Skip to main content

Heb Peaq tv gekocht en probeer hem te installeren met de KPN afstandsbediening.

ik heb het modelnummer niet en krijg 2 codes, deze zou ik in kunnen stellen via de afstandbediening. Vraag is hoe en waar. Rode lichtje knippert op de afstandbediening maar de uitknop werkt niet, dus er gaat iets niet goed. De code moet worden ingevoerd. 
graag hulp in deze.

Beste Soli, welke afstandsbediening heb je? Die met de cijfers onder (het oude type, daarvoor heb je het modelnummer nodig) of die met cijfers boven? Dat zijn namelijk verschillende types en installatie methodes. Dit is de lijst voor het nieuwe type. 
https://www.kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925

Ik zie helaas dit merk er niet tussen staan. Maar omdat hun website aangeeft dat een van de gevoerde merken “OK” heet, zou ik die codes eens proberen.


Het is de derde foto van de afstandsbedieningen, , cijfers onder.


Dan zou je ook op het merk OK. kunnen zoeken. 

  • 716

  • 463 - die heb je al geprobeerd 

  • 675

  • 658

  • 9128 - heb je ook al geprobeerd 


Bedankt, ik ga het proberen.


Je moet de code met de afstandsbedieningen intypen. Maar waar doe je dat dan?


Je moet de code met de afstandsbedieningen intypen. Maar waar doe je dat dan?

Gewoon met de cijfertoetsen😊

 


Heb Merk Ok geprobeerd met de codes.

Helaas niet gelukt.


Je hebt voor het '’gemak'’ het meest onbekende merk maar gekocht.

Deze gaat niet werken met de ab van kpn. Je zult de tv aan/uit en volume en bronkeuze met de bijgeleverde ab moeten blijven doen.

Ook voor de allernieuwste afstandsbediening is dit '’merk'’ niet bekend.

Mediamarkt verkoopt het zie ik. De prijs is voordeling.

Het lijkt mij een zogenoemd plakmerk. Dus wat erachter zit is niet te zeggen. En ook via internet krijg ik er de vinger niet achter.


Misschien even contact opnemen met mediamarkt, die kunnen het je misschien het échte merk wel vertellen.


Ja, heb Mediamarkt al berichtje gestuurd. Zij wilden achterzijde van tv op foto zien voor modelnummer etc. Ik zie niets bijzonders. Morgen ga ik met ze bellen.

Bedankt voor jouw moeite, je hoort nog.


https://pcmweb.nl/artikelen/algemeen/door-wie-worden-de-media-markt-peaq-laptops-gemaakt/


Kwam Medion tegen, staat ook in de lijst.


Hoi @Soli ,

Dat zijn laptops, voor tv zit er vast een ander merk achter.

Welk type PEAQ is het eigenlijk?

 


Kijk even bij tv mediamarkt de Cruquius, Je krijgt ook 5 jaar garantie.

Ga straks bellen met de afdeling daar.

je hoort nog


Hoi @Soli, de afstandsbediening van Peaq is een uitdaging begrijp ik! Heeft Mediamarkt er meer over kunnen vertellen en is het daarmee gelukt?

Als dat niet het geval is zal wat Peter zei van toepassing blijven; 

Deze gaat niet werken met de ab van kpn. Je zult de tv aan/uit en volume en bronkeuze met de bijgeleverde ab moeten blijven doen.

 


Heb Michel van de Mediamarkt gesproken, heeft lange ervaring.

Stelde voor een KPN Mijntv app op de tv te zetten en deze aan te klikken. Zei hem dat er vast wel meer klanten komen met dit probleem. Hij beaamde dat.,

Moet het nog proberen, maar denk niet dat het lukt. Alternatief is het retourneren van de tv.

Baal er wel van.

Wordt vervolgd. 


De KPN itv app op een peaq tv? 🤣

De KPN itv app is beschikbaar voor televisies van Samsung, LG (bouwjaar 2017 of nieuwer) en Android TV (Beta).

 

462 en 9128 zijn bekende codes voor peaq.

 

Evt kun je de snelcode 20 nog proberen:

Stap 1.

Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

Stap 2.

Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

Stap 3.

Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

Stap 4.

Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.

Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.

Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.

 

Lukt dit ook niet, dan word het niks. Het is een te onbekend tv merk.

 


Alternatief is het retourneren van de tv.

 

Alleen maar omdat je de tv niet aan of stand-by of hard / zacht kunt zetten met de kpn afstandsbediening terwijl dat met de bijgeleverde afstandsbediening gewoon kan. En deze tv dus ook gewoon met kpn bruikbaar is.

Daarvoor hoef je 'm toch niet te retourneren?


@DennisA78

De peaq draait op Android-TV.  Daar moet dus gewoon de KPN ITV app op kunnen, Dennis. 


Als snelcode 20 ook niet werkt, zou je de nieuwe T4H AB nog kunnen proberen.Die kan je hier gratis aanvragen: nieuwe afstandsbediening aanvragen(T4H)


zou je de nieuwe T4H AB nog kunnen proberen.

Daarvan zou ik ook niet weten hoe in te stellen voor PEAQ. , @martijn197108 .

Komt ook niet voor in de PDF met merken.

Maar zo'n punt is het toch niet? Het zijn maar weinig functies van de tv die de kpn kan overnemen….indien het merk is ondersteund.


Ik ben er klaar mee, ga hem terug brengen.


Maar, … hij doet het toch gewoon op de kpn ontvanger?

Dan je de tv aan/uit en harder/zachter moet zetten met zijn eigen afstandsbediening en je er dus met tv kijken 2 nodig hebt… is dat zo'n groot probleem?

Maar goed, na inmiddels 16 jaar televisie kijken middels een SetTopBox kijk ik er waarschijnlijk anders tegen aan.


Ik twijfel nog.


Kwam Medion tegen, staat ook in de lijst.

Heb je die al geprobeerd. Voor de oudere D3 ab (3) zijn er maar liefst 29 codes beschikbaar voor Medion tv. Zie http://kpn.com/ab .

En voor de nieuwere T4H ab ( 1 en 2 ) 5 codes beschikbaar. Zie deze PDF.