Skip to main content

Hallo, Sind sik overgestapt ben naar KPN compleet ben ik mijn Pathe app kwijt. Ik krijg m voor geen mogelijkheid meer op de TV. Via menu, naar alle apps, staat wel netflix, youtube, maar ik wil Pathe! hoe krijg ik het voor elkaar. 

Beste @i vicente 

Pathé zit niet bij KPN inbegrepen in de TV ontvangers. Je kunt Pathé ook gebruiken op jou SmartTV. 


Klopt, Pathé is nooit geweest op de itv tuner. Kan het zijn dat je het menu van je tv bedoelt? 


Tja. Je moet wel onze adviezen en reacties LEZEN voordat je het 3 X gaat vragen!!!

Maar even mijn reactie elders gevist:

Bij mijn TV doet Pathe het wel wanneer ik de KPN box eraf haal en de internet kabel direct inplug. Dus het ligt niet aan de TV, ik krijg de app onmogelijk erop op het KPN menu. 

 

dus de app staat al op mijn TV maar ik krijg m niet opgestart zo lang de KPN box aangesloten is. 

@i vicente. Dan moet je dus je tv zelf (even) met internet verbinden. Dat kan met een tv gewoon via wifi! Daarvoor hoef je de ontvanger van KPN helemaal niet te ontdoen van z'n utp kabel natuurlijk.

Of met internetkabel (UTP kabel). Maar dan heb je dus nog een switch en 2 extra (korte) UPT kabels nodig om zowel tv als ontvanger via utp aan te sluiten. Met wifi is dat dan handiger en bespaart aanschaf switch en 2 utp kabels


Sorry voor de 3 keer. Ik kon nergens mijn vragen terug vinden en ook geen antwoorden.

Okay, dank jullie wel. Het is gelukt door de tv te verbinden met wifi. 

Ik heb de oude afstandbediening van de TV moeten zoeken om het voor elkaar te krijgen. rest mij nog een vraag: kan ik de smarthub (zo heet de knop op mijn afstandsbediening van de TV) ook op de KPN afstandsbediening vinden? 

Hoe dan ook vast bedankt. 


Tja. Je moet wel onze adviezen en reacties LEZEN voordat je het 3 X gaat vragen!!!

Maar even mijn reactie elders gevist:

Bij mijn TV doet Pathe het wel wanneer ik de KPN box eraf haal en de internet kabel direct inplug. Dus het ligt niet aan de TV, ik krijg de app onmogelijk erop op het KPN menu. 

 

dus de app staat al op mijn TV maar ik krijg m niet opgestart zo lang de KPN box aangesloten is. 

@i vicente. Dan moet je dus je tv zelf (even) met internet verbinden. Dat kan met een tv gewoon via wifi! Daarvoor hoef je de ontvanger van KPN helemaal niet te ontdoen van z'n utp kabel natuurlijk.

Of met internetkabel (UTP kabel). Maar dan heb je dus nog een switch en 2 extra (korte) UPT kabels nodig om zowel tv als ontvanger via utp aan te sluiten. Met wifi is dat dan handiger en bespaart aanschaf switch en 2 utp kabels

gelukt…


Tja. Je moet wel onze adviezen en reacties LEZEN voordat je het 3 X gaat vragen!!!

Maar even mijn reactie elders gevist:

Bij mijn TV doet Pathe het wel wanneer ik de KPN box eraf haal en de internet kabel direct inplug. Dus het ligt niet aan de TV, ik krijg de app onmogelijk erop op het KPN menu. 

 

dus de app staat al op mijn TV maar ik krijg m niet opgestart zo lang de KPN box aangesloten is. 

@i vicente. Dan moet je dus je tv zelf (even) met internet verbinden. Dat kan met een tv gewoon via wifi! Daarvoor hoef je de ontvanger van KPN helemaal niet te ontdoen van z'n utp kabel natuurlijk.

Of met internetkabel (UTP kabel). Maar dan heb je dus nog een switch en 2 extra (korte) UPT kabels nodig om zowel tv als ontvanger via utp aan te sluiten. Met wifi is dat dan handiger en bespaart aanschaf switch en 2 utp kabels

 

PS  PeterG waar kan ik mijn vragen en antwoorden op dit forum terug vinden? Ik kreeg voor dit bericht een link via de mail. Voor de anderen niet. (1 link met foutmelding)


Via je fototje rechtsboven kun je je topics en reacties op het forum altijd terugvinden.

Bij KPN staan de apps onder “alle apps”. Zeg maar de smart hub bij de kpn ontvanger maar dan via MENU → Apps op TV. Dat is “vergelijkbaar” met de Smart knop op de afst.bed. van je tv.
Bij KPN dus niet direct een knop op de afst.bed. maar via menu.
In je TV zitten de apps onder de knop Smart.


Via je fototje rechtsboven kun je je topics en reacties op het forum altijd terugvinden.

Bij KPN staan de apps onder “alle apps”. Zeg maar de smart hub bij de kpn ontvanger maar dan via MENU → Apps op TV. Dat is “vergelijkbaar” met de Smart knop op de afst.bed. van je tv.

Okay vraag 1 dank je wel. Die weg: menu → apps TV→ alle apps ken ik voor netflix, you tube, maar daar staat Pathe niet bij. Nu lukt het mij alleen met de originele afstandsbediening van de TV. (waar ik al blij mee ben, maar zit ik nog met 2 afstandsbedieningen 


Via je fototje rechtsboven kun je je topics en reacties op het forum altijd terugvinden.

Bij KPN staan de apps onder “alle apps”. Zeg maar de smart hub bij de kpn ontvanger maar dan via MENU → Apps op TV. Dat is “vergelijkbaar” met de Smart knop op de afst.bed. van je tv.

Okay vraag 1 dank je wel. Die weg: menu → apps TV→ alle apps ken ik voor netflix, you tube, maar daar staat Pathe niet bij. Nu lukt het mij alleen met de originele afstandsbediening van de TV. (waar ik al blij mee ben, maar zit ik nog met 2 afstandsbedieningen 

en gevonden waar ik vragen kan vinden maar er staan 2 topics, waarvan ik bij mijn andere vraag melding krijg dat ik (nog) geen toegang heb tot dit ...


daar staat Pathe niet bij.

Uiteraard niet. KPN heeft die app voor Pathé niet. Kan je ook niet zelf toevoegen. Ik vermoed echter dat je nog lang kunt wachten totdat KPN afspraken heeft met Pathé dat die app in de ontvanger komt.

Gebruik dus de app voor Pathé in je televisie. :wink:

dat ik (nog) geen toegang heb tot dit

Waarschijnlijk al in quarantaine ( “verwijderd” ) gezet door het KPN team ivm meerdere keren hetzelfde stellen. Niks zorgelijks dus.


Hoi @i vicente, welkom bij KPN en welkom op het forum! Ik begrijp dat er wat verwarring is. Ik zie dat de anderen het al hebben uitgelegd. Voor het overzicht zet ik het nog even op een rijtje hier.

 

Je hebt een Smart TV, en je hebt een tv ontvanger van KPN. Beide hebben apps. Alleen, ze hebben niet dezelfde apps. 

Jouw Smart TV heeft een app voor Pathé Thuis. Om die te kunnen gebruiken moet je TV zelf ook met internet verbonden zijn en heb je de afstandsbediening van de TV zelf nodig. Als je dan op de Smart Hub knop drukt krijg je de optie om (o.a.) die app te openen.

De KPN tv ontvanger heeft géén Pathé Thuis, wel Netflix en YouTube. Je kunt deze, en meer, apps vinden via Menu > Apps op TV, of via kanaal 200 (Netflix) of 201 (YouTube).

Je kunt ook niet met de KPN afstandsbediening de Smart Hub bedienen. Dus je zult in dit geval de Samsung afstandsbediening wel bij de hand moeten houden voor als je Smart Hub wilt gebruiken.

 

We hebben verder inderdaad jouw dubbele topic verwijderd om het overzichtelijker te houden. De manier waarop we verwijderen houdt in dat hij nog wel zichtbaar is in jouw overzicht, maar je kunt er niet meer bij.

 

Admin toevoeging juli 2021: Per heden is Pathé Thuis de leverancier van ons huurfilm aanbod dat te vinden is via Menu > Films huren. De Pathé Thuis app is hier geen onderdeel van, wil je deze gebruiken dan heb je een mobiel apparaat nodig of een Smart TV waar deze app op zit.


Hoi @i vicente, welkom bij KPN en welkom op het forum! Ik begrijp dat er wat verwarring is. Ik zie dat de anderen het al hebben uitgelegd. Voor het overzicht zet ik het nog even op een rijtje hier.

 

Je hebt een Smart TV, en je hebt een tv ontvanger van KPN. Beide hebben apps. Alleen, ze hebben niet dezelfde apps. 

Jouw Smart TV heeft een app voor Pathé Thuis. Om die te kunnen gebruiken moet je TV zelf ook met internet verbonden zijn en heb je de afstandsbediening van de TV zelf nodig. Als je dan op de Smart Hub knop drukt krijg je de optie om (o.a.) die app te openen.

De KPN tv ontvanger heeft géén Pathé Thuis, wel Netflix en YouTube. Je kunt deze, en meer, apps vinden via Menu > Apps op TV, of via kanaal 200 (Netflix) of 201 (YouTube).

Je kunt ook niet met de KPN afstandsbediening de Smart Hub bedienen. Dus je zult in dit geval de Samsung afstandsbediening wel bij de hand moeten houden voor als je Smart Hub wilt gebruiken.

 

We hebben verder inderdaad jouw dubbele topic verwijderd om het overzichtelijker te houden. De manier waarop we verwijderen houdt in dat hij nog wel zichtbaar is in jouw overzicht, maar je kunt er niet meer bij.

Hoi Erik, dank je wel, ik ben geholpen. 


Als het al elders is gevraagd excuus, maar waarom zit de pathé app niet gewoon op de kpn tv-ontvanger?

Ben a-technisch, als ik woorden als "smart hub" hoor ben ik al weg 

Het zijn dit soort dingen waarom mensen als ik gaan overwegen terug naar Ziggo te gaan 


@Rob2657 

waarom zit de pathé app niet gewoon op de kpn tv-ontvanger?

Mogelijk wil Pathé dat niet. Netflix schijnt KPN zélf benaderd te hebben. Dan volgen er nog contractonderhandelingen etc. En máánden later hebben we de app.

Pathé heeft zijn app al in (voor zover ik weet) álle 4k smart-tv's.

dit soort dingen waarom mensen als ik gaan overwegen terug naar Ziggo te gaan

Dat begrijp ik nou nooit. Overstappen voor zaken die bij de andere provider PRECIES HETZELFDE zijn????? Huh? :rolling_eyes: . Een inhoudsloze belofte/dreigement.
:large_orange_diamond: Ook bij Ziggo zul je de app in je televisietoestel moeten gebruiken voor Pathé. Of Chromecast als je het op tv wilt zien en de tv heeft alleen HDMI. (Chromecast via de app in je phone of tablet).


Peter, als je volwassen reactie reageert ipv dit kinderlijke gedoe met geschreeuw/capslock, emoticons en nadrukkelijk gebruik vh accent aigu, dan krijg je misschien een serieuze en inhoudelijke reactie.