Skip to main content

Ik heb een nieuwe afstandsbediening ontvangen van jullie. Nu is mijn vraag kan elke afstandsbediening op elke ontvanger van jullie. Tijdens het aanvragen kon ik maar 1 ontvanger selecteren en heb nu deze afstandsbediening gekregen maar ik heb het idee dat hij helemaal niet reageert. 

 

Klopt inderdaad, er zat een folie voorop alleen deze heb ik bij in gebruik nemen eraf gehaald. Als ik de afstandsbediening voor mijn telefoon hou en die op camera stand heb staan zie ik ook geen infrarood lampje branden terwijl dit bij de oude wel zichtbaar is tijdens het indrukken van de knoppen. Ik denk dat de nieuwe afstandsbediening dit op een andere manier uit zend


Wanneer je op een willekeurig knopje van de afstandsbediening drukt gaat er op je afstandsbediening wel een lampje branden? Zo niet kan je dan je batterijen eens controleren of deze goed geplaatst zijn. Heb je de nieuwe 🔋🔋 gebruikt.

 


Ja er zitten nieuwe batterijen in en de lampen branden wanneer ik de knoppen indruk. Het groene lampje als ik de knoppen in druk en het rode lampje als ik hem probeer te programmeren 


En wanneer je op de P+ knop op de afstandsbediening drukt zie je op de TV ontvanger niet het nummer van de zender veranderen?  Dat is wel heel vreemd.


Er gebeurd helemaal niks. Ik snap er niks meer van. Alle types die zijn aangereikt werken helaas niet. Maar een verder kijken wat ik kan bedenken


De TV ontvanger staat vrij in het zicht. Niet ergens achter? Nogmaals heel erg vreemd, maar ook ontzettend vervelend voor je.


oke ben er even mee op mijn werk mee aan het spelen geweest. nu blijkt dat de eerst afstandsbediening die ik heb ontvangen altijd stuk is geweest. de tweede afstandsbediening werkt wel. deze werkt op de ontvanger en de televisie. mijn probleem is op gelost. wanneer de afstandsbediening in het begin al niet reageert op de ontvanger kun je beter een andere afstandsbediening bestellen. bedankt allemaal voor de hulp tot zover


 nu blijkt dat de eerst afstandsbediening die ik heb ontvangen altijd stuk is geweest.

Ai, dan kan je proberen wat je wil maar gaat het nooit werken natuurlijk :grimacing:

de tweede afstandsbediening werkt wel. deze werkt op de ontvanger en de televisie. mijn probleem is op gelost. 

Hoe heb je dit precies voor elkaar gekregen? Wat heb je anders gedaan dan eerst? Hoor het graag :blush:


Ik heb sluiting gemaakt tussen de contact punten op de achterkant van afstandsbediening. Hierdoor ging het de tweede afstandsbediening weer werken. De eerste afstandsbediening reageerde nergens op en ook niet op dit trucje. Deze is blijkbaar ergens anders stuk


Ah, dat is inderdaad een trucje dat we vaker doorgeven als een afstandsbediening niet goed werkt, maar dat dit bij een gloednieuw exemplaar nodig bleek te zijn hoor ik voor het eerst, heb er zodoende ook niet bij stilgestaan nu. Goed gevonden :muscle_tone2: en dank voor het delen!