Skip to main content

Sinds de laatste update werkt mijn Philips Hue sync box niet meer goed.

Deze hue sync box zit tussen de tv+ box en mijn tv. (HDMI)

De hue lampen blijven uit terwijl deze moeten verlichten met het bijbehorende beeld.

Voorheen werkte het goed en na de update van afgelopen woensdag niet meer.

Ook kan de hue sync app geen verbinding meer maken met de hue sync box.

Zodra ik mijn tv+ box op standby zet, dan heeft de hue sync app direct weer verbinding met de hue sync box.

Indien ik de Apple tv gebruik, dan werkt de hue sync box wel goed en verlichten de bijbehorende hue lampen wel goed op.

 

Kan dit komen door aanpassingen in de HDMI met deze firmware update?

 

Groet, 

Theo

@Theo v H Alles al een keer spanningsloos gemaakt?


alles al een keer rebooted en dan werkt het weer (voor even)


Ik zou even de CEC instellingen nakijken van de box en de hue.


Heb je naar de CEC instellingen kunnen kijken, @Theo v H? En kun je ook iets meer vertellen over hoe deze apparaten aan elkaar vastzitten en op wat voor poorten?


@Erik_

 

Dank voor je bericht.

Ik heb naar de CEC instellingen gekeken. Heb deze optie ook helemaal uitgezet op de tv+ box maar dat maakt geen verschil.

De tv+ box gaat naar mijn Denon receiver. Daar zitten ook andere sources op aangegesloten zoals de Apple tv.

De output (alles HDMI) van mijn Denon receiver gaat vervolgens naar HDMI input 2 van de Philips Hue sync box. De output van deze Hue sync box gaat vervolgens naar mijn Panasonic tv.

 

Deze setup heeft voorheen goed gewerkt maar sinds de laatste firmware update vorige week werkt de Hue sync box licht synchronisatie niet meer goed. 

Deze Hue sync box werkt op het HDMI signaal om de juiste kleuren op te lichten van mijn Hue play lampen.

Gisterenavond heeft het een tijdje goed gewerkt. Maar dan gaan ineens de Hue play lampen uit en vindt er geen synchronisatie meer plaats.

De Hue sync box app op mijn telefoon kan ook geen verbinding meer maken met de Hue Sync box.

Als ik de TV+ box op standby zet, dan heeft de App direct weer verbinding.

Zet ik de tv+ box weer aan, dan start de licht synchronisatie weer (automatisch).

 

Ik heb het idee dat er in de HDMI communicatie van de TV+ box iets is aangepast wat de Hue Sync box niet leuk vindt en daardoor compleet bevriest.

Het HDMI signaal van de tv+box stopzetten (door standby) levert direct op dat de Hue Sync box weer werkt.

 

Zoals gezegd, voor de firmware update 0.21.2 heeft het altijd zonder problemen perfect gewerkt.

 

Hoop op een oplossing van want nu is deze Hue licht synchronisatie met de tv+box niet echt bruikbaar meer.

 


Hier ook een sync box. Aangesloten op een Onkyo. Deze werkt ook na de update gewoon. Gelukkig geen problemen.


@leusi068 

 

Dat vind ik interessant dat het bij jou zonder problemen werkt en bij mij niet meer.

Heb jij bepaalde instellingen dan anders staan of zo?

Ik heb al met alle HDMI gerelateerde instellingen zitten spelen, zowel op de Hue sync box als op de tv+ box maar heeft niet tot een probleemloze werking geleid.

 


Op elk apparaat cec aanstaan. Start met de knop kpn op afstand bediening alles in een keer op.


 


@leusi068 

 

Dank voor je reactie.

Ik zie dat je de receiver ook op HDMI input 2 vd HUE sync box hebt aangesloten.

Dat heb ik ook.

Ik heb echter alleen de CEC van deze input enabled om de licht synchronisatie te starten bij een videodetectie signaal.

De overige 3 HDMI inputs zijn disabled omdat daar niets is aangesloten op de Hue Sync box.

Is dat bij jou ook het geval?

Of is er toch iets aangesloten op HDMI inputs 1, 3, 4  en dat daardoor deze inputs ook enabled zijn?

Ik kan dat ook eens proberen al snap ik dan niet dat dat (nu) nodig is.  


Heb dezelfde configuratie als jou. Kpn box aangesloten op cbl/sat ingang van de receiver, uitgang naar hdmi 2 op de sync box. Uit gang sync box naar hdmi 2 arc van de tv. Je zou een reset op de sync box kunnen proberen.


@leusi068 

 

Dan heb je inderdaad precies dezelfde aansluiting want de uitgang vd Hue Sync Box zit ook mijn HDMI 2 (arc) van de tv.

Resets heb ik uitgevoerd.

Zelfds alles een keer spanningsloos gemaakt. (TV+box, Hue sync box, receiver, tv)

Helaas was dat niet de oplossing.

 

@erik 

Bij mijn vorige ontvanger (HMB2260) was er een optie om de software te verwijderen en opnieuw te installeren.

Is dat bij de TV+ box ook mogelijk om dat eens te proberen?

Ik krijg die optie namelijk niet gevonden.


@erik

Bij mijn vorige ontvanger (HMB2260) was er een optie om de software te verwijderen en opnieuw te installeren.

Is dat bij de TV+ box ook mogelijk om dat eens te proberen?

Ik krijg die optie namelijk niet gevonden.

Daar is geen aparte optie meer voor, reset is daarvoor de enige manier.

 

Je geeft aan dat je resets al gedaan hebt. Heb je alleen de TV+ Box gereset, of heb je ook de Hue Sync Box en eventueel je Denon gereset? 

 

Verder nog nuttig om te weten, van jullie allebei, @Theo v H en @leusi068:

  • volledige merk+typenummer van jullie receiver
  • of de HDMI poorten die jullie gebruiken arc of e-arc zijn

Leusi, jij geeft aan dat de Sync Box op de cbl/sat ingang van je receiver zit. Gebruik jij ook een dergelijke poort op jouw Denon, Theo? Of gebruik jij daar een HDMI poort?


@Erik_ 

 

Dank voor je reactie.

Gezien de reset link , zal ik dit moeten nuanceren betreffende de tv+ box.

Op deze manier heb ik geen reset gedaan.

Ik heb een herstart gedaan maar dat is niet hetzelfde.

Denk je dat dit zinvol kan zijn om te proberen?

 

Dat geldt ook voor de Denon en Hue Sync box.

Ik heb daar (ook) geen factory reset gedaan om zo m'n instellingen niet verloren te laten gaan.

 

Ik zal thuis kijken wat precies het type van m'n Denon is. (weet dat zo niet uit m'n hoofd)

De TV+box heb ik idd op de cbl/sat HDMI input van de receiver zitten.

En ik heb in de Denon receiver ingesteld dat deze input geforward wordt naar de output, als de Denon in standby staat.

 


@erik

Bij mijn vorige ontvanger (HMB2260) was er een optie om de software te verwijderen en opnieuw te installeren.

Is dat bij de TV+ box ook mogelijk om dat eens te proberen?

Ik krijg die optie namelijk niet gevonden.

Daar is geen aparte optie meer voor, reset is daarvoor de enige manier.

 

Je geeft aan dat je resets al gedaan hebt. Heb je alleen de TV+ Box gereset, of heb je ook de Hue Sync Box en eventueel je Denon gereset? 

 

Verder nog nuttig om te weten, van jullie allebei, @Theo v H en @leusi068:

  • volledige merk+typenummer van jullie receiver
  • of de HDMI poorten die jullie gebruiken arc of e-arc zijn

Leusi, jij geeft aan dat de Sync Box op de cbl/sat ingang van je receiver zit. Gebruik jij ook een dergelijke poort op jouw Denon, Theo? Of gebruik jij daar een HDMI poort?

Onkyo TX-RZ840 HDMI e-arc . Tv LG Oled65E9PLA HDMI E-arc Ultra hd deep colour 

 


De tv+ box is aangesloten op de HDMI input cbl/ sat van Denon type AVR x2000.

De HDMI instelling is AVR.


Hier ook hetzelfde probleem, sinds de update krijg ik de kleuren niet gesynchroniseerd. Lampen blijven dof wit. Ik heb 2x sync boxen geprobeerd zelfs beide met hetzelfde resultaat. App werkt wel gewoon. (Duurde even voordat ik zeker wist dat het aan KPN lag) kpn zegt het probleem te kennen maar er is helaas nog geen oplossing voor. Dame aan de telefoon kon niets doen dit zal door kpn opgelost moeten worden in een nieuwe update blijkbaar maar wanneer?? Zolang er niet veel mensen last van hebben dan zal de prio niet hoog liggen ben ik bang voor. 😕


Bij mij werkt het gewoon. Ik heb 2 hdmi outs op mijn onkyo versterker (main+sub) één gaat naar de tv en de andere naar de sync box. Alle inputs zitten in de versterker dus ook de tv+. 


Ik heb er een Sonos systeem tussen zitten die heeft het blijkbaar niet?


Sinds de laatste update werkt mijn Philips Hue sync box niet meer goed.

<...>

Kan dit komen door aanpassingen in de HDMI met deze firmware update?

Ik heb dit voorgelegd aan het tv team. En het zou inderdaad kunnen dat dit juist is ontstaan door de recente aanpassingen die juist andere HDMI problemen hebben verholpen. Het is een beetje onduidelijk, nog, omdat we in dit topic ook melding zien waarbij het nog wel gewoon werkt. Dus voor nu is het iets dat genoteerd is bij het team, maar waar nog niet verder een specifieke actie op ondernomen wordt.

 

Admin: latere reactie hier gequote ter verduidelijking:

@Erik_ : Dank voor uw reactie.

Aangezien het tv team een vermoeden heeft dat de werking van de Hue Sync box niet meer goed kan werken door de recente aanpassingen, hebben ze mijn inziens ook een idee waardoor dit komt.

Dat is niet wat ik zeg. Er zijn in de afgelopen update wijzigingen gedaan rondom HDMI om bepaalde problemen te verhelpen. Het is dan mogelijk, omdat ze aan HDMI gewerkt hebben, dat iets anders rondom HDMI daar niet goed op reageert. Maar of dit dan ook inderdaad zo is, en wát dat dan is, dat kunnen ze zo niet zeggen. Daar is meer onderzoek voor nodig. Maar, we hebben nu alleen de twee meldingen in dit topic. En dat betekent dat andere zaken op dit moment prioriteit hebben. 

Het is genoteerd, zoals ik aangaf, als er meer meldingen over binnenkomen, en we een beter idee kunnen krijgen over waar de oorzaak zit, dan kan er gerichtere actie worden ondernomen door het tv team.

 


Terug naar het oude kastje is het probleem dan opgelost? Zit andere software op had ik begrepen? Want dan ontvang ik liever voorlopig weer het oude kastje en installeer ik het 4k kastje weer als alles weer werkt


@Erik_ : Dank voor uw reactie.

Aangezien het tv team een vermoeden heeft dat de werking van de Hue Sync box niet meer goed kan werken door de recente aanpassingen, hebben ze mijn inziens ook een idee waardoor dit komt.

Daarom begrijp ik niet waarom er nu geen specifieke actie wordt ondernomen.

Door een firmware aanpassingen is er iets “omgetrokken” waardoor mijn Philips Hue Sync box niet meer goed werkt icm met de TV+ box.

Daarom kan ik niet meer optimaal genieten van mijn Hue lampen als ik kijk met de TV+ box en verwacht ik juist wel dat er actie wordt ondernomen om wat voorheen goed werkte en nu niet meer door een firmware update, dat dit wordt gecorrigeerd.

Ik betaal elke maand “huur” voor de TV+ box (om ook hiermee naar streamingsdiensten te kijken) en mag deze service wel verwachten.

Gaat er anders een compensatie plaatsvinden?

 

Afwachtende een reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Theo

 


@Erik_ : Dank voor uw reactie.

Aangezien het tv team een vermoeden heeft dat de werking van de Hue Sync box niet meer goed kan werken door de recente aanpassingen, hebben ze mijn inziens ook een idee waardoor dit komt.

Daarom begrijp ik niet waarom er nu geen specifieke actie wordt ondernomen.

Door een firmware aanpassingen is er iets “omgetrokken” waardoor mijn Philips Hue Sync box niet meer goed werkt icm met de TV+ box.

Daarom kan ik niet meer optimaal genieten van mijn Hue lampen als ik kijk met de TV+ box en verwacht ik juist wel dat er actie wordt ondernomen om wat voorheen goed werkte en nu niet meer door een firmware update, dat dit wordt gecorrigeerd.

Ik betaal elke maand “huur” voor de TV+ box (om ook hiermee naar streamingsdiensten te kijken) en mag deze service wel verwachten.

Gaat er anders een compensatie plaatsvinden?

 

Afwachtende een reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Theo

 

Ik heb ook hue play box gehad en destijds problemen met de werking ervan,ik weet niet of dat toen met kpn of ziggo was.

Volgens mij heb ik er destijds een 4k HDMI switch tussen gezet die geschikt was voor doorgeven van tv beelden.

Ik koos toen bewust voor een source bv blue ray of tv kijken en dat ging wel goed.

Maar je kan de switch ook op automaat zetten.

Zoiets bv FeinTech VSW14100 HDMI 2.1 Switch 4K 120Hz Ultra HD 4x1 schakelaar automatisch 8K 4 in 1 Out voor Xbox PS5 TV Monitor HDR VRR 40Gbps : Amazon.nl: Elektronica

inmiddels heb ik de hue verkocht maar volgens mij werkte het goed op deze manier.

Het is trouwens wel zo dat de soft en firmware van de hue uiterst onstabiel is.

Dus met andere woorden erg storingsgevoelig.

Ps je kan het altijd proberen als het bij jou niet lijkt te werken of niet goed werkt stuur je de switch terug.

mvg


Terug naar het oude kastje is het probleem dan opgelost? Zit andere software op had ik begrepen? Want dan ontvang ik liever voorlopig weer het oude kastje en installeer ik het 4k kastje weer als alles weer werkt

Dat is geen optie, Bouke. Als je eenmaal TV+ hebt, dan kun je niet terug naar de oudere ontvangers.

 

@Erik_ : Dank voor uw reactie.

Aangezien het tv team een vermoeden heeft dat de werking van de Hue Sync box niet meer goed kan werken door de recente aanpassingen, hebben ze mijn inziens ook een idee waardoor dit komt.

 

Dat is niet wat ik zeg. Er zijn in de afgelopen update wijzigingen gedaan rondom HDMI om bepaalde problemen te verhelpen. Het is dan mogelijk, omdat ze aan HDMI gewerkt hebben, dat iets anders rondom HDMI daar niet goed op reageert. Maar of dit dan ook inderdaad zo is, en wát dat dan is, dat kunnen ze zo niet zeggen. Daar is meer onderzoek voor nodig. Maar, we hebben nu alleen de twee meldingen in dit topic. En dat betekent dat andere zaken op dit moment prioriteit hebben. 

Het is genoteerd, zoals ik aangaf, als er meer meldingen over binnenkomen, en we een beter idee kunnen krijgen over waar de oorzaak zit, dan kan er gerichtere actie worden ondernomen door het tv team.