Skip to main content
Beantwoord

Pauzeren Vox. Sat1, ProSieben, RTLII werkt niet meer

• June 26, 2026
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik kijk graag Duitse tv en nam daarvoor het duitspakket. De primetime in Duitsland start al om 20.15 en dan pauzeerde ik de tv om 20.35. Dan kon ik na alle verplichtingen en klussen het hele programma nog zien. Gemist diensten Joyn en RTL+ werken niet in Nederland. Terugkijken vanaf het begin via de ontvanger mag ook niet. Pauzeren op de ontvanger was dus de enige mogelijkheid. Dit mag ineens niet meer? Waarom is dat?

Dit gejojo hebben jullie eerder al eens gedaan met de BBC en dat kan nu weer wel op pauze. Graag op de kanalen uit het extra duitspakket ook weer.

Beste antwoord door PeterG

Bij BBC One en Two is vanaf begin kijken als je er later in komt geblokkeerd. 

Ook bij de Duitse zenders in het basispakket. 

En de Vlamingen. 

Pauzeren zou echter mijns inziens wel moeten werken. Dat is maximaal een uur.

Ik heb het Duitse pakket niet. Dus kan het niet checken. 

De rechten zijn niet helemaal gelijk tussen ontvanger/smart-tv app enerzijds en tv.kpn.com anderzijds. 

Maar als het tot vrijdag werkte lijkt het mij een storingkje. 

Heb je al contact met de klantenservice gehad?

Een moderator kan ook navraag uitzetten, maar je vraag staat nog in de wachtrij. 

9 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Beste ​@Kijkvenster KPN geeft slechts door en past niets aan 

De zenders zelf bepalen wat er wel of niet kan met programma's kijken. 

Ik roep ​@PeterG er even bij, die weet hier veel van.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2026

Pauzeren is niet de enige mogelijkheid, ​@Kijkvenster . Opnemen kan ook. Zelfs handiger. 

Pauzeren zou mogelijk moeten zijn. Maximaal een uur. Pauzeren kan nu helemaal niet bij deze zenders?

Welke ontvanger heb je? HMB2260, VIP2952, VIP5202, of TV+ met DIW7022?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • June 27, 2026

Ik heb het net geprobeerd om te pauzeren op Sat1, Pro7, Vox, en RTLII, en dit lukt nog steeds prima. Ook doorspoelen werkt hierbij ok.

Vanaf begin afspelen lukt idd niet op de ontvanger, wegens beperkingen, maar hiervoor gebruik ik de Apple TV. Begin met live kijken in de KPN TV+ app, via Airplay naar de Apple TV, en dan met de afstandsbediening terugspoelen naar het begin. Dit werkt trouwens ook prima op de BBC zenders.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2026

@PeterG pauzeren voldoet voor mij doorgaans, maar lukt bij de zenders uit het duitspakket nu niet. Ontvanger is vip2952 v2. Heb ik ook al een keer herstart.

@R.vd Broek Dat begin afspelen met een normale ontvanger voor deze zenders niet werkt is mij bekend. Pauzeren en doorspoelen werkte eerder deze week nog wel, op vrijdagavond ineens niet meer. Bij de BBC nu weer wel. De oplossing met allemaal spullen van apple is voor mij wat kostbaar en overbodig als de ontvanger normaal werkt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2026

Kun je het eens proberen met de app. Met geschikte smart-tv of anders telefoon / tablet. 

En ook laptop met tv.kpn.com.

Wat ​@R.vd Broek doet gaat ook prima met Android-TV / Google-TV spullen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2026

@PeterG De KPNapp gebruik ik niet om tv te kijken, maar ik heb het wel getest in de browser en daar gaat het pauzeren wel. Loopt er dan iets mis in de TV-ontvanger?

Over het nut van extra kastjes kunnen we het heel lang hebben. Als dat voor ​@R.vd Broek goed werkt is dat voor hem goed. Ik gebruik het uitgangspunt dat KPN mij een ontvanger levert die ook in alle mogelijkheden voorziet. Tot op heden ging dat goed, nu even niet, vandaar mijn vraag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 27, 2026

Bij BBC One en Two is vanaf begin kijken als je er later in komt geblokkeerd. 

Ook bij de Duitse zenders in het basispakket. 

En de Vlamingen. 

Pauzeren zou echter mijns inziens wel moeten werken. Dat is maximaal een uur.

Ik heb het Duitse pakket niet. Dus kan het niet checken. 

De rechten zijn niet helemaal gelijk tussen ontvanger/smart-tv app enerzijds en tv.kpn.com anderzijds. 

Maar als het tot vrijdag werkte lijkt het mij een storingkje. 

Heb je al contact met de klantenservice gehad?

Een moderator kan ook navraag uitzetten, maar je vraag staat nog in de wachtrij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2026

Ik zal het voorleggen aan de klantenservice, dank voor jullie antwoorden ​@PeterG en ​@R.vd Broek.

Hier precies hetzelfde probleem sinds deze week. Pauzeren kon altijd, nu ineens niet meer. Erg vervelend als je dat vaak gebruikt.