-snooping verstoord. Bijvoorbeeld omvormers van SMA zijn hier een bekend voorbeeld van.

 

Als het gerelateerd was aan mijn thuisnetwerk, hoe kan het dat op dezelfde 5202 Netflix, HBO, YouTube, en zelfs KPN live TV en opnames en terugkijken er geen enkele last van hebben? Dat is totaal niet logisch.


@saintnick

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit er allemaal tussen).

 

Vooral een DVS kan voor dit soort problemen zorgen.

De VIP5202 zit met cat6 UTP kabel op de Fritzbox 7590 (van KPN) met alleen een NetGear GS105e switch (van KPN) ertussen. De FritzBox zit direct op het 1gigabit glasvezel.

Beide apparaten ondersteunen uiteraard IGMP-snoooping.

Als het gerelateerd was aan mijn thuisnetwerk, hoe kan het dat op dezelfde 5202 Netflix, HBO, YouTube, en zelfs KPN live TV en opnames en terugkijken er nooit last van hebben? Dat is totaal niet logisch.


Als het gerelateerd was aan mijn thuisnetwerk, hoe kan het dat op dezelfde 5202 Netflix, HBO, YouTube, en zelfs KPN live TV en opnames en terugkijken er geen enkele last van hebben? Dat is totaal niet logisch.

Dat is omdat IGMP-Snooping alleen gebruikt word bij live tv kijken van KPN. Bij opnames terugkijken of uitgesteld kijken word geen IGMP-Snooping gebruikt. Ook apps als Netflix en YouTube gebruiken geen IGMP-Snooping. 


De VIP5202 zit met cat6 UTP kabel op de Fritzbox 7590 (van KPN) met alleen een NetGear GS105e switch (van KPN) ertussen. De FritzBox zit direct op het 1gigabit glasvezel.

Probeer het bij wijze van test eens zonder switch. Of reset de switch eens.

Als dat niet helpt, probeer het eens met alle andere apparaten losgekoppeld.


, en zelfs KPN live TV en opnames en terugkijken er geen enkele last van hebben? Dat is totaal niet logisch

euh 🤔😯

Maar wanneer heb je er dan wel last van?

Ik heb 't op de Arris met snel spoelen heel vaak. Maar daar trek ik me allang niks meer van aan. Want je ziet dat het spoelen gewoon doorgaat dus is er helemaal geen probleem. 


, en zelfs KPN live TV en opnames en terugkijken er geen enkele last van hebben? Dat is totaal niet logisch

euh 🤔😯

Maar wanneer heb je er dan wel last van?

Ik heb 't op de Arris met snel spoelen heel vaak. Maar daar trek ik me allang niks meer van aan. Want je ziet dat het spoelen gewoon doorgaat dus is er helemaal geen probleem. 

Zoals ik in mij OP schreef: "enkel en alleen het live terugspoelen (van sommige zenders?)". In andere woorden, bij terugspoelen van de live zender (tot aan het moment van live kijken van die zender). In nog andere woorden, je kijkt een half uur een live zender, en dan spoel je terug, 5 minuten bijvoorbeeld.


Als het gerelateerd was aan mijn thuisnetwerk, hoe kan het dat op dezelfde 5202 Netflix, HBO, YouTube, en zelfs KPN live TV en opnames en terugkijken er geen enkele last van hebben? Dat is totaal niet logisch.

Dat is omdat IGMP-Snooping alleen gebruikt word bij live tv kijken van KPN. Bij opnames terugkijken of uitgesteld kijken word geen IGMP-Snooping gebruikt. Ook apps als Netflix en YouTube gebruiken geen IGMP-Snooping. 

Dan heeft het dus niets te maken met IGMP-snooping zoals je hier schreef. Of, wordt ook bij terugspoelen van live kijken toch wel IGMP-snooping gebruikt? Want daar gaat het om.


: "enkel en alleen het live terugspoelen (van sommige zenders?)

Ah even overheen gekeken...

Dat heb ik hier dus ook. En mijn moeder ook. Niks om je zorgen om te maken. Want te zien is dat het spoelen gewoon doorgaat en je kunt ook weer hervatten. 

Geen enkel probleem dus, gewoon negeren. 🙂👍

Foto: zojuist met terugspoelen Eurosport 

 


: "enkel en alleen het live terugspoelen (van sommige zenders?)

Ah even overheen gekeken...

Dat heb ik hier dus ook. En mijn moeder ook. Niks om je zorgen om te maken. Want te zien is dat het spoelen gewoon doorgaat en je kunt ook weer hervatten. 

Geen enkel probleem dus, gewoon negeren. 🙂👍

Foto: zojuist met terugspoelen Eurosport 

 

Bij mij dus wel een probleem, want na die melding hervat de uitzending niet, behalve als je weer vooruit spoel naar live. Hervatten na die melding geeft een bevroren beeld. Of naar een andere zender schakelt natuurlijk, maar dan ben je je live terugspoel buffer van de eerste zender kwijt.


Met TV+ ben je van deze melding en vast zitten na terugspoelen live uitzending wel af. TV+ maakt voor "verlaat” kijken gebruik van een ander platform dan de Linux decoders.

Ik heb 't met de TV+ in ieder geval niet gehad.

Je hebt er één??? Anders zou je 'm eens kunnen wisselen. Heb je opnemen? Ik neem alles op wat ik wil zien, dan loopt er altijd een opname mee. Daarop heb ik nooit die problemen.

Als je Hussel al langer dan 12 maanden hebt kun je vrij direct naar het nieuwe abonnement met TV+ ontvangers (Sagemcom DIW7022). Als zul je toch echt moeten wachten tot eind van het eerste jaar.

Je hebt wel de huidige issues van TV+ in de smiezen via dit forum?

Zie ook hier.

 


Met TV+ ben je van deze melding en vast zitten na terugspoelen live uitzending wel af. TV+ maakt voor "verlaat” kijken gebruik van een ander platform dan de Linux decoders.

Ik heb 't met de TV+ in ieder geval niet gehad.

Je hebt er één??? Anders zou je 'm eens kunnen wisselen. Heb je opnemen? Ik neem alles op wat ik wil zien, dan loopt er altijd een opname mee. Daarop heb ik nooit die problemen.

Als je Hussel al langer dan 12 maanden hebt kun je vrij direct naar het nieuwe abonnement met TV+ ontvangers (Sagemcom DIW7022). Als zul je toch echt moeten wachten tot eind van het eerste jaar.

Je hebt wel de huidige issues van TV+ in de smiezen via dit forum?

Zie ook hier.

 

Ik heb niet zo lang geleden mijn Hussel voor een jaar verlengd, nog voordat ik überhaupt wist van TV+, en aan de telefoon werd ik toen door de KPN medewerker ook niet gewezen op de mogelijkheid over te stappen naar TV+ :-(

 

Ja, ik ben me bewust van de issues met TV+, maar ook van de snelle ontwikkelings en update werkwijze van de team.

 

Idealiter zou ik gewoon een TV+ kastje naast mijn VIP5202 zetten en de best of both worlds hebben, maar vermoedelijk wordt ook op de KPN backend of het een of het ander geactiveerd. Correct?


Ik heb niet zo lang geleden mijn Hussel voor een jaar verlengd

Het is toch heel ongebruikelijk om een lopend abonnement met eenzelfde abonnement te verlengen. Daarmee zet je jezelf onnodig vast. En het voordeel van abonnement A naar abonnement A is minimaal. 

Maar je zult het dus nog even met je huidige abonnement en apparaten moeten doen. 


Ik heb niet zo lang geleden mijn Hussel voor een jaar verlengd

Het is toch heel ongebruikelijk om een lopend abonnement met eenzelfde abonnement te verlengen. Daarmee zet je jezelf onnodig vast. En het voordeel van abonnement A naar abonnement A is minimaal. 

Maar je zult het dus nog even met je huidige abonnement en apparaten moeten doen. 

De reden was dat ik dan 6 maanden een leuke korting kreeg.


Tja. Die heb je dan in ieder geval binnen 😎

Je kan eventueel wel de kpn smart-tv app op je tv zetten. Daarin kun je makkelijker terug. 

En hopelijk heb je opnemen pakket. Opname mee laten lopen en daarin dan eventueel terug op de 5202. 


Ik heb niet zo lang geleden mijn Hussel voor een jaar verlengd

Het is toch heel ongebruikelijk om een lopend abonnement met eenzelfde abonnement te verlengen. Daarmee zet je jezelf onnodig vast. En het voordeel van abonnement A naar abonnement A is minimaal. 

Maar je zult het dus nog even met je huidige abonnement en apparaten moeten doen. 

De reden was dat ik dan 6 maanden een leuke korting kreeg.

Maar dit is dan begin dit jaar gebeurd? Want na de release van tv+ is het volgens mij niet meer mogelijk om te verlengen met een hussel abonnement. 


De VIP5202 zit met cat6 UTP kabel op de Fritzbox 7590 (van KPN) met alleen een NetGear GS105e switch (van KPN) ertussen. De FritzBox zit direct op het 1gigabit glasvezel.

Probeer het bij wijze van test eens zonder switch. Of reset de switch eens.

Als dat niet helpt, probeer het eens met alle andere apparaten losgekoppeld.

Ik ben wel benieuwd of je dit getest hebt? Of je daarin iets hebt kunnen ontdekken wat de boosdoener zou kunnen zijn? 
Verder ook geen versterkers of iets in het netwerk?


Want binnen contract kun je niet over naar het nieuwe abonnement, dat kan pas als je buiten contract zit.