Skip to main content

Hardware versie: VIP5202

Serienummer: M92120P34539

HTML: 4.133.204

NMC: 8.0.123_4

Treed op sinds levering 4K TV ontvanger, met oude TV ontvanger werkte het wel.

Treed op bij alle zenders.

Is herstart en gereset

KPN modem: H369A

 

Ik ervaar geen problemen met het pauzeren van zenders op onze 5202.


Hi @JBaak, welkom hier. 

Ik zie dat je alles al hebt gereset. 

Hoe is de ontvanger aangesloten op de modem? Rechtstreeks met een kabel? Heb je ook andere apparaten in het netwerk? Denk aan routers of switches. 

Ik hoor graag van je. 


Dag Alex,

 

 vanaf de modem  gaat er direct een kabel naar een kleine switch in de tv meubel. Van de switch gaat een kabel naar de ontvanger. Dit heeft altijd gewerkt met de vorige tv ontvanger.

 

gr. Jeroen


Dag Alex,

 

 vanaf de modem  gaat er direct een kabel naar een kleine switch in de tv meubel. Van de switch gaat een kabel naar de ontvanger. Dit heeft altijd gewerkt met de vorige tv ontvanger.

 

gr. Jeroen

Welk type switch gebruikt u?


TPLink gigabit 5 Port switch model TL-SG105

 

ook zonder switch werkt het niet. 


Ik ken hem niet maar volgens coolblue heeft deze switch IGMP snooping wat betekend dat hij geschikt voor de Itv tuner zou moeten zijn. Heb je verder nog problemen of is het enkel het pauzeren op de 5202?


Alleen pauzeren werkt niet. 


En wat als je terug kijkt en dan pauzeert? Of een opname? 


Bij terugkijken werkt het wel. Alleen bij live tv niet meer. 


Dit is inderdaad erg vreemd. Met resetten bedoel je dat de software van de ontvanger al is verwijderd zoals bij stap 2 is uitgelegd? 


Allemaal nogmaals gedaan, nog steeds geen succes helaas. 


Dan gaan we het kastje vervangen. Ik had je zonet aan de lijn maar je viel weg, helaas. 

Morgen in de middag komt er een koerier langs om het om te ruilen, ik heb begrepen dat het kon. :relaxed:

Laat je me even weten of het met de nieuwe wel goed werkt? 


Dan gaan we het kastje vervangen. Ik had je zonet aan de lijn maar je viel weg, helaas. 

Morgen in de middag komt er een koerier langs om het om te ruilen, ik heb begrepen dat het kon. :relaxed:

Laat je me even weten of het met de nieuwe wel goed werkt? 

Hi Alex,

 

ik weet niet welk nummer je hebt gebeld, maar de mijne eindigt op 5259 en ik heb niemand gesproken, dus weet zo ook niets over een koerier…?


Ik ken hem niet maar volgens coolblue heeft deze switch IGMP snooping wat betekend dat hij geschikt voor de Itv tuner zou moeten zijn. 

Ja.... klopt. Maar toch komt dat ding te kort. Er moet een "e" achter staan. Die is een stuk krachtiger en heeft ook een webinterface. Het model zonder "e" is volgens mij gewoon niet krachtig genoeg.

Haal hem er anders gewoon even tijdelijk tussen uit.


Dan gaan we het kastje vervangen. Ik had je zonet aan de lijn maar je viel weg, helaas. 

Morgen in de middag komt er een koerier langs om het om te ruilen, ik heb begrepen dat het kon. :relaxed:

Laat je me even weten of het met de nieuwe wel goed werkt? 

Hi Alex,

 

ik weet niet welk nummer je hebt gebeld, maar de mijne eindigt op 5259 en ik heb niemand gesproken, dus weet zo ook niets over een koerier…?

Wat bijzonder dit! Sprak iemand die leek te weten over dit probleem, of in ieder geval ja knikte op alles wat ik zei. Ik heb de afspraak in ieder geval staan voor vandaag, tussen 13:30 en 18:00 uur. 

Ik hoop dat dit kan. Zou je ervoor willen zorgen dat de ontvanger samen met de adapter klaar staan voor de koerier in een doosje? Ze hebben meestal geen zin om te wachten tot je het loskoppelt is de ervaring. 

Laat het me even weten mocht het niet lukken vandaag, dan gaan we een nieuwe afspraak inplannen. 


Het kastje is netjes vervangen gisteren, dankjewel. Het kastje was achteraf niet het probleem, maar een dienst die blijkbaar was uitgezet in het abonnement. Deze dienst weer aangezet en het werkt weer. 
 

super bedankt voor je hulp, assistentie en de service!

 

Ik zal het topic sluiten. 


Fijn om te lezen dat alles nu goed werkt. Graag gedaan uiteraard.