Skip to main content

Sinds vandaag heb ik weer tv van kpn. 

Nu zou ik graag maar 1 afstandsbediening willen gebruiken en wel graag van mijn Philips tv. Ook omdat het smartmenu en instellingen van de tv dan te bereiken zijn.

De afstandsbediening van de kon ontvanger kan van mij part de kast in.

Kortom.... Is het mogelijk om mijn Philips AB te koppelen aan de kpn ontvanger?

Alvast bedankt voor jullie antwoord! 

Groet,

Jeroen Raadman 

Kortom.... Is het mogelijk om mijn Philips AB te koppelen aan de kpn ontvanger?

Hier kan ik héél kort over zijn. Aangezien mijn moeder ook een recente Philips heeft. Het antwoord is: nee, dat kan niet. Philips ondersteunt dat niet.

Alleen Samsung en LG ondersteunen het gebruik van tv decoders van o.a. Ziggo en KPN met hun eigen ab's.


Kortom.... Is het mogelijk om mijn Philips AB te koppelen aan de kpn ontvanger?

Hier kan ik héél kort over zijn. Aangezien mijn moeder ook een recente Philips heeft. Het antwoord is: nee, dat kan niet. Philips ondersteunt dat niet.

Alleen Samsung en LG ondersteunen het gebruik van tv decoders van o.a. Ziggo en KPN met hun eigen ab's.

Dag Peter, 

Bedankt voor je reactie!

Jammer dat het niet mogelijk is. Vandaag de dag zou dit toch met alle afstandsbedieningen van nieuwe televisies mogelijk moeten zijn, maar helaas! Met mijn vorige tv (Samsung) werkte het inderdaad wel!

 

Nogmaals bedankt.

 

Groet, Jeroen 


@PeterG

Even een aanvulling met de recente Sony Bravia tv is het ook mogelijk 

Wij gebruiken de Sony afstandsbediening

Met de vip5202 ontvanger (infrarood) werkt super 

Die witte kpn afstandsbediening gebruiken we niet  

Bij mijn Philips Android tv wil dat niet helaas

Afstandsbediening met toetsenbord op achterzijde


De KPN afstandsbediening  werkt slechts gedeeltelijk op mijn nieuwe Philipspus7906 Ambilight TV. Eerst moet ik de TV aanzetten met de Philips AB, dan de TV ontvanger met de KPN AB. Uitschakelen van de TV en de KPN ontvanger werkt wel via de KPN AB.

Is hier een oplossing voor?

Groet, Hans


Wat als je hem reset

Druk rood+blauw in tot het lampje rood brand,En druk vervolgens op ok

en daarna opnieuw koppelt,Werkt het dan wel goed?


Al geprobeerd, volgens de leverancier Coolblue werkt de Philipspus 7906 android TV niet met het Arris kastje.


@Poretlev

Allereerst: iedere tv werkt met de tv ontvangers van kpn. Exusé maar de uitlating van Coolblue is gewoon gezwam. (Het lijkt soms wel of ALLE leveranciers aandelen Ziggo hebben...)

Verder:

Je hebt al de kpn afstandsbediening met de Netflix knop begrijp ik. Dan is het waarschijnlijk code 691 om volume/mute, tv aan/uit en bronkeuze te laten werken.

Houdt source en ok samen enkele seconden ingedrukt totdat het rode ledje brandt. Toets 691 in. Dan zou het moeten werken. Dat is i.i.g. op de 1 jaar oude Philips van mijn moeder zo.

PDF instellen kpn afstandsbediening T4H op TV.


Bedankt Peter voor de info. maar mijn KPN AB is een witte D3

Groet, Hans


@Poretlev . Moet ook kunnen.

Houdt de STOP knop 5 seconden ingedrukt totdat het rode ledje 2 x knippert

Toets eens code 525 in….

Probeer de functies voor het televisietoestel: aan/uit, volume/mute en source (icm het kompas en ok knop).

Werkt het dan ben je klaar. Niet dan hier nog wat codes:

394, 401, 424, 441

Nog meer codes

  • 446

  • 419

  • 416

  • 442

  • 406

  • 9113

  • 455

  • 415

  • 526

  • 444

  • 443

  • 417

  • 462

  • 463

  • 400

  • 418

  • 456

  • 231

  • 396

  • 841

  • 420

  • 852

  • 727

  • 297

  • 662

  • 539

  • 399

  • 232

  • 9118

  • 529

  • 502

  • 402

  • 524

  • 248

  • 185

  • 9108

  • 850

  • 528

  • 425

  • 259

  • 9114

  • 846

  • 703

  • 457

  • 431

 


Thanks Peter, code 525 werkt.

Hartelijk dank,

Groet, Hans


Ik heb net een een Sony Bravia tv gekocht.

Mijn afstandsbedining is een D3 model, zonder Netflix knop.

Het kastje is een VIP2952 V2.

Volgens bovenstaande instructies: Stop 5 sec inhouden / rode lampje 2x / Code in toetsen

De code in het pdf bestand met “TV-Code” geeft maar een code voor Sony: 340.

Deze code werkt dus NIET.

Iemand een iedee welke wel werkt?

Bedankt


@VenHeelun 

Je kunt kijken of jou Sony tv afstandsbediening kunt koppelen aan de tv ontvanger van kpn.

Zie dit topic misschien heb je er wat aan.

 


@VenHeelun 

Voor een Sony staan er voor een D3 heel andere codes: 534  540  539  529  295

en als die niet werken, staan er ook nog deze: 536  541  167  535  294  537  9122  530  441  168  9071  169  9120  533  424  9121  419  259  185  9119  542  144  852  531  297  237  231

 

Die kan je hier vinden als je de D3 kiest: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Als je dan Sony kiest en een gedeelte van het typenummer invult krijg je vaak al de juiste code.


@VenHeelun 

340 is de code voor de afstandsbediening met Netflix knop. T4H ab. 

Voor de D3 gelden de door @GeSp  genoemde codes. 

Verder klopt je handeling met de stop knop. Alleen dan dus met de codes van @GeSp .


GeSp, bedankt voor de codes.

Heb al een oplossing gevonden die denk ik altijd werkt (voor de D3 tenminste)

  • Houd MENU 5 seconden ingedrukt tot lampje 2 x brand
  • Voer code 20 in
  • lampje gaat nu continu branden
  • Richt remote naar je tv terwijl je de TV-knop ingedrukt houd (laat niet los)
  • Als je tv uit of aan gaat laat je de TV-knop los.
  • Controleer of de code goed in de D3 remote is geprogrameerd door op de TV-knop te drukken. Gaat de tv aan/uit dan is het goed gegaan.

Deze methode bespaart je heel veel code's invoeren en proberen (en dus tijd).
Ik weet niet meer waar ik dit heb gevonden maar bij mij werkt het op 2 tv's.
Dat dit nergens bij kpn te vinden is vindt ik een raadsel.
Die gigantische lijst met code's maken is dan ook overbodig.


Hallo @VenHeelun 

 

Die procedure kan je vinden als je in de door mij genoemde link naar de D3 AB gaat en dan klikt op

Mijn merk staat er niet tussen

 

Het is dus eigenlijk alleen bedoeld voor die gevallen omdat het niet altijd goed werkt, sommige TV's gaan dan b.v. wel uit maar je kan daarna nog steeds geen volume bedienen, terwijl dat vaak met een aparte code wel goed werkt.


Ok. Dan werkt het bij mij per toeval?

Ik kan in ieder geval wel alles (incl. volume, aan/uit) bedienen.

De lijst met codes bevat dus ook codes die misschien wel of niet werken?

Ik vind het best verwarrend dat er meerdere methoden zijn. Dan ben je al aangewezen op forums zoals deze.

 

 


Meestal zal het wel goed gaan, maar je moet het niet standaard voor elke TV doen, ik ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest bij iemand en met code 20 lukt het niet maar met zo'n 4 cijferige code wel.

Maar dat was dan ook weer zo'n vrij onbekend merk TV.


Dat een AB van een tv-toestel werkt op een tv-decoder van KPN is meer uitzondering dan regel, bij KPN hoef je daarvoor niet om hulp te vragen, want het wordt niet ondersteund.

Andersom wèl.

 


Ik heb nu in ieder geval 2 methoden. Is beter dan 1.

Nog bedankt allemaal voor jullie hulp. 👍


Weet toevallig iemand de tv code voor de 4K ontvanger in combinatie met de Philips 65OLED806/12?

Een deel van de knoppen heb ik met code 005 wel aan de praat gekregen.

 

bedankt

 

 


Hoi, @MarcoVgh .

Zelf heb ik met Philips i.c.m. de T4H afstandsbediening het vaakst goed resultaat met code 326.

Zie ook deze pdf voor uitleg in codes T4H instellen voor minimale tv functies. Alleen volume/mute, ingangskeuze en aan/uit worden ondersteunt m.b.t. een televisie. Met de smart functies van de tv zelf blijft de originele afstandsbediening noodzakelijk.


Sinds een paar weken heb ik een probleem met de afstandsbediening. Onze dochter heeft hier mee "gespeeld" en nu is de afstandsbediening van slag. Ik heb al geprobeerd deze opnieuw in te stellen met code 401 (en ook alle andere codes). Voorheen werkte dit, maar deze keer helaas niet. Bij verschillende toetsen springt de tv om naar zender 7. Bv de volume hoger knop werkt gewoon, maar bij de volume lager knop geen reactie. Pagina verder gaat wel, pagina terug weer geen reactie. Tv en tv ontvanger uitzetten werkt niet. Heeft iemand dit toevallig ook gehad en weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!


Hoi, @Forsiba 

Bij verschillende toetsen springt de tv om naar zender 7

Als je de ontvanger gebruikt staat dit los van dat volume probleem.

Gaat het rode ledje op de afstandsbediening nog wel branden als je op ‘volume lager’ drukt???

Welke afstandsbediening heb je? Voor 1 en 2 zie deze pdf file. Voor de overige zie deze webpagina: http://kpn.com/ab .

 


Afstandsbediening 3. Versie D3.

Die stappen heb ik al een aantal keren doorlopen, maar dat werkt helaas niet.

 

Nee, het led lampje brand niet bij volume lager (wel bij volume hoger).