Skip to main content

pairing KPN afstandsbediening met Harman Kardon soundbar lukt niet. Wil graag het geluid van de soundbar kunnen bedien met de AB van de KPN kast.

En als de TV uitgezet wordt dan stelt hij geluid weer terug naar geluid via TV. Dit was bij onze vorige soundbar van samsunggeen probleem.

heeft iemand een oplossing voor me?

Welkom op ons forum @Coko1967!

Ik kan me voorstellen dat je 't liefst één afstandsbediening gebruikt voor alles. Je kan de KPN afstandsbediening alleen koppelen aan jouw televisie en niet aan een soundbar. Je kunt het volume van de soundbar overigens wel via de televisie regelen als je de soundbar hebt aangesloten via HDMI ARC. Je hebt hiervoor een speciale poort op de televisie. Als je dan de afstandsbediening koppelt aan jouw televisie en het volume kan regelen, dan verandert het volume van de soundbar automatisch. 

Er is een uitzondering; wanneer je de nieuwste bluetooth afstandsbediening van de Arris VIP5202 hebt - hier vind je de uitgebreide uitleg van mijn collega Denise. Ook vind je hier tips van een van onze behulpzame forumgebruikers Chrizziey. Ik hoop dat je op een van deze manieren verder komt!


Beste Alexandra,

 

Dank voor je reactie. Het is inmiddels gelukt. We hebben de soundbar via HDMI op de TV Hub aangesloten. Masr op de soundbar kon je uiteidelijk de ab koppelen. Nu dus met de KPN AB het geluid bedien op de soundbar. 😄


@Coko1967 Dankjewel voor de terugkoppeling, fijn om te horen! :blush: