Skip to main content
Beantwoord

PC/beeldscherm doet raar

  • March 8, 2020
  • 25 reacties
  • 342 keer bekeken

Saffffff
Topper

hoi! als ik mijn pc opstart, komt er een schermpje met een kpn logo en er staat bij ‘retail connected’ het blijft steeds weer op mn scherm, heb geprobeerd met vga maar werkte ook niet, hier een foto. 

weet iemand een oplossing? help me graag.

Beste antwoord door SledgehammerNL

De usb-stick met Windows installatie-bestand gewoon in een USB aansluiting van de pc stoppen. Waarschijnlijk pakt ie hem dan vanzelf op. Anders even tijdelijk in de bios de bootvolgorde aanpassen zodat ie eerst de USB pakt. Na installatie weer terug zetten naar de harddisk waar Windows op staat en USB stick verwijderen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

25 reacties

Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 8, 2020

reacties?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 8, 2020

Dit is bijzonder, nog nooit gezien. Waar zit deze monitor op aangesloten? Heeft u deze net nieuw gekocht? Of had u hem al langer?


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

reacties?


Doe es rustig. Het is geen chat waar je mee verbonden bent maar een forum waarop mensen je proberen te helpen.


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

Dit is bijzonder, nog nooit gezien. Waar zit deze monitor op aangesloten? Heeft u deze net nieuw gekocht? Of had u hem al langer?

ja , ik heb net een nieuwe game pc gekocht, maar het blijft maar terug komen, de aansluiting is hdmi. en monitor is een tv op het te testen, snap er niks van.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 9, 2020

Ok. Die tv, kan het wezen dat daar nog een digitenne insteekkaart in zit ofzo? Gebruik de afstandbediening om een andere source te kiezen.


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

Ok. Die tv, kan het wezen dat daar nog een digitenne insteekkaart in zit ofzo? Gebruik de afstandbediening om een andere source te kiezen.

ja die afstandsbediening heb ik dus niet. heb wel een andere tv met afstandsbediening. die heb ik geprobeerd maar werkte ook niet, ik vraag me ook af waarom er een kpn logo in beeld komt.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 9, 2020

Die afstandbediening zul je toch moeten hebben. Wat is het merk en type van die tv?


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

Die afstandbediening zul je toch moeten hebben. Wat is het merk en type van die tv?

samsung, ben hem ooit kwijt geraakt. het blijft maar terugkomen.


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

ik probeer alles, maar het wil niet werken

 


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

 


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Het lijkt er op dat je OS  (Windows?) niet op wil starten omdat je de verkeerde boot-device hebt gekozen. Kun je in de BIOS komen? Meestal door tijdens het opstarten del of esc of F12 te kiezen. Dan moet je kiezen voor de harddrive waar je OS op staat. 


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

ja daar zit ik nu in 

en ben ook nog een windows ISO aan het downloaden

 


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

 


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Maar op het tweede scherm zie ik dat je de pc gewoon opgestart hebt? Of is dat een foto van een andere pc?


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

dat is mijn oude. mijn nieuwe geeft steeds dat retail connected aan. kan wel in de BIOS


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Heb je hem zelf in elkaar gezet en is WIndows nog niet geïnstalleerd? Als je windows op de P1 Harddrive zet en verder geen discs in de optical drive hebt zitten of een usb (waar windows installatie op staat) zou hij na installatie van Windows automatisch die P1 moeten pakken om op te starten.


Saffffff
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 9, 2020

ja mn windows ga ik nu op de stick zetten. stick moet in het moederbord toch? en ik heb hem gekocht van iemand maar die heeft waarschijnlijk windows er perongeluk af gehaald ofiets.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

De usb-stick met Windows installatie-bestand gewoon in een USB aansluiting van de pc stoppen. Waarschijnlijk pakt ie hem dan vanzelf op. Anders even tijdelijk in de bios de bootvolgorde aanpassen zodat ie eerst de USB pakt. Na installatie weer terug zetten naar de harddisk waar Windows op staat en USB stick verwijderen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 9, 2020

dat is mijn oude. mijn nieuwe geeft steeds dat retail connected aan. kan wel in de BIOS

Huh? Wat in vredesnaam staat er op die pc dan voor iets? Software van KPN?


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

dat is mijn oude. mijn nieuwe geeft steeds dat retail connected aan. kan wel in de BIOS

Huh? Wat in vredesnaam staat er op die pc dan voor iets? Software van KPN?

Dat blijft vreemd ja...pc gekocht bij KPN? haha


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 9, 2020

Nou ja, maakt niet uit, gewoon lekker overschrijven dan.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

We wachten @Saffffff  even af hoe het gaat met de installatie van Windows. Wellicht is het probleem daarmee gelijk opgelost.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 10, 2020

Hi Saf, welkom op het forum. 

Wauw, dit maak ik ook voor het eerst mee. Dit is een nieuwe pc voor jou neem ik aan, een 2e hands van iemand anders? KPN Retail koppel ik gelijk aan een KPN winkel oid. Gekocht van een KPN medewerker? 

Hoe dan ook, met een schone versie van Windows zou je het wel op moeten lossen lijkt mij. Ik ben benieuwd.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

@Saffffff  Is het al gelukt?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 15, 2020

Saf, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.