Skip to main content

Ik heb een nieuwe afstandsbediening ontvangen van jullie. Nu is mijn vraag kan elke afstandsbediening op elke ontvanger van jullie. Tijdens het aanvragen kon ik maar 1 ontvanger selecteren en heb nu deze afstandsbediening gekregen maar ik heb het idee dat hij helemaal niet reageert. 

 

@Animal, nee niet iedere afstandsbediening is geschikt voor iedere TV ontvanger. Op deze KPN-site kan je uitleg vinden hoe je je afstandsbediening kan koppelen.

Welke afstandsbediening heb je en welke Tv-ontvanger? Waar loop je tegen aan? 


De ontvanger die ik heb is een VIP2952 V2 en de afstandsbediening die ik heb ontvangen is een T4Hu1910/41k4 Notus L2


Op de pagina die hoopvol stuurt ziet u de verschillende afstandbedieningen. Wat u mij stuurt herken ik zelf niet.

 

Mogelijk heeft u deze.

Stap 1.

Zoek de code voor je tv op:

Snelcode lijst

1

Samsung

2

LG

3

Sony

4

Philips

5

Panasonic

6

Loewe

7

Grundig

8

Sharp

9

LTC

0

Hisense

 

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.


 


De nieuwe werkt net zo goed alleen denk ik dat je hem verkeerd hebt ingesteld. Probeer de ab nog eens te koppelen.


@Jeroen Ruiter , de afstandsbediening die jij aanhaalde is van de VIP5202 en die is niet geschikt voor de VIP2952.


Ik heb een 2952 van Arris en heb zeker weten de witte ab met Netflix knop en witte achterkant zonder zilveren ring


Je moet de afstandsbediening hebben met de Netflix knop en witte achterkant voor de 2952. En de Witte Ring. Deze heb je ook omcirkeld.


De nieuwe afstandsbediening werkt ook niet op de ontvanger. Ik denk dat ik met WJB eens bent. Jeroen Ruiter heb jij een 2952 V2?


Op de voorkant zie ik VIP 2952 staan. Op de sticker onderzijde staat geen V2.


Oké dank je. Ik heb ondertussen wederom een afstandsbediening besteld. Benieuwd wat we deze keer gaan krijgen


Ik heb ook voor familie die bij KPN zit wel eens via mijn naam een AB besteld als die echt stuk was. Dan kreeg ik steeds de witte ring met witte achterkant en kpn logo. 

 

@wjb waarom zou deze ab niet (kunnen) weten op mijn type kastje? Bij mij werkt het wel, maar sugereer jij dat ik die ab nooit had moeten krijgen?


@Animal, ik kan je enkel nog doorverwijzen naar een eerder topic. In dit topic staat het een en ander wat je misschien op weg kan helpen.

Mocht het niet lukken om de AB te koppelen dan kan je wellicht 0800-0402 bellen en vragen of ze nog een soortgelijke AB kunnen sturen welke je hiervoor had (de defecte).


Op de site van apparatuur voor thuis is alleen de witte te koop.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pageCount=1&pos=0

 

Deze infrarood afstandsbediening is speciaal ontworpen om onderstaande tv-ontvangers van KPN Interactieve TV te bedienen. HMB2260 VIP1853 VIP1903 VIP1963 VIP2952


@wjb waarom zou deze ab niet (kunnen) weten op mijn type kastje? Bij mij werkt het wel, maar sugereer jij dat ik die ab nooit had moeten krijgen?

Dat wist ik niet, weer wat geleerd. Blijkbaar is die nieuwe afstandsbediening geschikt voor alle HD TV ontvangers.

 


Hij is een stuk steviger dan het oude model alleen hier heeft hij het laatst begeven. :)


Hij is een stuk steviger dan het oude model alleen hier heeft hij het laatst begeven. :)

Als hij het nu al begeven heeft, dan kan ik niet beamen dat hij een stuk steviger is dan het oude model.

De afstandsbediening van onze HMB2260 doet het al vele jaren zonder enig probleem, het enige is dat hij een beetje verkleurd is doordat hij regelmatig in de zon lag.


Ik mompel iets met kinderen, vermoeidheid en stoeien. :)


Hi @Animal, de afstandsbediening die je in eerste instantie ontvangen hebt, had moeten werken op jouw ontvanger. Raar 

Oké dank je. Ik heb ondertussen wederom een afstandsbediening besteld. Benieuwd wat we deze keer gaan krijgen

Heb je deze inmiddels binnen? En krijg je die nieuwste wel goed aan de praat? Hoor het graag :relaxed:


Hallo Maja

ik heb de zelfde weer ontvangen ook deze krijg ik niet gekoppeld. Wat me ook opvalt is dat de KPN ontvangen ook niet reageert. Als ik alles zo lees denk dat ik iets fout doe. Maar ik zie alleen even niet wat dan.

 


Hmm, dan zou er ook wel eens iets niet helemaal pluis kunnen zijn met de ontvanger zelf, zou je die eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellen, via de stappen onder ' Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?’ 

De afstandsbediening hoort direct te werken op de ontvanger, het instellen met de codes is puur om er voor te zorgen dat je jouw tv er ook deels mee kunt bedienen :slight_smile:


Ik heb het ook geprobeerd  met een andere ontvanger. Ook in dit geval geen resultaat. Beetje frustrerend dit. Misschien maar eens andere ontvanger aanvragen.


Met een andere ontvanger werkte de afstandsbediening ook niet? Werkt de afstandsbediening van die andere ontvanger wél op beide ontvangers?


Hallo Maja

 

ja ik kan met 1 oude afstandsbediening de beide ontvangers bedienen 


@Animal , wanneer ik het allemaal goed lees werkt de afstandsbediening niet met de Arris VIP2952V2. Ik heb vorige week precies dezelfde afstandsbediening mogen ontvangen. Alleen ik heb een HMB2260 ontvanger, maar wat mij opviel is dat aan de voorkant van de afstandsbediening een plastic folie zat. Heb je misschien deze er nog op zitten?